Gå til innhold

Hypoglykemi (lavt blodsukker)


Gjest (ikke undertegnet)

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Hei! Jeg fikk høre av legen at jeg har litt lavt blodsukker. Dette henger sammen med at jeg spiser mye søtsaker. Jeg må rett og slett ha sjokolade hver dag. Dette henger sammen med at jeg får et veldig sug etter søtsaker som jeg ikke er i stand til å kontrollere selv. Jeg har prøvd å spise andre ting, men det gjør ikke alltid den samme nytten. Nå skal jeg bestille ny time hos legen og ta noen blodprøver, da dette har blitt et stort problem for meg og gjør meg overvektig. Hva kan jeg gjøre for å hindre dette søtsuget og dermed overvekten? Jeg greier ikke være fornuftig å la være å spise søtsaker når kroppen skriker etter dette. Jeg har prøvd kromtilskudd uten nytte og jeg spiser sundt ellers. Jeg kan få søtsug etter måltider så det har ikke noe med det å gjøre. Hjelp meg, vær så snill. Ønsker svar fra fagperson og andre. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt om flere som har det sånn, det er en slags motsatt form for diabetes og så vidt jeg vet så er rådet man får fra helsepersonell å spise ofte og sunt. Dvs karbohydratrik mat som varer lenge. Sjokolade og andre tomme kalorier hjelper akkurat her og nå. Blodsukkeret går raskt opp, men like raskt ned igjen. Spiser du noe som går tregt (noe med mye fiber) så kan du unngå å få den kjappe nedgangen igjen etterpå som gir deg lyst på sjokolade igjen om en liten stund.

Ellers så har jeg hørt at er det riktig ille så kan man få en eller annen diagnose, men jeg vet ikke om det egentlig finnes noen effektiv behandling. Så det beste rådet vil nok være å spise ofte og karbohydratrikt. Grovt brød, i stedet for sjokolade, eller kornmokjeks e.l. hvis du ikke har brødboksen i nærheten.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis søtsuget kommer like etter måltidet kan det hjelpe å spise oftere,samt å starte måltidet med litt frukt.

Hvis du i tillegg blir svimmel/sliten etter å ha spist kan du spise et par druesukkertabeletter like før/i begynnelsen av måltidet.

Grunnen til søtsuget kan nemlig være at kroppen trenger "rask" energi for å fordøye maten du nettopp har spist.Dette er spesielt ille dersom blodsukkeret er lavt før du spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...