AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:07 Skrevet tirsdag kl 11:07 https://www.nettavisen.no/nyheter/private-e-poster-ble-brettet-ut-i-apen-rett-i-saken-der-eivind-pedersen-saksoker-viggo-kristiansen-for-like-under-fire-millioner-kroner/s/5-95-2519580 Her står det av Eivind Pedersen jobbet 3000 timer på saken til Viggo mellom 2008 og 2010, samtidig som han jobbet 50 prosent for Dagbladet og var 50 prosent ufør og fikk ytelser fra Nav. Det blir 1000 timer i året, altså et halvt årsverk, samtidig som han jobbet 50% og var ufør 50%. Innrømmer han ikke da trygdesvindel? Anonymkode: 0dcb5...b5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 11:47 Skrevet tirsdag kl 11:47 Det avhenger av hvilke ordninger han har med NAV. Jeg tror ikke at en skal spekulere så mye i akkurat det, det er en sak mellom ham og NAV. Anonymkode: ff73d...7c3 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:09 Skrevet onsdag kl 14:09 Jeg syns det er merkelig at Viggo nekter å hatt avtale med å betale han. Andre og? Anonymkode: a744f...164 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 14:15 Skrevet onsdag kl 14:15 Bry deg om noe annet. Anonymkode: 6cd55...8e8 0 Siter
Lady HM Skrevet onsdag kl 15:29 Skrevet onsdag kl 15:29 AnonymBruker skrev (På 8.7.2025 den 13.07): https://www.nettavisen.no/nyheter/private-e-poster-ble-brettet-ut-i-apen-rett-i-saken-der-eivind-pedersen-saksoker-viggo-kristiansen-for-like-under-fire-millioner-kroner/s/5-95-2519580 Her står det av Eivind Pedersen jobbet 3000 timer på saken til Viggo mellom 2008 og 2010, samtidig som han jobbet 50 prosent for Dagbladet og var 50 prosent ufør og fikk ytelser fra Nav. Det blir 1000 timer i året, altså et halvt årsverk, samtidig som han jobbet 50% og var ufør 50%. Innrømmer han ikke da trygdesvindel? Anonymkode: 0dcb5...b5c Han har jo ikke fått betalt av Kristiansen, derfor finnes det ingen mulig svindel enda. Når og hvis han får betalt, kan han fint betale tilbake det han da ikke lenger hadde rett til via NAV. Så trygdesvindel er nok det minste problemet i denne saken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 17:56 Skrevet onsdag kl 17:56 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg syns det er merkelig at Viggo nekter å hatt avtale med å betale han. Andre og? Anonymkode: a744f...164 Muntlige avtaler er det lettere å nekte for enn skriftlige, og blånekting er vel ellers ikke et ukjent konsept i Viggos verden. Anonymkode: 861d9...81e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:32 Skrevet onsdag kl 18:32 34 minutes ago, AnonymBruker said: , og blånekting er vel ellers ikke et ukjent konsept i Viggos verden. Anonymkode: 861d9...81e Ok, det er du som fortsatt mener viggo er skyldig. Anonymkode: 0dcb5...b5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:43 Skrevet onsdag kl 18:43 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ok, det er du som fortsatt mener viggo er skyldig. Anonymkode: 0dcb5...b5c En av mange. Men vi skriker ikke så høyt. Anonymkode: 861d9...81e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 18:56 Skrevet onsdag kl 18:56 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En av mange. Men vi skriker ikke så høyt. Anonymkode: 861d9...81e Kan jeg spørre hvorfor du tror Viggo er skyldig? Anonymkode: a744f...164 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:39 Skrevet onsdag kl 20:39 1 hour ago, AnonymBruker said: En av mange. Men vi skriker ikke så høyt. Anonymkode: 861d9...81e Hvor mange er dere? Fler enn 100? Alle fra Sørlandet? Anonymkode: 0dcb5...b5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:04 Skrevet onsdag kl 21:04 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvor mange er dere? Fler enn 100? Alle fra Sørlandet? Anonymkode: 0dcb5...b5c Jeg er fra Østlandet og har tenkt mitt jeg også... Anonymkode: bf84a...8a0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:04 Skrevet onsdag kl 22:04 57 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg er fra Østlandet og har tenkt mitt jeg også... Anonymkode: bf84a...8a0 Kan dere ikke sette opp en oversikt med klokkeslett som viser hvordan viggo kunne være med på dette. Forsvarsadvokaten forsøkte i retten i fjor, men det hang ikke sammen i det hele tatt. Anonymkode: 0dcb5...b5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet i går, 05:46 Skrevet i går, 05:46 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kan jeg spørre hvorfor du tror Viggo er skyldig? Anonymkode: a744f...164 Først og fremst fordi jeg ikke tror jha var psykologisk i stand til å gjøre dette alene. Og motivet: hvorfor i alle dager skulle han finne på å gjøre dette - alene. Disse to var som erteris og gjorde alt mulig sammen. Anonymkode: 861d9...81e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (20 timer siden): Kan dere ikke sette opp en oversikt med klokkeslett som viser hvordan viggo kunne være med på dette. Forsvarsadvokaten forsøkte i retten i fjor, men det hang ikke sammen i det hele tatt. Anonymkode: 0dcb5...b5c En full oversikt blir for omfattende. Men for det første tror jeg forbrytelsen (eller deler av den) var planlagt, og mobilbeviset kan ha vært del av det. Det ble sagt i retten den gang at man kunne forhåndsprogrammere meldinger ved å taste inn en kode. Jeg ser for meg at det var like enkelt som å bestille vekking på telefon i gamle dager - 4-sifret kode og klokkeslett. En av meldingene sendt til piken var en ferdiglaget Teletorg-melding, den skulle være enkel å forhåndsbestille så at den ble sendt på gitt tidspunkt fra mobilen som f.eks. var plassert i sykkelvesken. Så lenge dette var fysisk mulig, klarer jeg ikke å anse mobilbruken som utelukkelsesbevis. Anonymkode: 861d9...81e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 39 minutes ago, AnonymBruker said: En full oversikt blir for omfattende. Men for det første tror jeg forbrytelsen (eller deler av den) var planlagt, og mobilbeviset kan ha vært del av det. Det ble sagt i retten den gang at man kunne forhåndsprogrammere meldinger ved å taste inn en kode. Jeg ser for meg at det var like enkelt som å bestille vekking på telefon i gamle dager - 4-sifret kode og klokkeslett. En av meldingene sendt til piken var en ferdiglaget Teletorg-melding, den skulle være enkel å forhåndsbestille så at den ble sendt på gitt tidspunkt fra mobilen som f.eks. var plassert i sykkelvesken. Så lenge dette var fysisk mulig, klarer jeg ikke å anse mobilbruken som utelukkelsesbevis. Anonymkode: 861d9...81e Rart man fant absolutt null DNA fra Viggo på åstedet, men masse fra JH. Du fremstiller V som en slags superskurk. Og glemmer helt de inngående meldingene, overser at JHs forklaring er full av huller som en sveiterost, og klarer ikke sette opp en troverdig tidslinje. Jaja. Anonymkode: 0dcb5...b5c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart man fant absolutt null DNA fra Viggo på åstedet, men masse fra JH. Du fremstiller V som en slags superskurk. Og glemmer helt de inngående meldingene, overser at JHs forklaring er full av huller som en sveiterost, og klarer ikke sette opp en troverdig tidslinje. Jaja. Anonymkode: 0dcb5...b5c Da meldingen ca kl 19 kom, kan vk ha vært ved nordenden av stampa, Eg As dekningsområde. Gikk så og la mobilen i sykkelvesken som befant seg i Eg A , den med, og la inn forhåndsbestilt sms til 19.37. Hvordan jentene kom til åstedet vet vi ikke, det var ingen som så hverken dem, jha eller vk. Jh kan ha lokket dem alene mens vk holdt på med mobilen, og han i sin tur ankom litt etter. Sett av Jaktevik? Jha sin forklaring er åpenbart i hvert fall delvis løgnaktig. DNA Fra dommen i Gulating: "Når det gjelder det opprinnelige funnet av allel 10 i Dys391, er det holdepunkter for at det påviste allelet er et reelt bidrag, slik Usc (Spania)selv har fastholdt, selv om Fss (London)har argumentert for at det er usikkerhet. Derimot er det ikke mulig å si med noen grad av sikkerhet hvem allelet stammer fra, og det er ikke grunnlag for å konkludere med at allelet stammer fra en gjerningsmann. Allelet forekommer hos over 54% av alle norske menn, og en rekke av de mennene som det er tatt eliminasjonsprøve av, har dette allelet i dys391. Det er derfor ikke grunnlag for å gå ut fra at dna-sporene tilsier to gjerningsmenn, slik det ble vurdert i de opprinnelige straffesakene. 8Dna-sporene alene er imidlertid heller ikke noe bevis for at det bare har vært en gjerningsmann. DNA undersøkelsene fra 2000 kan tilsi mulig innblanding fra en annen bidragsyter, uten at vi kan vite hvem bidraget i så fall stammer fra." Spanjolene mente altså at allel 10 (i c25-prøven) tilsa sannsynlig gjerningsmann, mens Gulating inntar en mellomstilling. Det kan være mulig innblanding fra annen bidragsyter, og dna-sporene beviser ikke at det bare har vært en gjerningsmann. Så der står vi altså, med noe av samme konklusjon som i 2000 minus skråsikkerheten. Så får man tro hva man vil. Anonymkode: 861d9...81e 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.