Gå til innhold

Amper stemning gjør en nervøs


Gjest neneh

Anbefalte innlegg

Hva er den beste måten å takle lignende situasjon:

Er på middagsbesøk.Familien og kjente er samlet i stuen.Ingen sier noe som helst.Hver gang noen prøver å avbryte stillheten så er det noen som "bjeffer".Utøveren hevner seg på en av tilskuerne pga. en neg.,men dog saklig uttalelse fra en tredjeperson som også er tilstede.

Hadde lyst å si noe for å forsvare stakkaren(da mener jeg tredjepersonene), men jeg var litt for feig.Dessuten vil jeg jo bevare familiefreden.For meg virker det so, at det er kun enkelte som har komplett ytringsfrihet,mens andre har innskrenket.

Hadde jeg forsvart 3.personen fra et saklig synspunkt hadde jeg blitt overkjørt med neg.usaklige bemerkninger og alle hadde vært mot meg.

Dette mønstret gjentar seg uavhengig av sted og tid med de samme personene,som jeg har kjent over lengre tid nå.Dette begynner å bli litt for slitsomt selv fra tilskuersiden.Hva skal jeg gjøre da,la være å gå,for da ville de blitt dødelig fornærmet for å ikke se barnebarna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

at du gidder!..la vær å gå eller plasser deg i landskapet ved å si hva du egentlig mener. Og skit i hva de mener om deg.

Det er *ditt* liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Z@pvir

at du gidder!..la vær å gå eller plasser deg i landskapet ved å si hva du egentlig mener. Og skit i hva de mener om deg.

Det er *ditt* liv.

...har hatt slike drittsekker i familien selv, og det er ikke bare, bare å skulle si imot. Du skal tross alt ha energi til å ta imot det du vet kommer. Har en ikke det er det kanskje best å la vær.

Men som sagt - ha minst mulig med det forferdelige mennesket å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...