AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Jeg vet veldig godt hva jeg skal gjøre for å gå ned i vekt sånn rent praktisk siden jeg har lest meg opp veldig mye på tema livsstilsendring og vektnedgang, men det er gjennomføringen jeg ikke klarer og feiler gang på gang og det gjør meg så sint… Er det noen som har noen gode tips til hva jeg kan gjøre for å endelig klare å gå ned i vekt? Har laget en liste med det som er vanskelig for meg og jeg ønsker å endre på: - Jeg spiser mye usunn mat, som godteri, snacks og fast food (føles nesten som en avhengighet) - Jeg spiser ofte også mye mat og sliter med å begrense meg, kan forsyne meg med både 2 og 3 porsjoner middag eller spise til at jeg blir så kvalm at jeg ikke klarer spise mer - Jeg ender ofte opp med å kjøpe med meg usunne ting når jeg er på butikken å handler - Jeg sliter med å holde meg i kaloriunderskudd, selv om jeg bare spiser så vidt under vedlikehold i forsøk på å gå ned litt i vekt Anonymkode: d841e...450 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Du må ta deg sammen. Så enkelt er det. Du kan ikke psykoanalysere deg til å slutte å komme med unnskyldninger. Anonymkode: b0791...c41 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du må ta deg sammen. Så enkelt er det. Du kan ikke psykoanalysere deg til å slutte å komme med unnskyldninger. Anonymkode: b0791...c41 Ja, du har jo rett i det. Men hvordan? Å "bare gjøre det" funker tydeligvis ikke for det har jeg forsøkt 100 ganger allerede. Kan vare en stund, men så plutselig går det ikke lenger. Anonymkode: d841e...450 0 Siter
emilie321 Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Sliter selv med å gå ned, men greier det i perioder. Sliter med overspising. Nå er jeg heldig da, for jeg liker mye sunn mat og det hjelper selvfølgelig. Skriver hva jeg vet fungerer for meg - Nok søvn. Sover jeg for lite så blir jeg ekstra sulten og får dårligere motstandskraft. Så jeg prøver å greie og få nok søvn. - Spise nok. Spiser jeg for lite, så kommer overspisingen dagen etter. - Spise noe proteinrikt før jeg spiser godteri. Da spiser jeg nemlig mindre godteri/greier å stoppe før det er blitt altfor ille. - Trene. Når jeg trener, så får jeg automatisk lyst på mer sunn mat. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden Har ikke vi nettopp hjulpet deg med dette? Hvis det ikke var deg, så let litt til du finner den tråden. Orker ikke å gjenta meg selv. Anonymkode: 3314b...210 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden emilie321 skrev (1 minutt siden): Sliter selv med å gå ned, men greier det i perioder. Sliter med overspising. Nå er jeg heldig da, for jeg liker mye sunn mat og det hjelper selvfølgelig. Skriver hva jeg vet fungerer for meg - Nok søvn. Sover jeg for lite så blir jeg ekstra sulten og får dårligere motstandskraft. Så jeg prøver å greie og få nok søvn. - Spise nok. Spiser jeg for lite, så kommer overspisingen dagen etter. - Spise noe proteinrikt før jeg spiser godteri. Da spiser jeg nemlig mindre godteri/greier å stoppe før det er blitt altfor ille. - Trene. Når jeg trener, så får jeg automatisk lyst på mer sunn mat. Takk for konkrete tips, skal forsøke dette! Anonymkode: d841e...450 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke vi nettopp hjulpet deg med dette? Hvis det ikke var deg, så let litt til du finner den tråden. Orker ikke å gjenta meg selv. Anonymkode: 3314b...210 Beklager men hvis det var meg så har jeg glemt det. Skal se om jeg finner tråden. Anonymkode: d841e...450 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden Skrevet 10 timer siden Jeg følger tråden. Strever med det samme. Har du vurdert slankesprøyte? Anonymkode: b25ce...16d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg følger tråden. Strever med det samme. Har du vurdert slankesprøyte? Anonymkode: b25ce...16d Ja, jeg har vurdert det men det koster jo litt så har derfor foreløpig valgt det vekk. Anonymkode: d841e...450 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden Du vet jo hva du må gjøre og viljestyrken er det bare du som kan gjøre noe med. Det kan ingen andre hjelpe deg med. Dessuten hjelper det med trening, selv om mange sier det betyr lite. Det er ikke min erfaring. Hvis jeg trener, motiverer det meg til å spise sunt. Hvis jeg spiser sunt får jeg energi til å trene. 1 Siter
Drømmeautomat Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Begynn med kun denne ene tingen: Skriv ned absolutt alt du spiser hver dag i en uke. Ingenting annet. Får du til det er du klar for neste steg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.