Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
frosken skrev (3 timer siden):

Hvor lenge siden er det siden du sist tok EKG?

Et par måneder siden. Den var fin sa de. 

Skrevet
Glitter skrev (På 18.7.2025 den 18.41):

Evt @nachnoo og @ISW ?

Jeg synes ikke et EKG er tilstrekkelig ved såpass suspekte symptomer. Man skal være obs på risikoen for hjertesvikt ved bruk av Leponex når man får tungpust og redusert fysisk yteevne. Jeg synes du bør få tatt ultralyd av hjertet ditt. 

Skrevet
ISW skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke et EKG er tilstrekkelig ved såpass suspekte symptomer. Man skal være obs på risikoen for hjertesvikt ved bruk av Leponex når man får tungpust og redusert fysisk yteevne. Jeg synes du bør få tatt ultralyd av hjertet ditt. 

Fastlegen min mente det ikke var poeng i å gjøre noe videre undersøkelser. Så kommer ingen vei der. Men til høsten skal jeg legges inn så kan spørre legen der. 

Skrevet

Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. 

Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (4 minutter siden):

Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. 

Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. 

Jeg har samme hvilepuls, også opp mot 100, og jeg er slank og i ganske god form. Tror det kan skyldes medisiner i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 3d0ab...af8

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde også vært bekymret hvis jeg var deg. Leit at ikke fastlegen tar deg på alvor, ville nok pushet litt på og ringt legekontoret i morgen. Det kan jo være alvorlig og da er det viktig å få det utelukket.

Anonymkode: 61584...1a5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg har samme hvilepuls, også opp mot 100, og jeg er slank og i ganske god form. Tror det kan skyldes medisiner i mitt tilfelle. 

Anonymkode: 3d0ab...af8

Okei. Ja jeg går jo på Leponex og den kan gi høyere puls. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde også vært bekymret hvis jeg var deg. Leit at ikke fastlegen tar deg på alvor, ville nok pushet litt på og ringt legekontoret i morgen. Det kan jo være alvorlig og da er det viktig å få det utelukket.

Vet ikke om jeg tørr å overstyre han. Må nok vente til han er tilbake..Forhåpentligvis i morgen. 

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (5 minutter siden):

Vet ikke om jeg tørr å overstyre han. Må nok vente til han er tilbake..Forhåpentligvis i morgen. 

Mente ikke at du skulle kreve undersøkelse, men du kan jo si det som det er at du er bekymret og at det ville hjulpet om du kunne fått ordentlig svar på hva det er og at du ønsker være sikker på at det ikke er noe alvorlig o.l? Har du hatt det slik lenge forresten?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mente ikke at du skulle kreve undersøkelse, men du kan jo si det som det er at du er bekymret og at det ville hjulpet om du kunne fått ordentlig svar på hva det er og at du ønsker være sikker på at det ikke er noe alvorlig o.l? Har du hatt det slik lenge forresten?

Ok. Ja kan skrive noe sånt. 

Jeg har hatt det i 6-12 måneder. Ikke riktig sikker. Min mor tror det er pga Leponex. Det stemmer også med når jeg fikk det sånn her. Men ble jo overvektig på samme tid så hvordan vite?

AnonymBruker
Skrevet
Glitter skrev (3 minutter siden):

Ok. Ja kan skrive noe sånt. 

Jeg har hatt det i 6-12 måneder. Ikke riktig sikker. Min mor tror det er pga Leponex. Det stemmer også med når jeg fikk det sånn her. Men ble jo overvektig på samme tid så hvordan vite?

Skjønner. Ser andre her nevner at det kan være hjertesvikt pga Leponex så jeg håper fastlegen tar deg på alvor denne gangen. Hvis ikke tror jeg faktisk jeg hadde vurdert å gå privat, bare for å være på den sikre siden.

Skrevet
Glitter skrev (29 minutter siden):

Bestille en vanlig legetime og snakk ordentlig med ham om dette. 

Skrevet
Glitter skrev (48 minutter siden):

Har du en gjennomsnittspuls på 90 når du sover eller er det makspulsen din under søvn?

Skrevet
frosken skrev (13 timer siden):

Har du en gjennomsnittspuls på 90 når du sover eller er det makspulsen din under søvn?

I natt var den bare 78, men gjennomsnitt siste 28 dager er 90. 

Skrevet
Glitter skrev (9 minutter siden):

I natt var den bare 78, men gjennomsnitt siste 28 dager er 90. 

Det er litt høyt. Jeg har høyere BMI enn deg, og i det jeg våkner ligger den på 55-59.

Samtidig sier de jo at opp til 100 er normalt.

Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er litt høyt. Jeg har høyere BMI enn deg, og i det jeg våkner ligger den på 55-59.

Samtidig sier de jo at opp til 100 er normalt.

Okei. Jeg tenker i hvert fall at det kan vente til legen min er på jobb igjen. Har jo hatt det noen måneder så er vel ikke akutt. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...