Glitter Skrevet 19. juli Forfatter Skrevet 19. juli frosken skrev (3 timer siden): Hvor lenge siden er det siden du sist tok EKG? Et par måneder siden. Den var fin sa de. 0 Siter
ISW Skrevet 20. juli Skrevet 20. juli Glitter skrev (På 18.7.2025 den 18.41): Evt @nachnoo og @ISW ? Jeg synes ikke et EKG er tilstrekkelig ved såpass suspekte symptomer. Man skal være obs på risikoen for hjertesvikt ved bruk av Leponex når man får tungpust og redusert fysisk yteevne. Jeg synes du bør få tatt ultralyd av hjertet ditt. 0 Siter
Glitter Skrevet 20. juli Forfatter Skrevet 20. juli ISW skrev (Akkurat nå): Jeg synes ikke et EKG er tilstrekkelig ved såpass suspekte symptomer. Man skal være obs på risikoen for hjertesvikt ved bruk av Leponex når man får tungpust og redusert fysisk yteevne. Jeg synes du bør få tatt ultralyd av hjertet ditt. Fastlegen min mente det ikke var poeng i å gjøre noe videre undersøkelser. Så kommer ingen vei der. Men til høsten skal jeg legges inn så kan spørre legen der. 0 Siter
Glitter Skrevet 24. juli Forfatter Skrevet 24. juli Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (4 minutter siden): Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. Jeg har samme hvilepuls, også opp mot 100, og jeg er slank og i ganske god form. Tror det kan skyldes medisiner i mitt tilfelle. Anonymkode: 3d0ab...af8 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (13 minutter siden): Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. Jeg hadde også vært bekymret hvis jeg var deg. Leit at ikke fastlegen tar deg på alvor, ville nok pushet litt på og ringt legekontoret i morgen. Det kan jo være alvorlig og da er det viktig å få det utelukket. Anonymkode: 61584...1a5 0 Siter
Glitter Skrevet 24. juli Forfatter Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg har samme hvilepuls, også opp mot 100, og jeg er slank og i ganske god form. Tror det kan skyldes medisiner i mitt tilfelle. Anonymkode: 3d0ab...af8 Okei. Ja jeg går jo på Leponex og den kan gi høyere puls. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde også vært bekymret hvis jeg var deg. Leit at ikke fastlegen tar deg på alvor, ville nok pushet litt på og ringt legekontoret i morgen. Det kan jo være alvorlig og da er det viktig å få det utelukket. Anonymkode: 61584...1a5 Vet ikke om jeg tørr å overstyre han. Må nok vente til han er tilbake..Forhåpentligvis i morgen. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (5 minutter siden): Okei. Ja jeg går jo på Leponex og den kan gi høyere puls. Vet ikke om jeg tørr å overstyre han. Må nok vente til han er tilbake..Forhåpentligvis i morgen. Mente ikke at du skulle kreve undersøkelse, men du kan jo si det som det er at du er bekymret og at det ville hjulpet om du kunne fått ordentlig svar på hva det er og at du ønsker være sikker på at det ikke er noe alvorlig o.l? Har du hatt det slik lenge forresten? Anonymkode: 61584...1a5 1 Siter
Glitter Skrevet 24. juli Forfatter Skrevet 24. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mente ikke at du skulle kreve undersøkelse, men du kan jo si det som det er at du er bekymret og at det ville hjulpet om du kunne fått ordentlig svar på hva det er og at du ønsker være sikker på at det ikke er noe alvorlig o.l? Har du hatt det slik lenge forresten? Anonymkode: 61584...1a5 Ok. Ja kan skrive noe sånt. Jeg har hatt det i 6-12 måneder. Ikke riktig sikker. Min mor tror det er pga Leponex. Det stemmer også med når jeg fikk det sånn her. Men ble jo overvektig på samme tid så hvordan vite? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (3 minutter siden): Ok. Ja kan skrive noe sånt. Jeg har hatt det i 6-12 måneder. Ikke riktig sikker. Min mor tror det er pga Leponex. Det stemmer også med når jeg fikk det sånn her. Men ble jo overvektig på samme tid så hvordan vite? Skjønner. Ser andre her nevner at det kan være hjertesvikt pga Leponex så jeg håper fastlegen tar deg på alvor denne gangen. Hvis ikke tror jeg faktisk jeg hadde vurdert å gå privat, bare for å være på den sikre siden. Anonymkode: 61584...1a5 0 Siter
frosken Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (29 minutter siden): Okei. Ja jeg går jo på Leponex og den kan gi høyere puls. Vet ikke om jeg tørr å overstyre han. Må nok vente til han er tilbake..Forhåpentligvis i morgen. Bestille en vanlig legetime og snakk ordentlig med ham om dette. 0 Siter
frosken Skrevet 24. juli Skrevet 24. juli Glitter skrev (48 minutter siden): Huff blir litt bekymret. Symptomer jeg har er i tillegg til tung pust 90 i puls når jeg sover om natten og jeg har fedme klasse to med 37 i BMI. I tillegg etter trening puster og peser jeg veldig lenge før det roer seg. Fant ut jeg måtte plage fastlegen min med dette igjen, men han har nok fri eller ferie for meldingspunksjonen er skrudd av. Har du en gjennomsnittspuls på 90 når du sover eller er det makspulsen din under søvn? 0 Siter
Glitter Skrevet 25. juli Forfatter Skrevet 25. juli frosken skrev (13 timer siden): Har du en gjennomsnittspuls på 90 når du sover eller er det makspulsen din under søvn? I natt var den bare 78, men gjennomsnitt siste 28 dager er 90. 0 Siter
Vhanja Skrevet 25. juli Skrevet 25. juli Glitter skrev (9 minutter siden): I natt var den bare 78, men gjennomsnitt siste 28 dager er 90. Det er litt høyt. Jeg har høyere BMI enn deg, og i det jeg våkner ligger den på 55-59. Samtidig sier de jo at opp til 100 er normalt. 0 Siter
Glitter Skrevet 25. juli Forfatter Skrevet 25. juli Vhanja skrev (1 minutt siden): Det er litt høyt. Jeg har høyere BMI enn deg, og i det jeg våkner ligger den på 55-59. Samtidig sier de jo at opp til 100 er normalt. Okei. Jeg tenker i hvert fall at det kan vente til legen min er på jobb igjen. Har jo hatt det noen måneder så er vel ikke akutt. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.