Gå til innhold

Er det en genetisk forklaring her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er oppvokst i en søskenflokk på 4 der jeg er eldst, broren min på 4 år yngre er nest eldst. Begge oss har samme foreldre.

Så har jeg 2 yngre søsken som mamma har med en annen mann. 

Yngste er på ungdomsskolen. Han andre har fagbrev. Og jeg og broren min har ikke noe utover videregående. Vi har ikke engang fagbrev. Vi bare fikk jobb. 
Jeg har lønn nok til å overleve, men er likevel der at jeg må prioritere. Ferie, kjøpe leilighet osv.. Har valgt å ikke få barn, så det er besparende. 

Broren min tjener greit fordi han tar så mye overtid han kan. Altså overtid= ikke lett å planlegge livet sitt. Nå er han bare hjemme likevel, hvis han ikke er på jobb. Men de fleste ville ikke hatt en jobb der du velger å jobbe så mye overtid som mulig for å tjene. 

Hvorfor er vi 2 på samme nivå? Jeg synes det er så umotiverende. 

Ser mange som har familier der slekten utdanner seg innen sånne ting man tjener 800+ i år på. 

Anonymkode: 81fd0...9c0

AnonymBruker
Skrevet

Mener du at det har noe å gjøre med autisme? 

Anonymkode: 0aa9b...1a5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Mener du at det har noe å gjøre med autisme? 

Ja, eller noe som går i genene våre siden vi er på samme nivå på så mange måter?

Vi ble begge mobbet på grunnskolen, utfordringer med å lære enkelte fag og har på mange måter ikke klart å følge det samfunnet forventer. Men vi har i det minste klart å få jobb, men det er jobber som ikke krever noe spesiell utdannelse, og mye av lønnen er fra overtidstillegg.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja, eller noe som går i genene våre siden vi er på samme nivå på så mange måter?

Vi ble begge mobbet på grunnskolen, utfordringer med å lære enkelte fag og har på mange måter ikke klart å følge det samfunnet forventer. Men vi har i det minste klart å få jobb, men det er jobber som ikke krever noe spesiell utdannelse, og mye av lønnen er fra overtidstillegg.

Dere jobber ihvertfall. Flertallet står utenfor arbeidslivet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...