Gå til innhold

torden og lyn.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

blir redd jeg da. må jeg slå av pc og ikke bruke telefonen? hvorfor det? Har hørt det. 

Skrevet

Jeg elsker torden og lyn! Fordi i timene og dagene før det så har luften vært så lummer og klam at jeg takler nesten ikke å være ute. Etter torden og lyn så er luften mye friskere.

Ja, jeg har også alltid hørt det om å trekke ut kontakter, fordi lynet kan slå ned og dermed ødelegge elektriske apprater som er plugget i.

Men dette er hva jeg hørte da jeg vokste opp på 80-tallet, jeg vet ikke om det fortsatt stemmer.

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg elsker torden og lyn! Fordi i timene og dagene før det så har luften vært så lummer og klam at jeg takler nesten ikke å være ute. Etter torden og lyn så er luften mye friskere.

Ja, jeg har også alltid hørt det om å trekke ut kontakter, fordi lynet kan slå ned og dermed ødelegge elektriske apprater som er plugget i.

Men dette er hva jeg hørte da jeg vokste opp på 80-tallet, jeg vet ikke om det fortsatt stemmer.

Ja det har vært veldig lummert nå så det frisker vel opp men det er skremmende, har aldri likt det. 

Ja ikke godt å si om det stemmer da. 

Skrevet
stjernestøv skrev (21 minutter siden):

Ja det har vært veldig lummert nå så det frisker vel opp men det er skremmende, har aldri likt det. 

Ja ikke godt å si om det stemmer da. 

Hva er det som du synes er skremmende med det? Det er jo ikke farlig når du er innendørs.

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (1 time siden):

En skal også holde seg unna vannkraner/dusj.  Lynet kan slå ned litt unna og elektrisitet kan ledes i vannledninger.  Dette er hva jeg har lært, men leser nå på nett at dette nå er trygt.  Så jeg vet egentlig ikke hva som er riktig.  

Der jeg bor er det heldigvis lynavleder, så da er det mindre sjanse for at det slår ned i selve huset.

Endret av emilie321
Skrevet

Jeg elsker dramatisk tordenvær! Dvs. når  jeg føler meg trygg og ikke er ute i båt (har vært det) eller på snaufjellet uten ly. Har opplevd mange tordenvær, og aldri noe skummelt eller farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...