Gå til innhold

Forretningsgeniet Donald Trump som ikke forstår hvordan importtoll fungerer, kan heller ikke prosentregning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lover inntil 1500% nedgang i medisinpriser. Det var da voldsomt.

AnonymBruker
Skrevet

90% ned, f.eks fra 100 kroner til 10 kroner, betyr en reduksjon i prisen på 90 i forhold til nyprisen på 10, som er 900% reduksjon i forhold til nyprisen

Er Trump en tosk, ja, og er det vanlig å oppgi prosent på den måten, nei, men det er ikke 100% feil :D men 100% misvisende det skal du ha ;) 

Anonymkode: 8c5f5...a36

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

90% ned, f.eks fra 100 kroner til 10 kroner, betyr en reduksjon i prisen på 90 i forhold til nyprisen på 10, som er 900% reduksjon i forhold til nyprisen

Er Trump en tosk, ja, og er det vanlig å oppgi prosent på den måten, nei, men det er ikke 100% feil :D men 100% misvisende det skal du ha ;) 

Anonymkode: 8c5f5...a36

Det kunne vært sånn, men det er faktisk ikke sånn prosentregning fungerer. 

Jeg stusser over dette. Han må jo ha forholdt seg til prosenter og rabatter årevis. Han har en faglig helt OK student i følge medstudenter.

Er han alvorlig redusert?  Eller til poenget: Hvor redusert er han egentlig? 

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han sier f.eks. at han skal redusere prisen på medisin med 1000%. Det vil si at hvis jeg går på et amerikansk apotek og kjøper en medisin til 200, så vil jeg få medisinen og i tillegg utbetalt 1800,- fra apoteket.

Så jeg vil si at dette er 100% feil og at han ikke aner hva han snakker om. Det er rett og slett ikke mulig å undervurdere Trump når det gjelder mangel og kunnskap kognitive evner. Han er 2500% idiot.

AnonymBruker
Skrevet

Leste nettopp om noe som hadde steget 143 %

Anonymkode: 6f747...855

Drømmeautomat
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Leste nettopp om noe som hadde steget 143 %

Hvilket er fullt mulig. Poenget er at hvis du sier du skal redusere prisen med over hundre prosent så beveger du deg under 0. Da må kunden få penger hvis han vil kjøpe varen. Dette skjer ikke i den virkelige verden og er en klar indikator på at Trump ikke forstår prosentregning og nok en gang driter seg ut. Hver gang Trump sier noe eksemplifiserer han Dunning/Kruger-effekten. https://en.wikipedia.org/wiki/Dunning–Kruger_effect

Endret av Drømmeautomat
Skrevet

Uansett hvor dum og ignorant Trump er, så er det bra for amerikanere som bruker medisin hvis det blir billigere, tenker jeg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...