Gå til innhold

Middag på sykehus.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Når spiser de middag på sykehuset? 

AnonymBruker
Skrevet

4 tiden røfflig

Anonymkode: ee35b...a8f

Skrevet

15:30 her i alle fall, men godt mulig det varierer fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Kl 15 her. Kl 13 i helgene...Helt på trynet. 

Skrevet
Glitter skrev (7 minutter siden):

Kl 15 her. Kl 13 i helgene...Helt på trynet. 

Hehe, de går nok etter klokken til den eldre generasjonen.

Mine foreldre er "boomer-generasjonen", og min mor er i tillegg vokst opp på gård, hvor hele døgnet ble timet etter melking av kyr osv.

Jeg vokste opp med middag kl 12-13 på søndagen. Min mor vokste opp med middag i helgene kl 11. 

En gang for noen år siden besøkte jeg min tante (mors søster) spontant ca 1030 en hverdag. Da kom jeg rett i middagslagingen og satt med dem og spiste middag før kl 11. De er begge pensjonister nå og kan styre klokken helt selv, men holder på det de vokste opp med.

Skrevet
Vhanja skrev (6 minutter siden):

Mine foreldre er "boomer-generasjonen", og min mor er i tillegg vokst opp på gård, hvor hele døgnet ble timet etter melking av kyr osv.

Jeg vokste opp med middag kl 12-13 på søndagen. Min mor vokste opp med middag i helgene kl 11. 

En gang for noen år siden besøkte jeg min tante (mors søster) spontant ca 1030 en hverdag. Da kom jeg rett i middagslagingen og satt med dem og spiste middag før kl 11. De er begge pensjonister nå og kan styre klokken helt selv, men holder på det de vokste opp med.

Ja det er nok det, men det er til og med slik i psykiatrien også hvor overvekt av pasienter ikke er gamle. 

Men men. Man overleger jo. 😅 Veldig mye husmannskost på menyen er det også. 

stjernestøv
Skrevet

det var fire her men før var det jo tidligere. 

Skrevet
Vhanja skrev (7 timer siden):

De går nok etter det som er mest praktisk for personalet.

Skrevet
nachnoo skrev (Akkurat nå):

De går nok etter det som er mest praktisk for personalet.

Hvorfor er tidlig middag mer praktisk for personalet?

Skrevet

Huff, gruer meg til jeg blir innlagt/pleietrengende, på ene eller andre måten.

Er vokst opp med middag rundt kl 17, nå spiser jeg middag ca kl 19. Det trives jeg med; ferdig med jobb og trening, forhåpentlig, og koselig med middag etter. Høres stusslig ut å måtte spise middag nærmest midt på dagen.

Skrevet
Vhanja skrev (44 minutter siden):

Hvorfor er tidlig middag mer praktisk for personalet?

Fordi man etter det skal rekke å bli sulten til kveldsmaten, og etter det skal ansatte utføre kveldsstellet.

Skrevet

De fleste som er i jobb spiser middag like etter jobben.

Skrevet

Noen steder er det sånn at de vil være ferdig med middagsservering før kveldsvaktene kommer på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...