Gå til innhold

Busparspm. NHD


Gjest per27

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg lider av generalisert angst og alvorlig depresjon (diagnose fra psykolog), og skal nå snart starte med buspar. Har søkt på buspar her i forumet og fått svar på en del av det jeg lurte på.

Et spm. fant jeg imidlertid ikke svar på:

I felleskatalogen står det at Buspar skal brukes kun i begrenset periode (f.eks 4 måneder),men at det ikke er fare for avhengighet. Hvorfor skal den da taes i en kortere periode. Har den andre skadevirkninger ved langtidsbruk enn avhengighet.?

(Bruker forresten Zoloft mot depresjonen, men det hjelper lite, og ikke i det hele tatt på angsten...)

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh Per A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er ingen god grunn til å begrense bruke av Buspar til en bestemt periode.

Bruk den så lenge du har behov for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen god grunn til å begrense bruke av Buspar til en bestemt periode.

Bruk den så lenge du har behov for den.

Hei,

Takk for svaret!

Ønsker ikke å være masete, men hvorfor står den begrensningen i Felleskatalogen da egentlig? Har man manglende erfaring med lengre tids bruk eller er det noe man nå er gått bort fra?

Og hvor stor er egentlig sjansen for at det vil hjelpe meg?

Mvh

Per A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...