Gå til innhold

Hvorfor blir man så rynkete rundt munnen av undervekt?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet
Babette skrev (29 minutter siden):

Jeg synes Støre ser litt sliten og dratt ut i ansiktet, mens Stoltenberg har noe gutteaktig over seg som holder ham ung.

Støre er litt i tynneste laget. Er nok derfor. 

Poenget mitt var likevel at jeg generelt ( uten å nevne navn ) har lettere for å dømme de som er rask og  lettbevegelige og i god fysisk form som yngre og også mer ungdommelig enn en som må ta sats for å gå opp et trappetrinn. Når man i tillegg har dårlig balanse NEDOVER en trapp, da virker du eldre enn alderen skulle tilsi. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men hvis du er stiv i kroppen og må ut å styre med armer og ben, da virker du gammel. Det er ikke vanlig i 60- åra. Det er mer vanlig for mange når man har passert 80. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (23 minutter siden):

Støre er litt i tynneste laget. Er nok derfor. 

Poenget mitt var likevel at jeg generelt ( uten å nevne navn ) har lettere for å dømme de som er rask og  lettbevegelige og i god fysisk form som yngre og også mer ungdommelig enn en som må ta sats for å gå opp et trappetrinn. Når man i tillegg har dårlig balanse NEDOVER en trapp, da virker du eldre enn alderen skulle tilsi. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men hvis du er stiv i kroppen og må ut å styre med armer og ben, da virker du gammel. Det er ikke vanlig i 60- åra. Det er mer vanlig for mange når man har passert 80. 

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Det er helheten som avgjør om man holder seg godt for alderen. Noen kan se unge ut på et ansiktsbilde men ikke i virkeligheten.

Skrevet
Babette skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hva du mener og er enig. Det er helheten som avgjør om man holder seg godt for alderen. Noen kan se unge ut på et ansiktsbilde men ikke i virkeligheten.

Jeg er enig med dere begge i at det er mange faktorer som bidrar når vi bedømmer/gjetter alderen på folk, og bevegelse er blant dem. Også slikt som om håret er tynt, hvordan folk ordlegger seg osv.

Men hvis man kun ser på folks ansikt, er det jo riktig at noen har «naturlige fillers» 😅innenfra som gjør at de ser mindre rynkete ut enn en del folk som er atskillig tynnere. 

Skrevet
morsan skrev (20 minutter siden):

Jeg er enig med dere begge i at det er mange faktorer som bidrar når vi bedømmer/gjetter alderen på folk, og bevegelse er blant dem. Også slikt som om håret er tynt, hvordan folk ordlegger seg osv.

Men hvis man kun ser på folks ansikt, er det jo riktig at noen har «naturlige fillers» 😅innenfra som gjør at de ser mindre rynkete ut enn en del folk som er atskillig tynnere. 

Nå må jeg tenke på ei bok jeg leste for mange år siden, der det ble hevdet at karikaturutgaven av folks ansikt er enten rev eller gris. Sånn sett er de fleste tynne mennesker rev (mer markerte, smale og skarpskårne), mens de runde ansiktene er gris.

Nicklusheletida
Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Det er forsåvidt riktig, men ofte så mangler de også hals, hake  og kjeveparti som ikke er særlig foryngende. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...