AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli De smaker ikke som i "gamle dager", og er ikke bedre enn utenlandske. Det er nå min mening. Anonymkode: d219f...aeb 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Smaken har tapt seg de siste årene ja. Dessverre er det stadig flere som går over til å dyrke i slike plast-tuneller og i andre substrat enn jord og de bærene smaker ikke like godt som bær som har stått i jorda og blitt solmodne. Nyere sorter har også annen smak enn de gode, gamle. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Jeg synes de smaker helt kanongodt, men jeg er nøye med hvem jeg bestiller av. Du har kurver som smaker som vann, mens andre er proppfulle av smak Anonymkode: 54b5e...e0a 0 Siter
Glitter Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Har ikke smakt på de ennå. Det er jo horrible priser. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Det sto noe om dette i media for en tid tilbake. Noe om at det hadde vært rask modning i år og at bærene derfor ikke rekker å utvikle den søte smaken. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (4 timer siden): De smaker ikke som i "gamle dager", og er ikke bedre enn utenlandske. Det er nå min mening. Anonymkode: d219f...aeb Synes, ikke "syntes". Veldig irriterende feil som går igjen hos mange! Anonymkode: eb769...e8e 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Glitter skrev (51 minutter siden): Har ikke smakt på de ennå. Det er jo horrible priser. 49.90 er horribelt? Anonymkode: 54b5e...e0a 0 Siter
Glitter Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 49.90 er horribelt? Anonymkode: 54b5e...e0a Her var det 59.90. Det synes jeg er dyrt. 0 Siter
Siena Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli Jeg har smakt både butikk kjøpte og hjemme grodde jordbær fra i år og jeg synes egentlig de var like gode? 0 Siter
emilie321 Skrevet 30. juli Skrevet 30. juli De bærene jeg har spist (og det har blitt mange kurver), har vært knallgode. Egentlig så synes jeg de har vært bedre i år enn tidligere . Har betalt alt fra 49 til 69 for de. 0 Siter
Glitter Skrevet 1. august Skrevet 1. august Kjøpte en kurv i dag. Den var dyp rød i fargen og var både veldig søt, men på samme tid ganske sur. Men jeg spiste hele kurven så god nok. 😅 0 Siter
Lady HM Skrevet 1. august Skrevet 1. august Norske jordbær har ikke vært noe å skryte av på flere år. Jeg synes de er smakløse og bløte, dessuten råtner de fort - hvis de ikke allerede er det innen man rekker hjem med dem. I så måte er de også altfor dyre, i forhold til produktet man får! 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 5. august Skrevet 5. august Her må korona bære ansvaret: https://www.forskning.no/mat-ntb-samfunn/norske-jordbaer-smaker-ikke-som-for-mindre-korona-far-skylda/2534382 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august nei, det er ikke spesielt gode eller søte. Jeg har kjøpt noen ganger, når de er på halv pris dagen etter. Anonymkode: 93ee0...fbf 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (På 30.7.2025 den 8.32): De smaker ikke som i "gamle dager", og er ikke bedre enn utenlandske. Det er nå min mening. Anonymkode: d219f...aeb Syntes du det, eller synes du det? Anonymkode: 69ee4...3a4 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august 1 hour ago, AnonymBruker said: Syntes du det, eller synes du det? Anonymkode: 69ee4...3a4 Ta deg en bolle! Anonymkode: d219f...aeb 0 Siter
Kayia Skrevet 5. august Skrevet 5. august Tidligere var det vanlig å bruke en annen plantesort enn den som er mest brukt nå. Den nye er mer værbestandig og mindre utsatt for soppangrep, men ulempen er at bærene ikke er fullt så søte. De som syns utenlandske bær slår norske må tenke på at bærene tross alt er kortreist, mindre utsatt for sprøyting, som regel har vokst ute i det fri når de forhåpentligvis uansett søthetsgrad velger norske bær i den korte sesongen vi har her i landet 😊 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. august Skrevet 5. august AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ta deg en bolle! Anonymkode: d219f...aeb Jordbær er bedre enn bolle!🍓 Anonymkode: 69ee4...3a4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.