Gå til innhold

Tips til litt fancy middag å invitere gjester på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst til å bli god på å lage mat og derfor lurer jeg litt på: Hvis du skal invitere folk hjem på middag og du skal servere noe litt 'fancy', hva ville du laget da? 😊Trenger selvfølgelig ikke være superavansert eller 5 retters, men kanskje noe du er god på eller liker å lage eller noe som er litt utenom den vanlige hverdagsmiddagen? 

Drømmeautomat
Skrevet

Oppskriftsrepertoaret mitt begynner å bli dårlig sida jeg stort sett lager kjappe ting nå, men jeg ville tatt med i betraktningen hvor mange gjester det er. Jo flere gjester, jo enklere er det med gryter eller former, der du slipper å dandere hver tallerken. I stedet er du ferdig med det meste før gjestene kommer og maten står og putrer i gryta eller steiker i ovnen. Ostesufflé eller moussaka er et par forslag til formretter jeg kommer på i farta. Vil kanskje da foretrekke moussaka, sufflé kan være litt vanskelig og hit and miss. Moussaka tar tid, men kan bli jævlig god om du lager den fra bunnen. Og nesten som lasagne, men litt mer eksotisk.

Skrevet

Vi skal ha innflytningsfest. Da skal vi servere tapas. Det er ikke stress å lage og det er et sosialt måltid

Skrevet

Jeg lager quiche/pai med grønn salat til hvis jeg skal ha gjester. Enkel oppskrift, idiotsikkert så lenge jeg følger oppskriften. Har også variert den for å lage glutenfri og vegetar, og det fungerte ikke så verst faktisk. Bruker ferdige butterdeigsplater fra frysedisken.

AnonymBruker
Skrevet

En god lasagne med hvitløksbaguetter og salat til :) Enkelt og nydelig. Pizza slår heller aldri feil. 

Anonymkode: f673d...28c

Nicklusheletida
Skrevet

Kylling asian oppskrift fra Tine, har gått igjen hos meg de siste par årene. Nå har den vært gjennom runden med alle venner og alle familiemedlemmer, så nå er den oppbrukt hos meg :)

Du finner den hvis du googler kylling asian. Den et både enkel å lage og veldig god. Pass bare på å bruke litt mer veske/saus enn det som står i oppskiften, da en del forsvinner inn i kjøttet når den står i ovnen. Lages med ris til. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...