Gå til innhold

Mummi-karakteren Stinky fjernet fra utstilling etter rasisme-anklage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, Stinky er en fantasifigur og ikke et menneske. I likhet med mummiene, Hufsa, Sniff, Hattifnattene mm. 

En annen svart fantasifigur er Spøkelseskladden, men har noen ment at den bør forbys? 

Skrevet (endret)
morsan skrev (3 minutter siden):

En annen svart fantasifigur er Spøkelseskladden, men har noen ment at den bør forbys? 

For ikke å snakke om Svarte-Petter. Men jeg vet ikke hva han heter på andre språk.

Stinky er kanskje litt hard å svelge for alle som har mørk pels og antenner i stedet for ører. Men jeg tror ikke det er så mange av dem.

Endret av laban
psykedeliker
Skrevet

Dette viser bare at mummifigurene først og fremst er merkevarer og kommersielle produkter.

AnonymBruker
Skrevet
morsan skrev (5 timer siden):

Nei, Stinky er en fantasifigur og ikke et menneske. I likhet med mummiene, Hufsa, Sniff, Hattifnattene mm. 

Spøkelseskladden bruker niqab. En transseksuell. Det ryster mitt woke - hjerte at transer blir fremstilt som kriminelle..

Anonymkode: 529eb...f1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spøkelseskladden bruker niqab. En transseksuell. Det ryster mitt woke - hjerte at transer blir fremstilt som kriminelle..

Du mener vel burka?

Anonymkode: 06650...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du mener vel burka?

Nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nei.

Jo, han bruker burka. Hvordan kan du si han er transseksuell da? Hva bygger du det på? 

AnonymBruker
Skrevet
49 minutes ago, AnonymBruker said:

Jo, han bruker burka. 

Nei. Øynene er synlig. Derfor niqab.

Anonymkode: fc2bb...8e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo, han bruker burka. Hvordan kan du si han er transseksuell da? Hva bygger du det på? 

Du vet ikke forskjell på niqab og burka?? Spøkelseskladden er en gammel Disneyfigur, fra lenge før woke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du vet ikke forskjell på niqab og burka?? Spøkelseskladden er en gammel Disneyfigur, fra lenge før woke. 

Niqab dekker nese, munn og hake og delvis hals. Burka dekker hele kroppen, inkludert øvre del. Spøkelseskladden går i slikt heldekkende plagg, inkludert tildekket i øvre del. Er det så vanskelig å se? 

Dessuten svarte du ikke på spørsmålet mitt om hva som får deg til å tenke at han er transseksuell. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Nei. Øynene er synlig. Derfor niqab.

Anonymkode: fc2bb...8e4

Øynene er synlig ved burka også. Det er ikke et krav at ansiktet skal tildekkes, hvis ikke det er snakk om heldekkende burka. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...