Gå til innhold

Et lite praktisk problem.


Gjest Stille

Anbefalte innlegg

Hei

Lurer på om noen kan gi meg et tips.

Det gjelder praksis i psykisk helsevern..

Jeg har "erfaring" fra samtlige av de institusjonene som jeg kan risikere å havne på i praksis. Altså at jeg har blitt lagt inn der selv.

Fristen for å søke om prioritert praksisplass går snart ut..

Men hva skriver jeg i søknaden

"Jeg har vært tvangsinnlagt på bla bla bla....og må be om å få slippe å havne bla bla bla...."

eller "jeg kjenner alle folka som jobbe på psyk dagavdeling.. og ser det som uhensiktsmessig å havne der i praksis.."

De ansatte på dagavdelinga er de som holder meg i live..

Forslag til løsninger mottas med takk..

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hva med å ikke skrive noe?

..skjønner at dette kan være litt kinkig for deg, men selv tror jeg at jeg hadde latt være å skrive at jeg hadde vært pasient der.

Ikke fordi jeg hadde vært flau over det, men for at jeg ville ha startet på "nytt", liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å ikke skrive noe?

..skjønner at dette kan være litt kinkig for deg, men selv tror jeg at jeg hadde latt være å skrive at jeg hadde vært pasient der.

Ikke fordi jeg hadde vært flau over det, men for at jeg ville ha startet på "nytt", liksom.

Ja, men jeg må ha en grunn for å søke om prioritert.

Og det er skolen som får søknaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg må ha en grunn for å søke om prioritert.

Og det er skolen som får søknaden.

Ok, men kan du ikke da bare skrive at du ønsker å lære mere om stedet og om pasienter med psykiske problemer?

..For jeg går ut ifra at det er det du vil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg synes du må snakke med hovedlæreren i psykiatri eller rektor om dette.

Du kan jo kun si at du har vært innlagt. Du trenger ikke fortelle om tvangsinnleggelser, diagnose etc.

Du kan nemlig risikere at avdelingen vegrer seg for å ta imot en student som nettopp har vært innlagt.

For å komme denne problemstillingen i forkjøpet, er du nødt til å fortelle "noe" for å få et praksissted hvor du ikke har vært innlagt.

Lykke til :-)

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men kan du ikke da bare skrive at du ønsker å lære mere om stedet og om pasienter med psykiske problemer?

..For jeg går ut ifra at det er det du vil?

Kanskje du kunne be om å komme i praksis på et sted du ikke har vært før og som du kunne tenke deg å ha praksis på. Du kunne jo kanskje lage en prioriteringsliste som de kunne ta hensyn til? Et annet alternativ er å si at du kjenner noen som går der og at du derfor ikke ønsker å ha praksis der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du kunne be om å komme i praksis på et sted du ikke har vært før og som du kunne tenke deg å ha praksis på. Du kunne jo kanskje lage en prioriteringsliste som de kunne ta hensyn til? Et annet alternativ er å si at du kjenner noen som går der og at du derfor ikke ønsker å ha praksis der.

takk for gode råd:-)

Jeg skal snakke med de som styrer med praksisen hvis jeg bare finner ut hvem det er.

Jeg håper bare at menn er mer til å stole på en kvinner...

mht det stedet jeg ble lagt inn så tror jeg det ikke noe problem at de kommer til å pelme meg ut, fordi jeg kommer dit som student. Jeg har et ganske godt forhold til overlegen der, og de har vel litt å si. Han vet jo at jeg ikke er steinhakkasprø.

Hvis ikke det er sykepleiere som styrer hele avdelinga da..

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...