AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Jeg klipper meg sånn en gang hvert 2 år fordi jeg misliker det sånn (synes det er flaut og liker ikke smalltalk). Og nå skal jeg til frisøren i morgen og jeg har også fått problem siste året med at håret mitt ser litt fett ut under vet ikke om det bare er fordi det faktisk er noe rart med det eller fordi jeg aldri klarer å skylle ut shampoo ordentlig fordi det er så tykt og mye hår. Hva kan jeg si til frisøren for å ikke dø av skam? Eller burde jeg bare ikke si noe og late som ingenting? Anonymkode: 58e1b...35c 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august Akkurat som at mange har en fet hudtype og andre tørr, eller helt normal, er det vanlig at enkeltes hår blir raskere fett/tørr osv osv. Istedet for å "dø av skam" kan du heller fortelle frisøren dette for å høre om han/hun har noen tips til hva du kan gjøre, som en ny shampo eller vasketeknikker. Kanskje bruker du balsam feil, f.eks. mange gjør det. Anonymkode: 21be3...7b0 1 Siter
Lillemus Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg klipper meg sånn en gang hvert 2 år fordi jeg misliker det sånn (synes det er flaut og liker ikke smalltalk). Og nå skal jeg til frisøren i morgen og jeg har også fått problem siste året med at håret mitt ser litt fett ut under vet ikke om det bare er fordi det faktisk er noe rart med det eller fordi jeg aldri klarer å skylle ut shampoo ordentlig fordi det er så tykt og mye hår. Hva kan jeg si til frisøren for å ikke dø av skam? Eller burde jeg bare ikke si noe og late som ingenting? Anonymkode: 58e1b...35c Frisører ser mye rart så det kan du ta helt med ro. 😀 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (1 time siden): Akkurat som at mange har en fet hudtype og andre tørr, eller helt normal, er det vanlig at enkeltes hår blir raskere fett/tørr osv osv. Istedet for å "dø av skam" kan du heller fortelle frisøren dette for å høre om han/hun har noen tips til hva du kan gjøre, som en ny shampo eller vasketeknikker. Kanskje bruker du balsam feil, f.eks. mange gjør det. Anonymkode: 21be3...7b0 Lillemus skrev (36 minutter siden): Frisører ser mye rart så det kan du ta helt med ro. 😀 Takk dere to! Dere fikk meg til å føle meg bedre om det, så håper det blir en overkommelig opplevelse. Heldigvis 1 år+ til neste gang hehe. Anonymkode: 58e1b...35c 1 Siter
Lillemus Skrevet 6. august Skrevet 6. august AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Takk dere to! Dere fikk meg til å føle meg bedre om det, så håper det blir en overkommelig opplevelse. Heldigvis 1 år+ til neste gang hehe. Anonymkode: 58e1b...35c Jeg går to ganger i året, men har bestemt meg for å gå 4 ganger, det var så deilig sist gang for da klippet jeg meg kortere enn jeg har gjort på mange år, men ikke kortere enn at jeg kan ha en liten hestehale da. Jo kortere det er, jo oftere må det klippes for å se pent ut. 0 Siter
krøll9 Skrevet 7. august Skrevet 7. august Hvordan gikk det? Jeg går cirka en gang i året, både fordi jeg hater settingen slik som deg, men også fordi jeg er gjerrig når det gjelder pengebruk som bare har med meg å gjøre, ikke barna. Forstår så lite av hvordan jeg skal håndtere masse personlige spørsmål om det meste. De tror sikkert jeg synes det er skikkelig trivelig siden jeg er med på å holde samtalen i gang, men jeg tør jo ikke annet siden jeg ikke vil virke uhøflig. Noen ganger prøver jeg å ikke si så mye men da føler jeg at det fort blir noe negativt i luften og frykter dårlig utført jobb fordi jeg er en kald og ufølsom kunde, eller bare generelt dårlig stemning. Føler meg veldig sårbar og utsatt når jeg går derfra, for man forteller jo alt mulig til noen man ikke har videre relasjon til - egentlig ufrivillig. Så skjønner TS godt! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. august Skrevet 7. august krøll9 skrev (1 time siden): Hvordan gikk det? Jeg går cirka en gang i året, både fordi jeg hater settingen slik som deg, men også fordi jeg er gjerrig når det gjelder pengebruk som bare har med meg å gjøre, ikke barna. Forstår så lite av hvordan jeg skal håndtere masse personlige spørsmål om det meste. De tror sikkert jeg synes det er skikkelig trivelig siden jeg er med på å holde samtalen i gang, men jeg tør jo ikke annet siden jeg ikke vil virke uhøflig. Noen ganger prøver jeg å ikke si så mye men da føler jeg at det fort blir noe negativt i luften og frykter dårlig utført jobb fordi jeg er en kald og ufølsom kunde, eller bare generelt dårlig stemning. Føler meg veldig sårbar og utsatt når jeg går derfra, for man forteller jo alt mulig til noen man ikke har videre relasjon til - egentlig ufrivillig. Så skjønner TS godt! Jo, det gikk faktisk ganske bra. Jeg fikk en frisør som nesten ikke snakket noe og jeg ble fornøyd med klippen. Anonymkode: 58e1b...35c 3 Siter
krøll9 Skrevet 7. august Skrevet 7. august AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jo, det gikk faktisk ganske bra. Jeg fikk en frisør som nesten ikke snakket noe og jeg ble fornøyd med klippen. Anonymkode: 58e1b...35c Deilig. Grattis med det. For jeg ville fryktet at prat var forutsetning for vel utført jobb. Du får prøve å huske hvem det var, for det er visst vanlig å gå til samme frisør gang på gang har jeg hørt. 0 Siter
Eva Sofie Skrevet 9. august Skrevet 9. august AnonymBruker skrev (På 7.8.2025 den 18.53): Jo, det gikk faktisk ganske bra. Jeg fikk en frisør som nesten ikke snakket noe og jeg ble fornøyd med klippen. Anonymkode: 58e1b...35c Så bra. Noter deg utseende, dialekt e.l., så kan du be om samme frisør neste gang. Ofte står det i dokumentasjonssystemet hvem som utførte klipping, har jeg registrert. AnonymBruker skrev (På 6.8.2025 den 16.19): ...og jeg har også fått problem siste året med at håret mitt ser litt fett ut under vet ikke om det bare er fordi det faktisk er noe rart med det eller fordi jeg aldri klarer å skylle ut shampoo ordentlig fordi det er så tykt og mye hår. Anonymkode: 58e1b...35c Det høres ut som at du har et tykt og flott hår. Du spurte kanskje ikke frisøren, og vet ikke om du er interessert i tanker om dette... Det kan være utskylling av sjampo/balsam. Mitt hår virker umiddelbart litt fett om det er igjen noen små rester av sjampo eller balsam. Balsam skal ikke i kontakt med hodebunnen - kun der håret henger løst. Jeg tenker selv nedenfor ørene. Jeg bruker overraskende lang tid på å skylle ut alle rester... I blant velger jeg å bruke en god balsamspray istedenfor balsam. Jeg opplevde en gang jeg var noen uker et annet sted i landet, at et hardt vann reagerte negativt sammen med håret og sjampoen. 0 Siter
psykedeliker Skrevet 9. august Skrevet 9. august krøll9 skrev (På 7.8.2025 den 19.16): For jeg ville fryktet at prat var forutsetning for vel utført jobb. Hvor har du denne tanken fra? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.