Gå til innhold

FRP vil sende seriekriminell mindreårig asylsøker ut av Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er bare å vedta en ny lov som sier at kriminalitet fører til utvisning. 

Skrevet
Drømmeautomat skrev (8 timer siden):

Det er en god idé det, hurtigspor for asylsøknad ved mye kriminalitet. Eneste fare er et at kriminalitet kunne blitt et motiv for å få ferdigbehandlet søknaden, men jeg tror ikke det ville blitt et problem i praksis.

nachnoo skrev (1 time siden):

Ja, om man også sender tilbake tilfeller som dette raskt, så vil det vel kunne ha en viss avskrekkende effekt.

Greit at han kanskje har hatt en traumatisk oppvekst, men det går ikke an å oppføre seg sånn.

Skrevet
nachnoo skrev (4 timer siden):

Dette er vanskelig, fordi jeg er prinsipielt helt enig med deg (og FrP) i at kriminelle innvandrere ikke har noe i Norge å gjøre.

Men bare se hvor ekstremt vanskelig det var å bli kvitt Krekar, for eksempel. Den nidkjære advokaten hans klarte jo å trenere utsendelsen i flere tiår og det måtte en dom til i Italia for å få sendt han i fengsel der. Og hvem vet hva som skjer når han har sonet ferdig, om terroristen da kommer tilbake hit.

Jeg er litt redd for at løsningene til FrP vil gi andre konsekvenser (f.eks. svekket rettssikkerhet) - jeg vil ikke si at det Trump og ICE gjør i USA nå trenger å være et eksempel til etterfølgelse. Hva enn løsningen er, så må den være gjennomtenkt. For meg blir det litt for enkelt å bare si "kast dem ut" - minner litt om Trumps retorikk med "lock her up" - selv om jeg jo som sagt er helt enig i at vi ikke kan ha seriekriminelle asylsøkere gående løse i Norge. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...