Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
emilie321 skrev (På 17.9.2025 den 4.06):

Han på hjertepoliklinikken trodde og håpet på at jeg fikk angiografi om en måneds tid. Det spørs helt an på hvor i køen jeg havner. 

Første gangen jeg hadde angiografi ble jeg ikke så innmari redd, men da jeg fikk hjerteinfarkt ca 10 måneder etterpå, ble jeg veldig redd. Det er nå ca 10 måneder siden og ettersom det har blitt tett selv med medisiner, har jeg blitt veldig redd for framtida.  De kan jo ikke stente i all evighet heller. Prøver og ikke la dette ødelegge dagene, men det er ikke lett. Det henger over meg som en vond sky. 

Hei, og beklager litt sent svar på dette.

Jeg forstår veldig godt at du blir engstelig og har det vondt for tiden, fordi det er ikke noe spesielt hyggelig beskjed du har fått.

Som jeg tror jeg nevnte en gang tidligere, så er det neppe slik at disse årene har blitt tette som følge av åreforkalkning eller usunn livsstil. Det som iblant skjer er at det oppstår blodpropper som delvis tetter åren (men ikke så mye at du får et hjerteinfarkt). Men det gir anginasymptomer.

Du sier at de ikke kan stente i all evighet. En stent løser bare akkurat den aktuelle blokkeringen. For å løse problemet permanent (uten at jeg skal påberope meg å kunne mene noe om hva som er aktuelt i ditt tilfelle) så er det bypass som er behandlingen. Altså å sy på nye friske årer som gir ny blodtilførsel og som ikke har noen blokkeringer. Det er en ganske stor operasjon med litt opptreningstid, men den er veldig trygg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...