Gå til innhold

Diagnose: Ny BFF (og litt full)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte i terapi hos fastlegen min fordi livet hadde blitt litt… kaotisk. Du vet, gråting i bilen, snakke med planter, og mistenkelig mange «feriedager» på jobb. Hun lyttet, nikket, og sa kloke ting som fikk meg til å føle meg som en halvt fungerende voksen igjen.

Så, etter tredje samtale, så sier hun:

«Du vet… vi burde tatt dette glasset vin hjemme hos meg i stedet.»

Jeg lo. Hun mente det.

En uke senere satt jeg i stua hennes med et glass hvitvin og snakket om eksen min, barndomstraumer og hvorfor jeg har tillitsproblemer – mens hun sa ting som:

Det der er ikke nevrotisk, det er bare klarsynthet med litt angst rundt kantene.

Nå har vi en slags… vennskapelig pasient-terapeutisk vintradisjon. Jeg vet ikke om det er etisk. Men jeg vet at hun har en knall samling rødvin og en enda bedre evne til å si; 

Du er faktisk helt normal, du bare lever i en sykt unormal verden.

Så ja. Jeg gikk til legen for å få hjelp med hodet mitt. Jeg kom ut med en ny bestevenn og hangover. Jeg føler meg stolt av å vært en av de 1500 som fikk legen som bestevenn. 

Anonymkode: 3edcf...38f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...