Gå til innhold

55% misliker FRP. Hvilket politisk parti misliker du?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg misliker KRF og Rødt her. Er ikke videre glad i SV eller venstre heller, men alle andre partier på Stortinget, unntatt pasientfokus har jeg på et eller annet Hva med deg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KrF, religion har ingenting i politikken å gjøre. Synes ikke folk som mener at ting skrevet i en 2000 år gammel eventyrbok skal være grunnleggende for dagens politikk. Religion bør være en privatsak.

Skrevet

Jeg misliker Høyre 🧐

Jeg tror jeg reagerer på en slags falskhet. FrP er jo tross alt ganske rett frem, ikke noe lureri, så jeg tåler dem bedre.

Skrevet

Jeg er blant de 55%. Frp er nok det eneste partiet jeg må si at jeg misliker.

KrF har jeg sans for. Kanskje fordi Ulstein er en tiltrekkende mann.

Skrevet

Jeg er også blant de 55% som misliker FrP. Jeg misliker også Senterpartiet, pga den forferdelige dyrepolitikken de har. Bønder går foran både dyrevelferd og vern av ville rovdyr.

Skrevet

Følelsesmessig misliker jeg SP mest.

Faktisk hadde jeg litt sansen for dem før forrige valg. Jeg hadde inntrykk av at de var pro næringsliv pga Borten Moe. De sto for noe som ikke alle er enige om. Dessuten er jeg positiv til norsk landbruk.

Jeg skjønner ikke hva Vedum står for. De spilte AP dårligere.

slabbedask
Skrevet

Jeg misliker Rødt og FOR, og tildels SV. Og koko-høyre partiene Konservativt, Norgesdemokratene og Allianzen.

Ikkeanonymnok
Skrevet

Krf, delvis H og delvis AP

Skrevet

Jeg er definitivt blant de 55 %! 

Av de andre stortingspartiene kan jeg til tider ergre meg mest over SP og KrF, men det varierer litt over tid. 

Småpartiene utenfor Stortinget gidder jeg knapt kommentere på. 

Sliten Snegle
Skrevet

Kommunister som Rødt og de potensielle landsforærderene i FOR.

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Liker rødt og SV, de gjør mye bra for syke folk mtp rettigheter opp mot NAV

Det er bare på gruppenivå, tilhører man ikke en av de riktige (og rettroende) gruppene er det ingen i den leiren som bryr seg.

Skrevet

Jeg er også blant de 55%. Jeg har heller ikke særlig sansen for KrF eller MDG, jeg anser dem mer som interesseorganisasjoner og ikke som partier med en helhetlig politikk, og Sp vil heller aldri få min stemme. 

Skrevet
slabbedask skrev (10 timer siden):

Jeg misliker Rødt og FOR, og tildels SV. Og koko-høyre partiene Konservativt, Norgesdemokratene og Allianzen.

Hvorfor er du imot "ko-ko" høyre , særlig ND? kan være enig i at om de hadde 100% av makta så greit nok da hadde det gått galt som med Trump situasjonen, men om de har 10-20% f.eks, så kan de pushe landet i viktig retning som ingen andre partier gidder/"våger" for da blir de kalt "rasister" om de er imot svenske tilstander f.eks.

Norge er som Sverige om veldig kort tid, uten drastiske endringer.... Å virtue signale om at partiene må være perfekte betyr i praksis at du pusher svenske tilstander.... ubevisst...... FRP = svenske tilstander, bare i litt saktere tempo enn de andre.

Har du sett Norge og hvor landet er på vei ? Du trenger noen "ko-ko" folk som står imot disse "fremskrittene".

psykedeliker
Skrevet
JordMagi skrev (19 minutter siden):

Norge er som Sverige om veldig kort tid, uten drastiske endringer.... Å virtue signale om at partiene må være perfekte betyr i praksis at du pusher svenske tilstander.... ubevisst...... FRP = svenske tilstander, bare i litt saktere tempo enn de andre.

Har du glemt å spise smurfedropsene dine idag?

slabbedask
Skrevet
19 hours ago, JordMagi said:

Hvorfor er du imot "ko-ko" høyre , særlig ND? kan være enig i at om de hadde 100% av makta så greit nok da hadde det gått galt som med Trump situasjonen, men om de har 10-20% f.eks, så kan de pushe landet i viktig retning som ingen andre partier gidder/"våger" for da blir de kalt "rasister" om de er imot svenske tilstander f.eks.

Har du sett Norge og hvor landet er på vei ? Du trenger noen "ko-ko" folk som står imot disse "fremskrittene".

De tre partiene jeg nevnte lever primært på misnøye, mens konkrete, realistiske løsninger glimrer med sitt fravær. De koker komplekse samfunnsutfordringer ned til enkle fiendebilder og syndebukker. Den økonomiske politikken henger ikke sammen: Det skal kuttes kraftig i skatter og avgifter, mens velferden ikke bare skal opprettholdes, men forbedres. Og, les bare hva folk i partiledelsene presterer å si – både i tradisjonelle medier og i sosiale medier – så skjønner man fort at mange befinner seg langt ute i koko-land.

En miks av brun kristen-nasjonalistisk konservatisme, populisme og konspirasjonstenkning er ingen god kombinasjon.

Mer gidder jeg ikke å si om dette. Ingen av disse partiene kommer uansett ikke inn på Stortinget.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventyrbok? Det du kaller den på biblioteket også?  Respektløs uttallelse!

Anonymkode: 58acf...209

Jeg kaller den ikke det når brukere kommer og spør etter den nei, men på privaten kaller jeg den det. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ok. Hva tenker du om denne videoen da?  

Jeg sier ikke at gud og tro er tull, men at religion bør være en privatsak og ikke har noe med politikk å gjøre i 2025. Bibelen er ikke noe som er skrevet av en gud, men en rekke historier som er påfunnet av menn for snart 2000 år siden. Mange av dem for å holde kvinnen nede, for ikke å snakke om datidens syn på homofili f.eks. Ikke mye nestekjærlighet og toleranse å snakke om.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eventyrbok? Det du kaller den på biblioteket også?  Respektløs uttallelse!

Hva kaller du den da? Fakta?

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

https://snl.no/Bibelen

Jeg spurte ikke om en link. Jeg spurte hva du kaller oppspinnet som står i Bibelen? 

Personlig tror jeg overhodet ikke på Bibelen. Og ja jeg har lest i den. Det er vanskelig å unngå i Norge. En samling antikvare skrøner kaller jeg den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...