Gå til innhold

55% misliker FRP. Hvilket politisk parti misliker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eventyrbok? Det du kaller den på biblioteket også?  Respektløs uttallelse!

Anonymkode: 58acf...209

Jeg kaller den ikke det når brukere kommer og spør etter den nei, men på privaten kaller jeg den det. :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (5 minutter siden):

Jeg kaller den ikke det når brukere kommer og spør etter den nei, men på privaten kaller jeg den det. :) 

Ok. Hva tenker du om denne videoen da?  

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sier ikke at gud og tro er tull, men at religion bør være en privatsak og ikke har noe med politikk å gjøre i 2025. Bibelen er ikke noe som er skrevet av en gud, men en rekke historier som er påfunnet av menn for snart 2000 år siden. Mange av dem for å holde kvinnen nede, for ikke å snakke om datidens syn på homofili f.eks. Ikke mye nestekjærlighet og toleranse å snakke om.

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Eventyrbok? Det du kaller den på biblioteket også?  Respektløs uttallelse!

Hva kaller du den da? Fakta?

AnonymBruker
Skrevet
10 minutes ago, AnonymBruker said:

Er han egent "smart"?

Anonymkode: 87359...a84

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

https://snl.no/Bibelen

Jeg spurte ikke om en link. Jeg spurte hva du kaller oppspinnet som står i Bibelen? 

Personlig tror jeg overhodet ikke på Bibelen. Og ja jeg har lest i den. Det er vanskelig å unngå i Norge. En samling antikvare skrøner kaller jeg den.

AnonymBruker
Skrevet
Lillemus skrev (32 minutter siden):

Jeg sier ikke at gud og tro er tull, men at religion bør være en privatsak og ikke har noe med politikk å gjøre i 2025. Bibelen er ikke noe som er skrevet av en gud, men en rekke historier som er påfunnet av menn for snart 2000 år siden. Mange av dem for å holde kvinnen nede, for ikke å snakke om datidens syn på homofili f.eks. Ikke mye nestekjærlighet og toleranse å snakke om.

Jeg tror Gud har formet og veiledet de som skrev i den for at vi skulle få vite om Gud. De skrev fritt det Gud ville de skulle skrive. Hvordan skulle vi ellers visst hva Guds ord var?  

AnonymBruker
Skrevet
6 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tror Gud har formet og veiledet de som skrev i den for at vi skulle få vite om Gud. De skrev fritt det Gud ville de skulle skrive. Hvordan skulle vi ellers visst hva Guds ord var?  

Hva med de som ikke tror på den kristne Gud? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skal ingen nekte deg å tro, her i landet har vi heldigvis trosfrihet. :) Selv tror jeg at alt som er skrevet i bibelen er rent oppspinn. At det levde en mann ved navn Jesus på den tiden er det vel ingen tvil om i følge historikere, men at han var guds sønn? Jeg tror heller han var en slags datidens Snåsamann. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med de som ikke tror på den kristne Gud? 

Skal være fritt frem å si hva man tror på og ikke, men jeg synes det er viktig å kunne kommunisere på en respektfull måte. Det går an å si at jeg tror ikke på bibelen og at en tror den er oppdiktet. Det er noe helt annet enn å påstå at den er en eventyrbok. Det jeg reagerte på. 

Skrevet
Lillemus skrev (4 minutter siden):

Det skal ingen nekte deg å tro, her i landet har vi heldigvis trosfrihet. :) Selv tror jeg at alt som er skrevet i bibelen er rent oppspinn. At det levde en mann ved navn Jesus på den tiden er det vel ingen tvil om i følge historikere, men at han var guds sønn? Jeg tror heller han var en slags datidens Snåsamann. :) 

Det er helt i orden og slik du skrev det her var en helt ok måte å skrive på. 🙂

Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Jeg spurte ikke om en link. Jeg spurte hva du kaller oppspinnet som står i Bibelen? 

Personlig tror jeg overhodet ikke på Bibelen. Og ja jeg har lest i den. Det er vanskelig å unngå i Norge. En samling antikvare skrøner kaller jeg den.

Jeg kaller Bibelen for Bibelen, det er en hellig skrift kristne tror på. En del som står i den kan tolkes forskjellig. Tror gud er raus med oss, da Jesus sa at i huset hos far min er det mange rom. Jeg tenker det betyr at flere ulike oppfatninger av Bibelen kan likevel gi frelse. Står også at hver den som påkaller herrens navn skal bli frelst. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...