Gå til innhold

Hvem tar initiativ til basismøte?


Gjest P@p@s

Anbefalte innlegg

Jeg er på yrkesrettet atføring. Tar utdannelse.

Basismøtet hvor dette ble bestemt fant sted sommeren 2000. Der var lege, psykiater, aetat og trygdekontor representert i tillegg til meg selv.

Mitt problem er følgende. Når jeg har et problem, er det aldri den jeg spør som 'har noe med det'. Jeg har ikke krefter til denne telefonrunddansen.

Spurte en gang psykiateren - i en periode hvor det gikk litt trådt - om det ikke ville være lurt å ta ett basismøte igjen. Fikk ikke noe ordentlig svar, så da forsvant tiltaket mitt når det gjaldt å gjøre noe med det.

Jeg hadde egentlig håpet at jeg ville bli fulgt opp med innkalling til basismøte en gang i året eller noe slikt. Men dette er kanskje ikke vanlig?

Er det trygdekontoret som isåfall skal sammenkalle til dette møtet. De henviser nemlig til aetat (de har ikke noe med slike ting etter den nye ordningen sier de). Snakker jeg med aetat om vanskelighetene, sier de det er et legeproblem.

Men legen skjønner ikke hva han kan gjøre når aetat har overtatt mitt tilfelle. Han mener det er dem jeg skal snakke med.

Og psykiateren, han mener sannsynligvis at jeg må trene meg på å ordne opp selv - ikke vet jeg.

Vet du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

"Ny-ordningen" ? ;-)

(Attf.reformen er tross alt 8 år gammel, så "ny" er vel en overdrivelse ... ) Jaja.

Aetat har ansvaret for attføringssaken din. Har du medisinske spørsmpl tar du det opp med legen. Tverrfaglige møter kan du ta initiativ til , eller TK eller aetat eller legen. Basismøte er ikke vanlig som oppfølging hvis ikke det er et dilemma ("hva skal vi finne på videre"), det blir som oftest for formelt. Da er det bedre med ad hoc-møte der de stiller som det er nødvendig å snakke med. Det er naturlig at du drøfter muligheten for et slikt møte med den som er nærmest problemstillingen (gjelder de endret behandlingsplan: lege. gjelder det endring av attf.plan: aetat etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...