AnonymBruker Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Hvis dette hadde vært motsatt, ville det blitt kalt patriarkat – nå kalles det fremskritt. Anonymkode: ca05c...f20 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis dette hadde vært motsatt, ville det blitt kalt patriarkat – nå kalles det fremskritt. Anonymkode: ca05c...f20 Tror mye av problemet er at det er så mye tullefag på universitetene, generelt dras kvinner mot slike fag for de leder til jobber i staten hvor de vil jobbe også kan de få høy lønn også "forsvart" med at de har høy utdannelse (innen tull) så da fortjener de det. Og med så mange plasser dedikert til det, blir det lite til overs for de faktisk nyttige tingene som faktisk krever "universitets"-utdannelse. Men greit nok, bare søk deg til et nyttig studieløp istedenfor da, problem løst? Nope siden det er så få plasser dedikert til nyttige studier, blir det mange søkere og få studieplasser, som betyr at karakterene blir avgjørende, og kvinner har best karakterer fra videregående, så kvinner vil dominere på de nyttige fagene, også. Norge vil bli eksperter på lesbisk danseteori, og på hvor mange kjønn som egentlig finnes, men om det vil lede til mat på bordet til syvende og sist, er mer tvilsomt. Men jeg er ikke kvinne så jeg regner med at kvinnene vet hva de gjør og at det er en plan bak dette systemet de har designet Anonymkode: d6908...4c7 0 Siter
Lady HM Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Nå står det vel ikke noe der om at dette er likestilling, bare at det er unikt. Forhåpentligvis er alle disse kvinnene de best kvalifiserte til sine stillinger, og at de ikke har utkonkurrert bedre menn bare fordi de er kvinner. Sånn sett kunne det gjerne vært bare menn også for min del. Jeg vil ha den beste personen på plass, fullstendig uavhengig av kjønn. For meg er det dét som er likestilling. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden 8 minutes ago, Lady HM said: Nå står det vel ikke noe der om at dette er likestilling, bare at det er unikt. Forhåpentligvis er alle disse kvinnene de best kvalifiserte til sine stillinger, og at de ikke har utkonkurrert bedre menn bare fordi de er kvinner. Sånn sett kunne det gjerne vært bare menn også for min del. Jeg vil ha den beste personen på plass, fullstendig uavhengig av kjønn. For meg er det dét som er likestilling. Tenk for et rabalder det ville blitt om alle 9 var menn. Da hadde det kommet krav om kvotering umiddelbart! Anonymkode: ca05c...f20 0 Siter
Lady HM Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tenk for et rabalder det ville blitt om alle 9 var menn. Da hadde det kommet krav om kvotering umiddelbart! Anonymkode: ca05c...f20 Jada, jeg så du skrev det også - men jeg kan nå uansett bare svare ut fra hva jeg selv tenker - og det ser du av innlegget du siterer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.