Gå til innhold

Er det barnslig av en godt voksen mann å samle på tegneserier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spør for en venn.

Anonymkode: c9f38...200

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør for en venn.

Det synes jeg ikke. Med mindre det er hoarder-tendenser slik at det ikke er mulig å leve i huset, så er det da ikke noe galt med å ha en samlerhobby. :) Eller flere... 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Nei. Det er helt normalt.

psykedeliker
Skrevet

Det kommer helt an på tegneserien.

Skrevet

De fleste seriøse tegneseriesamlerne er vel voksne, selv om interessen ofte har vært til stede siden de var barn.

På Finn.no er det hyppige "ønskes kjøpt"-annonser fra folk som mangler helt konkrete utgivelser/numre fra 70-tallet og eldre. Det er usannsynlig at dette er barn.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, psykedeliker said:

Det kommer helt an på tegneserien.

Hvilke er innafor, og hvilke er ikke?

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Selv liker jeg pondus. Savner Pyton, usikker på om de har tålt tidens tann da. Kjøpte hvert nummer da jeg var ung, men de ble borte i ett flyttelass

Skrevet

Nei. Jeg tenker det er et pluss i boka.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvilke er innafor, og hvilke er ikke?

Alle er innafor, om det så skulle være "Bamse - verdens sterkeste bjørn" fordi han har gode barndomsminner om den. :) 

Skrevet

Ikke ofte jeg deltar her inne, men her må jeg bare!

Absolutt ikke! Men jeg er nerd, av stor grad. Jeg spiller brettspill og dataspill, jeg leser fantasy bøker, jeg spiller rollespill, har figurer fra både serier, animasjoner og spill i hyllene mine, jeg har en skuff full av terninger fordi rollespill, og jeg ser absolutt ingenting galt med det. Og jeg har heldigvis flere venner som også er av samme ulla. Favorittbutikken min er uten tvil Outland og jeg savner fortsatt å dra til Forbidden Planet i London igjen. 

Jeg ville hatt mer forståelse for noen som samler tegneserier som hobby enn noen som ser på fotball eller golf som sitt store kall her i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.8.2025 den 15.50):

Spør for en venn.

Nei. Jeg liker folk med hobbyer. Jeg liker folk med særpreg :)  

Anonymkode: 097b0...2fb

Worriesome Plenty 2
Skrevet (endret)

Inspirert av denne tråden bestilte jeg 2 bøker med den grafiske novelle serien Lucifer. Komplett. Leste noen av bladene for en del år siden og kunne tenke meg å lese hele. Tv serien er veldig forskjellig fra tegneserien. Helt annerledes og mer i fantasy-sjangeren, og mer filosofisk. Ikke ulikt Sandman. Sandman serien på Netflix er også mye mer tro til heftene, enn det Lucifer var.

Endret av Worriesome Plenty 2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...