Gå til innhold

Når bør jeg gjøre noe mer med saken? (Nav og ny jobb)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal forsøke forklare så kort som mulig. 

Jeg må slutte i jobben min fordi den skal legges ned så 25. oktober blir min siste arbeidsdag. Jeg har for flere måneder siden avtalt med NAV at jeg skal søkes inn hos en tiltaksarrangør (tror det kalles det?) i november, søknaden er sendt men jeg har ikke hørt noe mer. Så sendte jeg melding til NAV i juli hvor jeg spør om å få starte opp tidligere slik at jeg kan starte i ny jobb med en gang jeg slutter i den gamle, dette er viktig for meg for å ha noe å gå til og for ekstra inntekt. Veileder skriver tilbake at han skal høre med stedet jeg søkes inn til om de har ledig plass og jeg hører ikke noe mer. Så sender jeg melding 4. august og har ikke fått svar på den også sendte jeg ny melding nå på mandag og har heller ikke fått svar på den. 

Når bør jeg sende enda en melding? Jeg er i jo litt redd for å mase, samtidig så nærmer det jo seg litt for at jeg skal begynne i ny jobb og det er greit å ha ting på plass.

Anonymkode: bb373...2f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sett saken om at en rekke Nav-tiltak settes på vent for å unngå budsjettoverskridelse? 

Jeg tenker det er innafor å purre mye mer. Kanskje det er best å ringe dem, selv om du sikkert må stå en del i kø. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg må slutte i jobben min fordi den skal legges ned så 25. oktober blir min siste arbeidsdag. Jeg har for flere måneder siden avtalt med NAV at jeg skal søkes inn hos en tiltaksarrangør (tror det kalles det?) i november, søknaden er sendt men jeg har ikke hørt noe mer. Så sendte jeg melding til NAV i juli hvor jeg spør om å få starte opp tidligere slik at jeg kan starte i ny jobb med en gang jeg slutter i den gamle, dette er viktig for meg for å ha noe å gå til og for ekstra inntekt. Veileder skriver tilbake at han skal høre med stedet jeg søkes inn til om de har ledig plass og jeg hører ikke noe mer. Så sender jeg melding 4. august og har ikke fått svar på den også sendte jeg ny melding nå på mandag og har heller ikke fått svar på den. 

Når bør jeg sende enda en melding? Jeg er i jo litt redd for å mase, samtidig så nærmer det jo seg litt for at jeg skal begynne i ny jobb og det er greit å ha ting på plass.

Du bør purre umiddelbart. Det er ofte lang ventetid så jeg ville ringt i morgen.

Anonymkode: 74bdd...6aa

Drikkeflaska
Skrevet

Jeg ville purret med en gang, men enig med de andre her om at du bør purre per telefon, da det virker som om det ikke hjelper å sende flere meldinger.

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Har du sett saken om at en rekke Nav-tiltak settes på vent for å unngå budsjettoverskridelse? 

Jeg tenker det er innafor å purre mye mer. Kanskje det er best å ringe dem, selv om du sikkert må stå en del i kø. 

Ja, det har jeg fått med meg men da veileder svarte meg i slutten av juli så sa han ikke noe om dette, så da antok jeg bare at det ikke påvirket meg? Men mulig han ikke hadde fått det med seg eller noe siden han nettopp hadde hatt ferie?

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør purre umiddelbart. Det er ofte lang ventetid så jeg ville ringt i morgen.

Det er bare det standard nummeret til NAV man ringer da? 

Drikkeflaska skrev (56 minutter siden):

Jeg ville purret med en gang, men enig med de andre her om at du bør purre per telefon, da det virker som om det ikke hjelper å sende flere meldinger.

Jeg er bare redd for å mase for det er jo ikke før slutten av oktober at jeg ikke lenger har jobb, det er jo enda en stund til? Men det er jo greit å ha alt klart til da, da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er bare det standard nummeret til NAV man ringer da? 

Jeg er bare redd for å mase for det er jo ikke før slutten av oktober at jeg ikke lenger har jobb, det er jo enda en stund til? Men det er jo greit å ha alt klart til da, da.

Jeg tror ikke du skjønner hvor lang ventetid det er for visse tiltak, enkelte har opp til 6-8 måneder flere steder. Ring standardnummer og be om å bli satt over eller ringt opp av veileder. Du er allerede snart i september, få ut fingeren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Send ny melding feks kommende mandag eller tirsdag. Det har vært sommerferie også for ansatte på NAV, men nå må de komme ordentlig igang igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...