Gå til innhold

Utbrent


stina-72

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til såkalt kognetiv terapi i snart to år uten resultat.Har til tider vært svært deprimert og har hatt problemer med å gjennomføre angsttrening.Orker snart ingenting og føler meg helt tappet for energi.Har flere ganger spurt om dette er riktig behandling for meg,noe terapauten min mener.Hun er utdannet sosionom.

Bestilte selv time til Psykolog,og etter ti minutter kunne han fastslå at jeg var utbrent.Han mente videre at kognetiv terapi ikke hadde effekt,da jeg overhode ikke har energi til å jobbe med angsten.

Føler meg nå litt lurt av sosionomen,mener hun burde sett signalene på at jeg var utbrent og gitt meg hjelp i forhold til dette.

Har ofte hatt skyldfølelse for min manglende innsats i den kognetive terapien.Er nå usikker på hvordan jeg skal gå frem videre,da jeg jo har to behandlingssteder å forholde meg til.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Har selv angst og lurer på hva det er slags angsttrening du har holdt på med?

Selv har jeg kontakt med 2 forskjellige personer innen helsevesenet. Jeg synes det går helt greit. Den ene er hovedbehandler og den andre er bare en støtte spiller ( samtalepartner ). Synes det er kjempe fint å ha en jeg kan snakke med om det som skjer i terapien. Få ut litt frustrasjon og ha noen å diskutere det som skjer i terapi rommet med. Diskuterer jo disse tingene også med hovedbehandler, men av og til er det veldig godt å få noen utenfra til å si noen ord om tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv angst og lurer på hva det er slags angsttrening du har holdt på med?

Selv har jeg kontakt med 2 forskjellige personer innen helsevesenet. Jeg synes det går helt greit. Den ene er hovedbehandler og den andre er bare en støtte spiller ( samtalepartner ). Synes det er kjempe fint å ha en jeg kan snakke med om det som skjer i terapien. Få ut litt frustrasjon og ha noen å diskutere det som skjer i terapi rommet med. Diskuterer jo disse tingene også med hovedbehandler, men av og til er det veldig godt å få noen utenfra til å si noen ord om tingene.

Hei og takk for svar!

Angsttreningen går ut på å oppsøke det vi er redd for, og gradvis utsette oss mer og mer for dette som vi har angst for.Samtidig skriver vi skjema og fyller ut tanker og følelser og graden av angst vi følte.

Dette krever som sagt mye av den som har angst og ikke minst må man være motivert.

Er man deprimert i tillegg er det ofte vanskelig å gjennomføre treningen,halvhjertet innsats hjelper desverre ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

For meg høres det ut som om du har en depresjon, og at du for lenge siden burde ha hatt antidepressiva i tillegg til kognitiv terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (ikke undertegnet)

Stol på psyken, ikke sosionomen.

Har selv brukt kognitiv terapi (effektivt), men kan ikke forestille meg at det kan være mulig, hvis men er så uten initiativ og energi, som folk er, når de er deprimerte og ikke får hjelp med det (enten med medisin eller annet).

Sosionomen kan sikkert sine ting på sine områder, men litt ydmykhet burde han/hun ha for dine signaler om at du ikke føler deg i stand til å gjennomføre metoden uten hjelp i tillegg mot depresjon...

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...