Gå til innhold

Er så ille å være betatt av en mann som er uoppnåelig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er uoppnåelig og ferdig med det, siden han er gynokologen min (!) Mannen er 10år eldre enn meg, vet de opptrer hyggelig mot ALLE. Men det er klart de også er mennesker og kan få bedre kjemi med noen enkelte mer enn andre. Jeg ser han kun én gang i året fordi jeg går gjennom en greie som må undersøkes, dette har pågått siden 2022. Vi prater veldig lett, han har jo sett meg der nede noen ganger nå, ubetydelig! Men det er mer den mannen han er, personlig og utseende. Jeg skjemmes, samtidig så er det ikke helt uforståelig heller. Jeg er ikke helt ung, er 36, så jeg vet bedre egentlig. Det er bare ikke lett når tankene på han blir sterkere for hver gang og smilet han gir meg, smiler lenge. 

Det er helt forbudt? 

Anonymkode: 11877...fca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er lov (og menneskelig) å være betatt av hvem du vil. Du trenger overhode ikke å være flau eller ha dårlig samvittighet for det.

Men det er nok riktig som du konkluderer: Det kommer ikke til å bli noe forhold eller annen relasjon enn den profesjonelle mellom dere.

AnonymBruker
Skrevet

hvorfor skam? Det er jo helt vanlig å bli betatt av folk? 

Anonymkode: e9cbf...95c

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Det er ikke ille. Jeg var betatt av en psykolog jeg fikk til. Ingen skade skjedd, for hun visste selvfølgelig ikke om det. Det er helt normalt å bli betatt av folk. 

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (1 minutt siden):

Det er ikke ille. Jeg var betatt av en psykolog jeg fikk til. Ingen skade skjedd, for hun visste selvfølgelig ikke om det. Det er helt normalt å bli betatt av folk. 

Er bare så kjipt at det aldri vil være mulig. Mange ganger kan man si, grip sjansen - vi lever bare ei gang, men her er det ikke mulig. Om han er singel eller ei, så er det nok uetisk riktig. Ikke straffbart men det blir sikkert litt skjevt i reglene. Er det mulig at også han innerst inne kan like noen? Bare ved tankene. Han er jo et menneske han også

Worriesome Plenty 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er bare så kjipt at det aldri vil være mulig. Mange ganger kan man si, grip sjansen - vi lever bare ei gang, men her er det ikke mulig. Om han er singel eller ei, så er det nok uetisk riktig. Ikke straffbart men det blir sikkert litt skjevt i reglene. Er det mulig at også han innerst inne kan like noen? Bare ved tankene. Han er jo et menneske han også

Så kjipt er det vel ikke. Å bli betatt er en vanlig følelse. Når man blir betatt av noen som er uoppnåelig er det bare som  en fantasi. Personlig plages ikke jeg av det. Ikke legg for mye i det. Ikke prøv å vinne han etc.

AnonymBruker
Skrevet
Worriesome Plenty 2 skrev (16 minutter siden):

Så kjipt er det vel ikke. Å bli betatt er en vanlig følelse. Når man blir betatt av noen som er uoppnåelig er det bare som  en fantasi. Personlig plages ikke jeg av det. Ikke legg for mye i det. Ikke prøv å vinne han etc.

Mulig vi treffes om 5år når jeg er ferdig med årlige sjekken hos han😅 om han er singel 🙉

stjernestøv
Skrevet

Jeg har blitt betatt av to personer og da var jeg sammen med min mann, det var urealistisk og jeg var høyt oppe da. Men tenkte mye på dem, tror det er normalt at man kan bli betatt uten at det blir noe mer av det. 

Drømmeautomat
Skrevet

Det er ingenting galt i det du beskriver. Men du kan spørre deg selv hvorfor du blir forelska i noen du sannsynligvis ikke kan få. Et nærliggende svar er at det er mye tryggere når det ikke kan fullbyrdes.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Det er ingenting galt i det du beskriver. Men du kan spørre deg selv hvorfor du blir forelska i noen du sannsynligvis ikke kan få. Et nærliggende svar er at det er mye tryggere når det ikke kan fullbyrdes.

Det er godt mulig 😉

Er det lov å treffe han om 3år for eks , om jeg er ferdig hos han og han er singel ? Helt urealistisk? 

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (6 timer siden):

Et enda mer nærliggende svar er at man ikke styrer hvem man blir betatt av. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Et enda mer nærliggende svar er at man ikke styrer hvem man blir betatt av. 

Nettopp. Det er kun betatthet og litt forstyrrende når jeg prater med han. Når han gjør undersøkelsen tenker jeg overhodet ikke på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

hvorfor skam? Det er jo helt vanlig å bli betatt av folk? 

Ja men ikke av en gynekolog 

Skrevet

Du skriver du er betatt av en person du bare ser én gang i året. Er det slik at du bare føler betatt rundt den tiden du har truffet han, og at han etter hvert glir ut av tankene dine til neste gang? Eller opptar han tankene dine året rundt?

AnonymBruker
Skrevet
morsan skrev (15 timer siden):

Du skriver du er betatt av en person du bare ser én gang i året. Er det slik at du bare føler betatt rundt den tiden du har truffet han, og at han etter hvert glir ut av tankene dine til neste gang? Eller opptar han tankene dine året rundt?

Stemmer😊 Nei jeg blir mer og mer betatt for hver gang jeg ser han, dvs at jeg nå etter siste gangen har tenkt lengre på han. Er jo over ei uke siden jeg var hos han. Det bare kribler og tenker tanken på "Tenk om vi kunne datet" sett hanni en annen setting opplegg. Det er en helt vill fantasi som jeg kunne ønske ble til virkelighet. Veldig kjipt det skal være så "NEI"

Skrevet

Høres ut som om du dyrker betattheten du føler, og at det bare gjør deg mer betatt. Det finnes mange artikler på internett om hvordan man skal komme over en man er betatt av og komme seg videre. Prøv å google deg fram til noe (kanskje det er lettest å finne det om du googler på engelsk?) Typiske tips vil vel være som å slutte å oppsøke personen, ikke følge med i SoMe hva vedkommende gjør, prøve å holde seg opptatt med andre ting slik at man ikke faller hen i endeløse romantiske dagdrømmerier. Lykke til! 

AnonymBruker
Skrevet
morsan skrev (9 timer siden):

Høres ut som om du dyrker betattheten du føler, og at det bare gjør deg mer betatt. Det finnes mange artikler på internett om hvordan man skal komme over en man er betatt av og komme seg videre. Prøv å google deg fram til noe (kanskje det er lettest å finne det om du googler på engelsk?) Typiske tips vil vel være som å slutte å oppsøke personen, ikke følge med i SoMe hva vedkommende gjør, prøve å holde seg opptatt med andre ting slik at man ikke faller hen i endeløse romantiske dagdrømmerier. Lykke til! 

Det er nok sant det du sier. 

Det er bare de fantsitankene, som jeg vet er umulige som får meg til å være betatt fortsatt. Jeg vet jeg glemmer han mer og mer, men så er det neste år da når jeg skal tilbake til han igjen. Heldigvis ikke et problem for min del, det er bare en deilig tanke, men klart han ikke skal få vite dette. Hvis han hadde visst jeg hadde likt han, måtte han avsluttet pasient forholdet da? 

Over på noe annet, men jeg leser jo at leger (ofte eldre leger) begår seksuelle handlinger. Det at de utfører det er jo helt merkelig, men tenker da at det sikkert er flere som har det i tankene uten å utføre det. Det er jo ikke forbudt for denne gynekologen å syntes ei dame som han sjekker er fin. 

Så jeg tror igrunnen slike tanker som jeg har mer vanlig enn uvanlig. Hva tenker du? 

Skrevet

Den type forelskelse varer vel gjerne bare et år eller to. Det ordner seg nok.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er nok sant det du sier. 

Det er bare de fantsitankene, som jeg vet er umulige som får meg til å være betatt fortsatt. Jeg vet jeg glemmer han mer og mer, men så er det neste år da når jeg skal tilbake til han igjen. Heldigvis ikke et problem for min del, det er bare en deilig tanke, men klart han ikke skal få vite dette. Hvis han hadde visst jeg hadde likt han, måtte han avsluttet pasient forholdet da? 

Over på noe annet, men jeg leser jo at leger (ofte eldre leger) begår seksuelle handlinger. Det at de utfører det er jo helt merkelig, men tenker da at det sikkert er flere som har det i tankene uten å utføre det. Det er jo ikke forbudt for denne gynekologen å syntes ei dame som han sjekker er fin. 

Så jeg tror igrunnen slike tanker som jeg har mer vanlig enn uvanlig. Hva tenker du? 

Jeg tror særlig før i tiden at det ikke var uvanlig at damer var litt betatt av legen sin. Hvis han var kjekk, dyktig og hadde høy anerkjennelse i samfunnet. Jeg tipper det har blitt mindre vanlig etter hvert som legeyrket har mistet sin status.

Jeg tror likevel ikke det er så sjelden at folk kan bli betatt av ulike autoritetspersoner/personer med status. Jeg kan selv f.eks bli veldig betatt av folk som har stort talent/er dyktige i et eller annet.

Men du må ikke fôre fantasiene dine om gynekologen. Han er hyggelig mot deg som en del av jobben, og han er tydeligvis dyktig i jobben siden du føler deg komfortabel og blir betatt av ham. Men han er trolig like hyggelig mot de fleste som kommer inn den døra. 

Det er helt uaktuelt at dere skal inngå et forhold. Med mindre du drømmer om å være sammen med en avskiltet lege.

Så her gjelder det å gå videre. 

AnonymBruker
Skrevet
Sokk skrev (1 time siden):

Jeg tror særlig før i tiden at det ikke var uvanlig at damer var litt betatt av legen sin. Hvis han var kjekk, dyktig og hadde høy anerkjennelse i samfunnet. Jeg tipper det har blitt mindre vanlig etter hvert som legeyrket har mistet sin status.

Jeg tror likevel ikke det er så sjelden at folk kan bli betatt av ulike autoritetspersoner/personer med status. Jeg kan selv f.eks bli veldig betatt av folk som har stort talent/er dyktige i et eller annet.

Men du må ikke fôre fantasiene dine om gynekologen. Han er hyggelig mot deg som en del av jobben, og han er tydeligvis dyktig i jobben siden du føler deg komfortabel og blir betatt av ham. Men han er trolig like hyggelig mot de fleste som kommer inn den døra. 

Det er helt uaktuelt at dere skal inngå et forhold. Med mindre du drømmer om å være sammen med en avskiltet lege.

Så her gjelder det å gå videre. 

Jeg må det, prøve å skvise han ut av tankene 😄 det er jo ett år til jeg ser han igjen. 

Uansett etter endt behandling hos han vil det være uaktuelt å bli kjent med han på en annen måte enn der vi er nå. Det vil vel alltid være etisk feil? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...