Gå til innhold

allergisk reaksjon av anti-depressiva

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha vært deprimert i flere år begyndte jeg på Efexor i desember ifjor. Fra ca januar begyndte det å klø på leggene. Det ble verre ettersom ukene gik, og spredte seg over hele kroppen og røde flekker kommer og går. For 3 uker siden var jeg hos legen og vi ble enige om å bytte til zoloft (hun mente jeg viste typiske symptomer på allergi mot legemiddel). Utslettet og kløen forsvandt etter 2 dager, men en uke etter kom det snikende tilbake. I siste uke fik jeg allergitabletter fra legen, men de virket kun i to-tre dager, så var alt tilbake. Kan det virkelig stemme at jeg reagerer sånn på to ulike typer anti-depressiva?

Jeg studerte innholdet litt, og det viser seg at eneste fellesnevner er e-stoffet 171 (titan dioksid, hvit farge). Vet noen av dere om E-171 kan fremkalle en slik allergisk reaksjon? Jeg prøver bare å orientere meg litt før legetimen om en uke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49512-allergisk-reaksjon-av-anti-depressiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...