Gå til innhold

FU:Hvordan ser du på døden?


Gjest Una

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke ha mobilen på den avdelingen, men om en uke drar jeg til G. Da kan jeg få og sende sms.

Høres bra ut! Har du fått "post" ? :-) hysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Windsong

Jeg ser på døden som en befrielse fra livet. Jeg tror at det er en avløsning for oss mennesker. At døden er bedre enn livet. Jeg tror at dødsøyeblikket vil (for meg) skje med et bredt smil om munnen og tanker som sier *endelig min tur*.

Jeg tenker vel egentlig mer på døden enn jeg burde. Har et håp om at den er en befrielse fra en urettferdig verden, begynnelsen på noe nytt hvor alt er godt. Likevel sliter jeg med tildels sterk dødsangst til tider.

For seks år siden var jeg livstruende syk, og nesten i koma. Men da var jeg rett og slett så syk at jeg ikke en gang orket å tenke på at jeg svevde mellom liv og død. Jeg var bare sløv, og ønsket å være i fred. Om jeg ikke hadde fått behandling i siste liten, tror jeg det ville skjedd smertefritt og rolig uten at jeg ville tenkt over det i forkant.

Håper jeg får et aktivt og godt liv inntil det siste, og at jeg dør "stille og pent" uten mye lidelse i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man bare dør, blir borte. Og så er det ingen ting. Jeg tenker sjelden på det og gruer meg ikke for min egen del, men tanken på at jeg skulle dø fra barna mine er forjævlig, så jeg tror jeg holder meg i live litt til... :-)

Jeg tenker akkurat det samme som deg, gyrken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poff! Borte. Og etterpå er det ikke mer. Derfor prøver jeg å få med meg så mye som mulig mens jeg er her.

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg vil gjerne leve lenge. Jeg liker å leve. Det blir bare bedre for hvert år som går! :-) Jeg har så mye ugjort at det hadde vært fuckings bedrøvelig hvis jeg skulle dø nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest retvizan

Poff! Borte. Og etterpå er det ikke mer. Derfor prøver jeg å få med meg så mye som mulig mens jeg er her.

Jeg er ikke redd for å dø, men jeg vil gjerne leve lenge. Jeg liker å leve. Det blir bare bedre for hvert år som går! :-) Jeg har så mye ugjort at det hadde vært fuckings bedrøvelig hvis jeg skulle dø nå.

Du har en ugjort utfordring.

Gatas skrekk,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en ugjort utfordring.

Gatas skrekk,

Hæ? Mulig jeg er treig nå, jeg har jobba non-stop siden i morges og trenger for. Menneh, hva snakker vi om???

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Hæ? Mulig jeg er treig nå, jeg har jobba non-stop siden i morges og trenger for. Menneh, hva snakker vi om???

:-)

Vi snakker seriøs slåssing her. Fight Club?! Sjekk forumianeren du, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker seriøs slåssing her. Fight Club?! Sjekk forumianeren du, he he.

Ah, på så vis ja. Jeg kommer ikke inn der nå. Og det til tross for korrekt passord og alt. Tror jeg får banke deg en annen dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest retvizan

Ah, på så vis ja. Jeg kommer ikke inn der nå. Og det til tross for korrekt passord og alt. Tror jeg får banke deg en annen dag :-)

Tull her også, får ikke tilgang til den kjekke flammekasteren, spaden og de greiene der. *GRRR* Har sendt klagemail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å dø med støvlene på, hvis ikke så får jeg bare ta det som kommer. Etter døden blir jeg til jord eller aske. Det er ikke et tema jeg tenker så mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får passe på å pakke skjermen på en måte som gjør at du fremdeles kan holde på med aktivitetene dine en god del år til...:-)

Mvh

Skal prøve å huske det :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal prøve å huske det :-)

"............................"

ps: - det er vel som regel ikke i noen tusen fots høyde at døden vanligvis inntreffer under utøvelsen av hobbyen din.

Det er vel heller "straks" etter at høydemåleren viser 10 fot, og hastigheten fremdeles er 200km/t......:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker svært sjelden på døden, og den bekymrer meg ikke.

Hvordan selve dødsøyeblikket oppleves tror jeg avhenger helt av hvordan døden inntreffer. Skjer det raskt så tror jeg ikke du merker så mye til det. Skjer det over litt tid så kan det kanskje hende at du får en mulighet til å reflektere over hva som skjer - og kanskje opplever det som en lettelse hvis du har smerter og lider?

Etter dødsøyeblikket er det ingen ting. Da er din tid omme, og det viktige er at du har fått mest mulig ut av livet mens du levde.

Mvh

Det er nesten ufattelig - men jeg deler faktisk ditt syn her Goliath!

Ja ja - en gang måtte jo være den første:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten ufattelig - men jeg deler faktisk ditt syn her Goliath!

Ja ja - en gang måtte jo være den første:-)

Jeg synes ikke det er så ufattelig MsSophie.

Det skulle bare mangle om vi ikke også hadde noen ting til felles:-)

Ha en hyggelig kveld/natt videre!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tror du døden er?

Oppklarende

Tenker du ofte på den?

Nei, egentlig ikke.

Hvordan tror du dødsøyeblikket er?

overraskende og litt vondt kanskje.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke hinduist, men kanskje noe aktig

Jeg tror hele eksistensen kun er et "spill", at alt vi sanser og oppfatter kun skjer i sjelen vår, at det er noe vi innbiler oss - derfor tror jeg også at når du dør så skjer det som du har "lyst til" liksom, det du tror på! For min del innebærer det at jeg "gjenoppstår" som en lite spedbarn et annet sted, og kanskje i en annen tid..

Vel - det gir meg en slags tryggehet.. Alt kan ikke bare være over. Lurer på hva slags person jeg blir i mitt neste liv. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...