Gå til innhold

Er ikke så opptatt av meg selv som jeg var.

Anbefalte innlegg

Skrevet
stjernestøv skrev (4 timer siden):

Nå som det har vært mye annet å tenke på har jeg ikke vært så opptatt av min egen psykiske og fysiske helse, det er vel en bra ting? Men den rarheten kan bli grusom innimellom og noen ganger tar jeg vival for å holde ut, men kan sitte hos mine foreldre på sykehjemmet og plutselig prikker det i hele meg. Det er tungt å sitte der men vet at de setter pris på at jeg kommer, nå har jeg sovet tre netter på rad så får se hvordan det går i natt. Uten søvn blir jo alt enda tyngre men jeg driver ikke og måler blodtrykket mange ganger om dagen, sliter fremdeles med trøstespising da. mine brødre går meg på nervene og det er bare løgn og bedrag derfra, min far tok det hardt og kommer ikke over det. han er svak nok som det er. må ha med brødrene mine å gjøre nå pga mine foreldre men det blir jo minst mulig fremover, det er ikke verdt det. spesielt når jeg ikke sover går løgnene inn på meg og jeg blir forvirret. jeg er hos foreldrene mine annenhver dag nå, om min mor husker det vet jeg ikke og min far sover mye. 

Vernepleieren skrev jeg var i min habituelle tilstand men jeg har jo blitt verre men jeg klarer jo å stå i det, har ikke knekt enda. 

Jeg har lenge visst at du er sterk når du trenger å være det for dine nærmeste:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke det at du egentlig er mindre opptatt av deg selv, men at du ikke har hatt så god tid til det pga. av dine foreldre. Når ting har roet seg med din familie anbefaler jeg deg å prøve å være mindre opptatt av deg selv for å se hvordan det går. Av egen erfaring så gjorde det meg dårligere av å fokusere for mye på meg selv og mine problemer.

stjernestøv
Skrevet
frosken skrev (11 timer siden):

Jeg har lenge visst at du er sterk når du trenger å være det for dine nærmeste:-)

tusen takk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er uenig. Venstresiden ønsker å fortsette slik som vi har det idag med at det private helsevesenet bare er for dem som har råd til det. Høyre ønsker at alle, inkludert uføre og pensjonister, skal kunne få hjelp i det private betalt av det offentlige. Høyre mener at det viktigste er at alle får den hjelpen de trenger, betalt av det offentlige,  uavhengig om det er det private eller offentlige helsevesenet som gir hjelpen. 

Anonymkode: e6162...9e6

Det stemmer ikke. Høyre ønsker å innføre egen ordning for de arbeidsføre som gjør at de blir først prioritert. Du som ufør om du ikke har noe som helst form for jobb ved siden av skal komme helt bakerst i køen uavhengig av om du kvalifiserer til hjelp i det private eller ei.

Så da blir det fort til at de som ikke er i jobb dør eller får varig men av sykdom, mens de som er så heldige at de har en jobb får hjelpen i tide: 

https://agendamagasin.no/debatt/hoyre-sparker-dem-som-ligger-nede/?fbclid=IwY2xjawMY9XdleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFVRmJHQlJWM2hWajVOYkROAR4-9rfS1u878_cEYyTYcOGoVdphzw-0-PMjJbVxWvzxRLpjdBjGcIxeTXcQeg_aem_J8pLx450V_AU6knPQdvWXA

Dette minner veldig om tankegangen til en viss fyr med bart på tredvetallet. 

Anonymkode: 4b405...ba3

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det stemmer ikke. Høyre ønsker å innføre egen ordning for de arbeidsføre som gjør at de blir først prioritert. Du som ufør om du ikke har noe som helst form for jobb ved siden av skal komme helt bakerst i køen uavhengig av om du kvalifiserer til hjelp i det private eller ei.

Så da blir det fort til at de som ikke er i jobb dør eller får varig men av sykdom, mens de som er så heldige at de har en jobb får hjelpen i tide: 

https://agendamagasin.no/debatt/hoyre-sparker-dem-som-ligger-nede/?fbclid=IwY2xjawMY9XdleHRuA2FlbQIxMABicmlkETFVRmJHQlJWM2hWajVOYkROAR4-9rfS1u878_cEYyTYcOGoVdphzw-0-PMjJbVxWvzxRLpjdBjGcIxeTXcQeg_aem_J8pLx450V_AU6knPQdvWXA

Dette minner veldig om tankegangen til en viss fyr med bart på tredvetallet. 

Anonymkode: 4b405...ba3

Det var en voldsom krisemaksimering.

Ved å kjøpe de arbeidsføre ut av køen hos private, går de fra å være en utgiftspost til en inntektspost for samfunnet. Dvs at vi alle får bedre råd og det kan brukes mer penger på helsetjenesten. Slik blir det også bedre og ikke verre for de som ikke er i jobb.

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (22 timer siden):

At du er mindre opptatt av deg selv, vil det vises for oss andre ved at du starter færre tråder?

hvorfor vil du jeg skal starte færre tråder? Plager det deg? 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

hvorfor vil du jeg skal starte færre tråder? Plager det deg? 

Det plager meg overhode ikke. Men jeg tar det som et tegn på at du har meget stor del av oppmerksomheten din rettet innover og grubler og bekymrer deg mye for hvert eneste symptom som du mener å observere. 

stjernestøv
Skrevet
nachnoo skrev (1 minutt siden):

Det plager meg overhode ikke. Men jeg tar det som et tegn på at du har meget stor del av oppmerksomheten din rettet innover og grubler og bekymrer deg mye for hvert eneste symptom som du mener å observere. 

Ok. Men har ikke gjort det i det siste. 

AnonymBruker
Skrevet
46 minutes ago, nachnoo said:

Introspeksjon er ikke grubling og bekymring, slutt å krisemaksimere.

Anonymkode: f4aeb...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Introspeksjon er ikke grubling og bekymring, slutt å krisemaksimere.

Jeg har fulgt ss i mer enn to tiår. Ikke belær meg som anonym. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutes ago, nachnoo said:

Du gikk nylig ut av din vei for å gjøre narr av at stjernestøv lufter sine tanker, synes ikke det står særlig respekt av 20 år kulminerer i slikt, enda mindre å kalle det for belærende å få det påpekt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du gikk nylig ut av din vei for å gjøre narr av at stjernestøv lufter sine tanker, synes ikke det står særlig respekt av 20 år kulminerer i slikt, enda mindre å kalle det for belærende å få det påpekt.

Jeg tror kanskje ikke Stjernestøv oppfatter det som at det ble gjort narr av henne, - hun tåler jo direkte tilbakemeldinger bedre enn noen andre her inne. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Ok. Men har ikke gjort det i det siste. 

Når situasjonen med foreldrene og brødrene dine har roet seg, så håper jeg egentlig at du skal finne en annen aktivitet å fylle deler av tiden din med. Det blir så tydelig hvordan du tar i bruk ressurser som ellers ligger litt brakk, når noen trenger at du hjelper til. Tenk på alt du gjorde for barna dine, - og jeg lurer på om du ikke egentlig har det bedre når du har flere oppgaver. 

AnonymBruker
Skrevet
nachnoo skrev (33 minutter siden):

Da har du enda mindre grunn til å slenge med leppa. Du kan da være normalt høflig i dine tilbakemeldinger som alle vi andre prøver å være. 

Anonymkode: 88e68...a5e

AnonymBruker
Skrevet
frosken skrev (1 minutt siden):

Når situasjonen med foreldrene og brødrene dine har roet seg, så håper jeg egentlig at du skal finne en annen aktivitet å fylle deler av tiden din med. Det blir så tydelig hvordan du tar i bruk ressurser som ellers ligger litt brakk, når noen trenger at du hjelper til. Tenk på alt du gjorde for barna dine, - og jeg lurer på om du ikke egentlig har det bedre når du har flere oppgaver. 

Du trenger ikke forsvare N hver gang han er ute å slenger dritt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du trenger ikke forsvare N hver gang han er ute å slenger dritt.

Var i grunnen ikke han jeg forsvarte, mer at jeg ikke synes det er noen grunn til å fortelle Stjernestøv at hun blir gjort narr av - da jeg ikke tror det er det som skjedde. 

AnonymBruker
Skrevet

Var i grunnen ikke han jeg forsvarte, mer at jeg ikke synes det er noen grunn til å fortelle Stjernestøv at hun blir gjort narr av - da jeg ikke tror det er det som skjedde. 

Vel, jeg tror det er flere tolkninger av dette. Din er ikke nødvendigvis den eneste riktige. Jeg synes slike slengbemerkninger som ble skrevet er helt unødvendig å komme med. Jeg synes det er bra når noen gidder å reagere. At du da blander deg inn for å fortelle at det var sikkert ikke slik ment blir i mine øyne å forsvare.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, jeg tror det er flere tolkninger av dette. Din er ikke nødvendigvis den eneste riktige. Jeg synes slike slengbemerkninger som ble skrevet er helt unødvendig å komme med. Jeg synes det er bra når noen gidder å reagere. At du da blander deg inn for å fortelle at det var sikkert ikke slik ment blir i mine øyne å forsvare.

Men som sagt, kommentaren min var av hensyn til SS ikke N. 

AnonymBruker
Skrevet

Men som sagt, kommentaren min var av hensyn til SS ikke N. 

Det fremstår ikke slik for meg. Det er ikke første gang du iler til unnsetning for å forsvare heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det fremstår ikke slik for meg. Det er ikke første gang du iler til unnsetning for å forsvare heller. 

Jeg iler i mange retninger her på dol. Kommer til unnsetning, kritiserer, trøster, krangler, belærer, kverulerer og sier selvfølgeligheter. Alt ettersom hva jeg har lyst til. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...