Gå til innhold

Hva kommer du til å stemme ved valget?

Hva kommer du vil å stemme ved valget?  

38 stemmer

1. 1. Hva kommer du til å stemme på

• Rødgrønn koalisjon: AP+SV+SP+R+MDG
      19
    • Borgerlig koalisjon: FrP+Høyre+KrF+V
      14
    • Et småparti som ikke blir med i en regjeringskoalisjon
      1
    • Skal stemme blankt
      1
    • Skal ikke stemme
      3

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stenger 08. sep. 2025, 19:00

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat
Skrevet

Det er ikke synlig hvilke brukere som har stemt hva. Meningsmålingen stenges på kl. 21 på valgdagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagens småpartier kan bli med i regjeringskoalisjoner de også, spørs bare hvor mange stemmer de får og om de fortsetter å være et småparti etter valget. Synes ikke en bør insinuere at stemmer en ikke på disse store, teller ikke stemmen, det stemmer ikke alltid.

Anonymkode: a7447...e21

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dagens småpartier kan bli med i regjeringskoalisjoner de også, spørs bare hvor mange stemmer de får og om de fortsetter å være et småparti etter valget. Synes ikke en bør insinuere at stemmer en ikke på disse store, teller ikke stemmen, det stemmer ikke alltid.

Hvilke småpartier dreier dette seg realistisk sett om? Hvis du mener et småparti du ønsker å stemme på vil komme med i en koalisjon kan du i denne undersøkelsen i så fall stemme på den koalisjonen du tror det blir.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dagens småpartier kan bli med i regjeringskoalisjoner de også, spørs bare hvor mange stemmer de får og om de fortsetter å være et småparti etter valget

Hvilket småparti skulle dette være? 

Anonymkode: 99b8f...d63

Skrevet

Jeg håper virkelig at de som svarer borgerlig her IKKE har ytelser av NAV, for da tror jeg ikke de vet hva de stemmer og hvem de ødelegger for (Seg selv blant annet...)

Anonymkode: 89326...b6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg håper virkelig at de som svarer borgerlig her IKKE har ytelser av NAV, for da tror jeg ikke de vet hva de stemmer og hvem de ødelegger for (Seg selv blant annet...)

Ja borgerlige vil redusere ytelser med en gang. Venstresiden vil redusere ytelsene på sikt fordi de vil bruke penger på tull som klima of å redde verden så kassa går tom og ytelsene MÅ kuttes da, uansett om de sier at de ikke skal.

Du trenger er nasjonalistisk og sosialistisk, parti skal dette gå (no pun intended 🤣🤣)

Sosialisme med åpne grenser går bare ikke, prøv å tenk selv, bruk ditt eget hus som eksempel, si at ditt hus var gratis å gå inn i for alle, og inni huset var det masse gratis ting som du må gi alle som kommer innom. Du ville aldri gått med på det for ditt eget hus, men fordi du ikke ser på det som ditt hus men andres hus tror du det vil fungere.

De med ytelser fra NAV, bør ikke stemme på noen av disse mainstream partiene. Ingen av dem. Du trenger et parti som vil bevare kulturen vår med høy tillit slik at sosiale sikkerhetsnett ikke misbrukes, samtidig som den bevarer ytelser til de som trenger. Men det vil koste, bla.a miljøsaken må du droppe (ellers går ikke regnestykket opp).

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvilket småparti skulle dette være? 

Anonymkode: 99b8f...d63

Aner ikke, men meningsmålinger pleier å undervurdere visse grupper, så tiden vil vise.

Skrevet
51 minutes ago, AnonymBruker said:

Nå må du gi deg.

Anonymkode: d644c...f89

Skrevet

Synes det er vanskelig. Jeg har pleid å stemme V, men ønsker ikke borgerlig regjering. Kanskje det blir MDG, da.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå må du gi deg.

Hva mener du? Hva positivt gjør KRF, Venstre, Høyre og FRP for de på AAP?

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vil ha raskere avklaring.

Ellers er jeg ufør, og stemmer borgelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vil ha raskere avklaring.

Ellers er jeg ufør, og stemmer borgelig.

Du om det

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Du om det

Noen av oss forstår at det er noen som må baken kaken før den kan fordeles og spises.

Skrevet

For noen år siden var det fullstendig uaktuelt for KRF og samarbeide og gå i regjering med FRP. De hadde fullstendig ulikt menneskesyn. Lurer på hva som har fått KRF til å endre mening. Kan det være makt?

Anonymkode: 888ac...0ef

Skrevet
8 minutes ago, AnonymBruker said:

For noen år siden var det fullstendig uaktuelt for KRF og samarbeide og gå i regjering med FRP. De hadde fullstendig ulikt menneskesyn. Lurer på hva som har fått KRF til å endre mening. Kan det være makt?

Anonymkode: 888ac...0ef

Ny ledelse. 

Skrevet

De borgerlige.

Anonymkode: 4a04f...d51

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg er egentlig konservativ, men ikke når det gjelder velferd. Jeg er mot ytterligere år med liberal innvandring. Mitt nabolag har forandret seg veldig demografisk siden jeg flyttet hit. En dag må det stanses, det er sosiale problemer, og det som var ett vanlig nabolag med middel og arbeidsklasse har blitt mer og mer lavstatus med gjenger og det som følger med.

Som en over her sier hvem skal betale for rotet? Hvem skal betale for utenforskapet? Men var det egentlig noe mindre innvandring under den borgerlig Solberg regjeringen? Det kom noen fargerike gloser fra Listhaug, men nå er hun ikke til å kjenne igjen. Rene pusekatten blitt. Og jeg er tydeligvis en av ytterst få som ser problemer med at liberalistene i FRP kommet tilbake for fullt. FRP er ikke det de var.

Så jeg holder meg vel for nesa og stemmer AP som jeg er enig med i en del. Liberalist er jeg ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen av oss forstår at det er noen som må baken kaken før den kan fordeles og spises.

Du har ikke mye saklig å komme med. Anbefaler deg å søke opp AAP-aksjonen på facebook, du kan jo lage et innlegg der om hva du har stemt ;)

Skrevet

Der ble borgelig på grunn av næringslivet.

Olje og gass er på vei ned. De bedriftene vi skal leve av etter oljen burde blitt bygget opp nå.

Vi har blitt et land med høy politisk risiko og dårlig stemning for å satse uten masse offentlig støtte.

Jeg tror AP innser problemet og legger om retorikken. Nå snakker de plutselig om brede skatteforlik og forutsigbarhet. Too little too late for min del.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.8.2025 den 16.57):

Huff, ikke få et system der alt skal handle om de som er dårligst stilt. Sier ikke at de på aap skal behandles dårlig, men aap bør ikke være som det er nå. Fullstendig utnyttelse av folk. De er på aap, så blir byttet ut med andre fordi bedriften slipper å betale ut lønn. 

Anonymkode: 5e9d1...aca

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Huff, ikke få et system der alt skal handle om de som er dårligst stilt. Sier ikke at de på aap skal behandles dårlig, men aap bør ikke være som det er nå. Fullstendig utnyttelse av folk. De er på aap, så blir byttet ut med andre fordi bedriften slipper å betale ut lønn. 

Anonymkode: 5e9d1...aca

Riktig. Mens med borgerlig regjering blir det innført et år med karens igjen, de mister AAP om de ikke får ufør godkjent. Da må de enten få sosialhjelp, jobb eller klare seg selv på andre måter. Hva med de som ikke får sosialhjelp og ikke klarer å jobbe?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...