Gå til innhold

300 000 nordmenn har ikke råd til tannlege. Men velgerne sier "F-you", vi må redde kloden!

Hva er viktigst for deg? Klimakampen eller dine landsmenn ?  

4 stemmer

1. 1. Hva er viktigst for deg. Klimakampen eller dine landsmenn ?

• Redde kloden, co2 utslipp (i Norge) må ned (men co2 utslipp i Kina er greit)
      0
    • Nordmenn først. Vi må redde oss selv før vi (prøver å..) redder verden. For mange nordmenn sliter nå så fokuset må bli her.
      2
    • HÆÆÆÆÆ? Denne pollen er urimelig vinklet så jeg nekter å svare (aka jeg vil ikke stå for min politikk og feiger ut) :D
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/det-er-amerikanske-tilstander/83431672

Lurer på hvordan dere virkelig klarer å fokusere på "klima", når dine naboer etc ikke har råd til tannlegen engang. Klimapolitikken presser opp prisene på alt, og når alt koster mer får folk mindre penger, til ting, som f.eks tannlege. Så folk skal gå rundt med tannpine, fordi du bryr deg mer om å føle deg bra for du redder kloden så du er "god", mens naboen kan skylde seg selv for at han ikke har råd etter at din politikk presser opp prisene på alt.

Har dere ingen sympati med deres medborgere? Hvorfor skal en fattig nordmann ikke ha råd til tannlege fordi han skal redde kloden, mens en fattig person i Kina f.eks slipper å redde kloden og heller kan få gå til tannlegen. Dette gir ingen mening??

Noen som vil forsvare sin "klima" politikk her ? Mer kostander for å redde kloden betyr mindre penger for folk flest til andre ting, det regner jeg med at dere er klar over ? Har dere ingen medfølelse for dine landsmenn ?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi kan bare øke formuesskatten til 5%. Da får vi råd til både tannlege og klima.

Noe sånt.

Anonymkode: 02719...2f7

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi kan bare øke formuesskatten til 5%. Da får vi råd til både tannlege og klima.

Noe sånt.

Anonymkode: 02719...2f7

Godt forslag.

Bortsett fra at det ikke blir noen formuer i Norge den dagen det blir innført :P Men en kan samtidig innføre 100% exit skatt, da vil det på sett og vis gå, en stund, helt til det ikke går 😅

psykedeliker
Skrevet
JordMagi skrev (1 time siden):

Lurer på hvordan dere virkelig klarer å fokusere på "klima", når dine naboer etc ikke har råd til tannlegen engang.

Mine naboer etc har bare seg selv å takke for at de ikke har tatt vare på tennene sine, så jeg bryr meg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...