Gå til innhold

Feriepenger?


girl-next-door

Anbefalte innlegg

girl-next-door

Er litt blakk nå, og skulle gjerne ha fått utbetalt feriepengene mine nå!

Har hørt at man har krav på å få disse når man selv ønsker.

Jeg jobbet som lærervikar i barneskolen, og da er det vel kommunen som utbetaler lønn...?

Er det dem jeg må kontakte?

I så fall hvem?

Holder det å bare ringe??

Tusen takk for svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, du ringer bare opp på lønningskontoret på kommunen å spør om de kan betale deg ut feriepengene på neste lønning. Da må du huske at du ikke fåt hverken lønn eller feriepenger i juni da:)

Go ferie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scarletta

.....men da må du skatte av dem.

Jeg jobbet i en klesbutikk forrige sommer, og skulle gjerne hatt utbetalt mine feriepenger nå. Men må jeg sende dem mitt nye skattekort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....men da må du skatte av dem.

Nei - de pengene har man trukket skatt av slik jeg har forstått det. Det gjør uansett ingen forskjell om man tar dem ut nå eller i juni - bortsett fra at man blir blakkere i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Feiepenger opptjent i fjor, dvs 2001, kan du normalt kreve utbetalt senest 1. juni, (skatten kommer senere, feriepengene er ikke skattefrie, skatten bare forskyves framover). I staten kommer de som regel 15. juni. Feriepenger for 2002, eller innværende år, får du når du evt slutter i jobben, da trekkes forskuddskatt. Venter du med årets feriepenger til etter 1. jan 2003 slipper du skatt men betaler den året etter.

Du sier ikke om det er årets feriepenger eller fjorårets, det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...