Gå til innhold

Er dette diskriminerende og hatefullt innhold?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble utesteng fra KG fordi jeg i en tråd skrev at voldelige og svært utagerende barn, bør få gå på egne skole eller egne avdelinger på skolen, der de får profesjonell hjelp av kvalifisert personell, som vernepleiere, spesialpedagoger og psykologer. Jeg skrev det på bakgrunn av at jeg har jobbet som lærer på barneskolen de siste ti årene og kjent på kroppen hvordan min kompetanse ikke strekker til i møte med disse elevene. Jeg har utdanning og kompetanse i å undervise i 3 ulike fag, pedagogikk og didaktikk. Men absolutt ingen kompetanse i å håndtere grov vold, trakassering og trusler. I et rom der jeg er alene med 25 barn, har jeg ikke sjans til å håndtere de tre med autisme, de to med adferdsvansker, samtidig som jeg ivaretar alle de andre barna og tro det eller ei UNDERVISER. Er dette hatefullt eller diskriminerende? Finland har verdens beste skole, og der har de spesialskoler. Driver de med systematisk diskriminering? Eller hva er det som er så hatefullt og diskriminerende med disse uttalelsene?

Jeg vil jo bare at barna som er nevrodivergente skal få ett tilpasset tilbud. De blir rett og slett trigget av sine omgivelser i det vanlige klasserommet. De nevrodivergente barna har en annen måte å lære og tenke på, deres «logikk» er nødvendigvis ikke forenlig med vår allmenne logikk og forståelse. Jeg har rett og slett ikke kompetanse til å håndtere disse barna, fordi jeg har helt «vanlig» lærerutdanning, som kun har lært meg å undervise i ulike fag, pedagogikk og helt grunnleggende relasjonsbygging. Jeg kan tilrettelegge for de med lese -og skrivevansker, enkle mobbesaker og normal klasseledelse. Er det hatefullt å si det? Er jeg en person som diskriminerer fordi jeg har den oppfatningen? 

Anonymkode: fce28...d73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er absolutt ikke hatefullt spør du meg. 

Er det begrunnelsen du fikk? Fikk du vite eksakt hva de reagerte på?

Skrevet

Var det bare det som gjorde at du ble utestengt fra KG altså? Vi har ytringsfrihet.

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (7 minutter siden):

Det er absolutt ikke hatefullt spør du meg. 

Er det begrunnelsen du fikk? Fikk du vite eksakt hva de reagerte på?

Nei, jeg fikk en liste med «regelbrudd» jeg hadde gjort. Derav «hatefulle» ytringer og diskriminerende innlegg på toppen. De skrev aldri hvilke innlegg jeg skrev som var hatefulle. Men de eneste innleggene jeg skrev på KG som kan tolkes i den retningen var stortsett i tråder som omhandlet voldelige barn, og barn som ble utsatt for vold og trusler på skolen. Dette er jo noe som diskuteres ofte på KG. Bortsett fra det har jeg skrevet i tråder som «hvilke kg brukere savner vi» og det var bare en hyggelig tråd der vi snakket om folk som var på kg før. Eller tråder som «hva skal du ha til middag?» 

AnonymBruker
Skrevet
Everybody skrev (6 minutter siden):

Var det bare det som gjorde at du ble utestengt fra KG altså? Vi har ytringsfrihet.

Ja, bare det. Og jeg er «midlertidig» utestengt. Det verste er at du ikke kan spørre dem hva du har gjort galt heller, da de bare utestenger deg fra alt. Det er enkelte moderatorer der som virkelig er ute etter deg. Og de har så mye «makt» på kg. De kan jo utestenge hvem som helst uten å begrunne det. Så er det enkelte brukere der som får si akkurat det de vil, som virkelig kommer med hatefulle ytringer, mot innvandrere, trygdede og asylsøkere, de får bare holde på. Rart dette med kg, altså…

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, bare det. Og jeg er «midlertidig» utestengt. Det verste er at du ikke kan spørre dem hva du har gjort galt heller, da de bare utestenger deg fra alt. Det er enkelte moderatorer der som virkelig er ute etter deg. Og de har så mye «makt» på kg. De kan jo utestenge hvem som helst uten å begrunne det. Så er det enkelte brukere der som får si akkurat det de vil, som virkelig kommer med hatefulle ytringer, mot innvandrere, trygdede og asylsøkere, de får bare holde på. Rart dette med kg, altså…

Du kan benytte deg av kontakt oss skjema nederst på siden med mailen brukeren din er opprettet med for å få innleggene som er årsaken til sanksjonen. 

Skrevet
Admin skrev (24 minutter siden):

Du kan benytte deg av kontakt oss skjema nederst på siden med mailen brukeren din er opprettet med for å få innleggene som er årsaken til sanksjonen. 

Gjelder dette KG også? 

Skrevet
Everybody skrev (37 minutter siden):

Ytringsfrihet er ikke relevant på privateide forum. Der har man lov til å sette de regler man vil og slette det innholdet man selv ønsker. 

Skrevet
Edna K skrev (1 minutt siden):

Gjelder dette KG også? 

Egmont eier begge forumene, så det har ikke noe å si hvilken kontakt oss man bruker, de kommer til samme mail, så lenge man bruker mailen man er registret med på KG.

Skrevet
Vhanja skrev (53 minutter siden):

Ytringsfrihet er ikke relevant på privateide forum. Der har man lov til å sette de regler man vil og slette det innholdet man selv ønsker. 

På privateide forum er det diktatur som gjelder.

Skrevet
Everybody skrev (8 minutter siden):

På privateide forum er det diktatur som gjelder.

Kall det hva du vil. De som eier har rett til å sette de reglene de ønsker. Så er det opp til hver enkelt om man ønsker å være medlem under de reglene som gjelder.

Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Kall det hva du vil. De som eier har rett til å sette de reglene de ønsker. Så er det opp til hver enkelt om man ønsker å være medlem under de reglene som gjelder.

Det er blant annet ikke lov til å komme med personangrep mot Donald Trump her på dette forumet.

psykedeliker
Skrevet
Everybody skrev (13 minutter siden):

Det er blant annet ikke lov til å komme med personangrep mot Donald Trump her på dette forumet.

Kan du bekrefte dette, @Admin ?

AnonymBruker
Skrevet
Vhanja skrev (1 time siden):

Jeg er enig i at de som eier har lov til å velge regler og retningslinjer, men da må man få vite hvilke regler man har brutt også. Det blir for dumt å kaste ut folk og sitere tilfeldige sitater fra deres eget regelverk.,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...