Gå til innhold

Noen som driver med jakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte på radioen i dag at en jeger i et jaktlag hadde skutt 3 sauer og et lam i den tro at det var hjort. Det står også på tv2 nyhetene. 

Hvordan det er mulig?

Videoannonse
Annonse
Drømmeautomat
Skrevet

Det er ikke vanskelig å bestå en jegerprøve. De aller fleste vil klare det om de ønsker.

Skrevet
Drømmeautomat skrev (34 minutter siden):

Det er ikke vanskelig å bestå en jegerprøve. De aller fleste vil klare det om de ønsker.

Men ville det ikke være normalt å se forskjell på en sau og en hjort? Og så gjøre det 4 ganger?   

Skrevet
emilie321 skrev (4 timer siden):

Hørte på radioen i dag at en jeger i et jaktlag hadde skutt 3 sauer og et lam i den tro at det var hjort. Det står også på tv2 nyhetene. 

Hvordan det er mulig?

Mistenker at det ikke er promillegrense for å gå på jakt. En gang mener jeg at et jaktlag ikke så forskjell på en traktor og en elg.

Jeg unngår skogen om høsten… 

Skrevet
ISW skrev (7 minutter siden):

Mistenker at det ikke er promillegrense for å gå på jakt. En gang mener jeg at et jaktlag ikke så forskjell på en traktor og en elg.

Hihihihi.... ja, og det gjør du tydeligvis klokt i🤭

Skrevet

Ja driver med rypejakt. 

Enten promille eller halvmørkt.

Skrevet
Fionys skrev (2 timer siden):

Ja driver med rypejakt. 

Enten promille eller halvmørkt.

Ja, det må jo være noe sånt, men selv når det er halvmørkt  så burde en vel se forskjell på størrelsen?  Det må jo være ganske uansvarlig å jakte på et tidspunkt hvor en ser så dårlig.

Skrevet
emilie321 skrev (10 timer siden):

Ja, det må jo være noe sånt, men selv når det er halvmørkt  så burde en vel se forskjell på størrelsen?  Det må jo være ganske uansvarlig å jakte på et tidspunkt hvor en ser så dårlig.

Sånn som jeg har sett og opplevd mannfolk (stort sett) på jakt, så er drikkinga like viktig som selve jakten

Skrevet

Også blant jegere er det noen som er ytterst på Gausskurven og heller burde vært omgitt av høye vegger. 

Skrevet
ISW skrev (På 5.9.2025 den 22.09):

Det er visst vanlig å skyte forhøstere. Profilen ligner litt på et dyr, og da gjelder det å være rask på avtrekkeren.

image.jpeg.a62e59f08667728ef79416dc8bc2dc12.jpeg

Skrevet
Grendel skrev (1 time siden):

Det er visst vanlig å skyte forhøstere. Profilen ligner litt på et dyr, og da gjelder det å være rask på avtrekkeren.

image.jpeg.a62e59f08667728ef79416dc8bc2dc12.jpeg

Ligner på Nessie, jo! 

image.png.ed263e23dd469c9014a7357a69d1320a.png

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...