Gå til innhold

Hvorfor… bare hvlrfor

Anbefalte innlegg

UtakknemligDiva
Skrevet

Billigste flybilletten inkluderer kun en personlig eiendel. 

Lowfare+ inkluderer håndbagasje OG innsjekket bagasje. 

Hva er vitsen? hvorfor ikke heller ha en billett for håndbagasje, og en for bare innsjekket? og en for begge?

Det er faktisk billigere å etterkjøpe innsjekket bagasje, enn å kjøpe lowfare+

Videoannonse
Annonse
psykedeliker
Skrevet

Hvorfor spør du ikke bare flyselskapet om dette, hvis det er så viktig for deg?

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor du er så sint på alt? Alle tråder du starter handler om at du er sint på noe. Vet du hva sinnet ditt kommer av?

UtakknemligDiva
Skrevet
Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på hvorfor du er så sint på alt? Alle tråder du starter handler om at du er sint på noe. Vet du hva sinnet ditt kommer av?

Ikke nå. Det har blitt verre i voksen alder. Startet for fult i 2019.

Nei det er at jeg føler at ingenting er til å stole på. Regler er ulogiske og jeg føler man må lese 1000 sider for å finne ut om ting. 

Stoler heller ikke på myndighetene.

Hørte ganske nylig at man kan miste førerkortet ved å sitte på med noen som kjører i promille. hvordan i helvete vet vi alltid om den vi sitter på med kjører med promille? Har vi festet sammen så vet man, men om man skal sitte på med noen… man må være paranoid for alt! 

I fjor så ble jeg syk før en reise, men var dum nok til å benytte meg av norwegian sin reiseforsikring. De refunderte langt under halve utgiften! Og så reklamerer de med at de dekker utgiftene dine om du bruker kortet! Her og må også man tydeligvis lese milelange sider. 

Jeg stoler av sånne grunner ikke på noe info! 

Legen min informerer heller ikke særlig om regler for medbringing av medisin til utlandet. Har aldri havnet i trøbbel men jeg vet ikke om dette skyldes folka jeg møter på eller noe annet. Mens det står at man kan få bot om man ikke har schengen attest. Jeg har aldri hatt det, men et skriv fra legen jeg betalte 350kr for. Apoteket kan gi gratis. Jeg er ikke interessert i å betale bot for å ha med meg noe nødvendig som er til meg selv. 

Skrevet
Vhanja skrev (3 timer siden):

Er hun sint, eller bare … hm… utakknemlig? *drumroll* 

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (6 timer siden):

Ikke nå. Det har blitt verre i voksen alder. Startet for fult i 2019.

Nei det er at jeg føler at ingenting er til å stole på. Regler er ulogiske og jeg føler man må lese 1000 sider for å finne ut om ting. 

Stoler heller ikke på myndighetene.

Hørte ganske nylig at man kan miste førerkortet ved å sitte på med noen som kjører i promille. hvordan i helvete vet vi alltid om den vi sitter på med kjører med promille? Har vi festet sammen så vet man, men om man skal sitte på med noen… man må være paranoid for alt! 

I fjor så ble jeg syk før en reise, men var dum nok til å benytte meg av norwegian sin reiseforsikring. De refunderte langt under halve utgiften! Og så reklamerer de med at de dekker utgiftene dine om du bruker kortet! Her og må også man tydeligvis lese milelange sider. 

Jeg stoler av sånne grunner ikke på noe info! 

Legen min informerer heller ikke særlig om regler for medbringing av medisin til utlandet. Har aldri havnet i trøbbel men jeg vet ikke om dette skyldes folka jeg møter på eller noe annet. Mens det står at man kan få bot om man ikke har schengen attest. Jeg har aldri hatt det, men et skriv fra legen jeg betalte 350kr for. Apoteket kan gi gratis. Jeg er ikke interessert i å betale bot for å ha med meg noe nødvendig som er til meg selv. 

Men ærlig talt, du er da voksen og må kunne være ressurssterk nok til å sete deg inn i ting selv, enn å spørre andre. Som med medisin og lege. Dette står det fyldig informasjon om på nett. Ærlig talt. Tror du lever av å være sint, tror det gir deg noe. Virker som det tar over livet ditt og greit nok det liksom

Anonymkode: e9a79...94c

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men ærlig talt, du er da voksen og må kunne være ressurssterk nok til å sete deg inn i ting selv, enn å spørre andre. Som med medisin og lege. Dette står det fyldig informasjon om på nett. Ærlig talt. Tror du lever av å være sint, tror det gir deg noe. Virker som det tar over livet ditt og greit nok det liksom

Denne er for enkel. «du må da kunne sette deg inn i ting selv». Er du helt dum, mildt sagt? Prøver du å fremstå sånn ressurssterk? For det lyser lang vei at du ikke helt har klart det.

Så du at jeg skrev at jeg har spurt legen? 

Ser du ikke at jeg skriver at jeg har lest mye?

DET ER NETTOPP DET JEG GJØR. MEN DET ER FORSKJELLIG INFO OG UTYDELIG FORKLART. Likevel presterer sånne naut som deg å si «du må da kunne sånn når du er voksen». 

UtakknemligDiva
Skrevet
morsan skrev (8 timer siden):

Er hun sint, eller bare … hm… utakknemlig? *drumroll* 

Utakknemlig for at altfor forskjellig info🙄

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (14 timer siden):

Billigste flybilletten inkluderer kun en personlig eiendel. 

Lowfare+ inkluderer håndbagasje OG innsjekket bagasje. 

Hva er vitsen? hvorfor ikke heller ha en billett for håndbagasje, og en for bare innsjekket? og en for begge?

Det er faktisk billigere å etterkjøpe innsjekket bagasje, enn å kjøpe lowfare+

Jeg mener at ved Lowfare+ får du en pakke av ting i tillegg; håndbagasje, innsjekket bagasje og setereservasjon (tror jeg?). Du har helt rett i at dersom du bare skal ha en av disse tingene, så er det billigere å kjøpe det separat. Hvis du kjøper Flex, så får du ytterligere en del ting; fast track i sikkerhetskontrollen, prioritert boarding og mulighet for full refusjon.

Flyselskaper tjener mye penger på å lage "konsepter" - hvis du f.eks. ser på SAS, så selger de jo mye billetter foran i kabinen til mye høyere pris; noe de til nå har kalt SAS Plus. Her får du et middels dårlig måltid, fast track, prioritert boarding og lounge-tilgang, og på utlandsreiser noe gratis alko. Norwegian har nok slitt litt med å komme inn i dette markedet, som typisk består av folk som reiser i jobben, samt "high end" segmentet av fritidsreisende. Det gjør at de prøver å lage tilsvarende pakker, hvor Lowfare+ skal utgjøre mellomsegmentet, og Flex skal konkurrere med SAS Plus (noe de ikke helt greier) - Norwegian er mye sterkere blant de prisbevisste (men tjener jo faktisk penger i motsetning til SAS).

Jeg tenker du bare bør velge de tjenestene du trenger, men her fikk du i alle fall litt forklaring på hvordan flyselskapene tenker :)

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (11 timer siden):

Du mister ikke førerkortet av å sitte på med en som har promille (f.eks. hvis du tar en taxi og det viser seg at sjåføren har drukket, eller for den del en buss). Men du kan miste førerkortet dersom du låner bort bilen din til en som har promille (overlatelseskjøring). Jeg tror mye handler om hvor medskyldig du er og hvor godt du vet at den du sitter på med har drukket.

AnonymBruker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (3 timer siden):

Denne er for enkel. «du må da kunne sette deg inn i ting selv». Er du helt dum, mildt sagt? Prøver du å fremstå sånn ressurssterk? For det lyser lang vei at du ikke helt har klart det.

Så du at jeg skrev at jeg har spurt legen? 

Ser du ikke at jeg skriver at jeg har lest mye?

DET ER NETTOPP DET JEG GJØR. MEN DET ER FORSKJELLIG INFO OG UTYDELIG FORKLART. Likevel presterer sånne naut som deg å si «du må da kunne sånn når du er voksen». 

Ikke helt i vater? hehe

UtakknemligDiva
Skrevet
ISW skrev (5 timer siden):

Du mister ikke førerkortet av å sitte på med en som har promille (f.eks. hvis du tar en taxi og det viser seg at sjåføren har drukket, eller for den del en buss). Men du kan miste førerkortet dersom du låner bort bilen din til en som har promille (overlatelseskjøring). Jeg tror mye handler om hvor medskyldig du er og hvor godt du vet at den du sitter på med har drukket.

Nei hvis det er slik er det litt mer logisk. Men hvor har personen jeg snakket med i går dette fra da? Folk må si så mye usant. 

AnonymBruker
Skrevet

Er du mye sur i hverdagen egentlig? Er du ensom?

AnonymBruker
Skrevet
29 minutes ago, UtakknemligDiva said:

Nei hvis det er slik er det litt mer logisk. Men hvor har personen jeg snakket med i går dette fra da? Folk må si så mye usant. 

Folk er ganske ignorante.

Anonymkode: 6dd6c...4bf

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du mye sur i hverdagen egentlig? Er du ensom?

Ikke MYE. Nå skal det innrømmes at pillene jeg tar hjelper mot disse anfallene. Men det kan være ille på morgenen før de virker, og på kvelden når de går ut når jeg har lagt meg og skal sove. Altså når jeg er helt alene og har bare meg selv å fokusere på. Ensom kan man være selv om man har folk rundt seg. Ja jeg er litt ensom, men det skyldes ikke (bare) at jeg føler jeg mangler folk. Det er en mangel på ro og trivsel inni meg selv. 

Jeg er også ekstremt sint på at mange ikke har råd til det vi vil. Mener ikke at vi skal få alt vi peker på og alle til enhver tid skal akkurat hva de vil. Men vi hindres sånn av at mye er dyrt. Det er en del som ikke trenger å være dyrt. Det er dyrt bare fordi de rikeste vil ha mer. Det kommer renter på ting, man må nesten planlegge fra man er lite barn om man skal ha råd til leilighet OG leve. Man må leve trangt om man skal kunne spare seg til ting. Men så skal man leve og, så må man se på hva man har råd til. Man hindres av at man må på jobb, fordi man ikke har fri eller har mulighet til fri når ting passer for andre. 

Sier ikke at alt dette nevnt over gjelder meg, men det er det at man skal liksom alltid slite seg ut, så får man minst mulig tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, UtakknemligDiva said:

Jeg er også ekstremt sint på at mange ikke har råd til det vi vil. Mener ikke at vi skal få alt vi peker på og alle til enhver tid skal akkurat hva de vil. Men vi hindres sånn av at mye er dyrt. Det er en del som ikke trenger å være dyrt. Det er dyrt bare fordi de rikeste vil ha mer. Det kommer renter på ting, man må nesten planlegge fra man er lite barn om man skal ha råd til leilighet OG leve. Man må leve trangt om man skal kunne spare seg til ting. Men så skal man leve og, så må man se på hva man har råd til. Man hindres av at man må på jobb, fordi man ikke har fri eller har mulighet til fri når ting passer for andre. 

Sånn er voksenlivet.

UtakknemligDiva
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er voksenlivet.

Du er så enkel som tenker sånn. Det må ikke være sånn. Folk er så dumme og gir opp alt. Hvorfor få barn når fremtiden bare er et helvete? Forbanna egoistisk. 

Ikke rart så mange sitter hjemme og er utenfor samfunnet med den tankegangen din. Men for all del, jeg er heldigvis i full jobb siden jeg ikke gadd høre på sånne.

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (12 timer siden):

Jeg er også ekstremt sint på at mange ikke har råd til det vi vil. Mener ikke at vi skal få alt vi peker på og alle til enhver tid skal akkurat hva de vil. Men vi hindres sånn av at mye er dyrt. Det er en del som ikke trenger å være dyrt. Det er dyrt bare fordi de rikeste vil ha mer.

Ikke bare fordi de rikeste vil ha mer. Regnestykkene er mer komplisert enn det. 

Skrevet
UtakknemligDiva skrev (13 timer siden):

Ikke MYE. Nå skal det innrømmes at pillene jeg tar hjelper mot disse anfallene. Men det kan være ille på morgenen før de virker, og på kvelden når de går ut når jeg har lagt meg og skal sove. Altså når jeg er helt alene og har bare meg selv å fokusere på. Ensom kan man være selv om man har folk rundt seg. Ja jeg er litt ensom, men det skyldes ikke (bare) at jeg føler jeg mangler folk. Det er en mangel på ro og trivsel inni meg selv. 

Sier ikke at alt dette nevnt over gjelder meg, men det er det at man skal liksom alltid slite seg ut, så får man minst mulig tilbake. 

Jeg synes dette var et ganske fint og selvransakende innlegg.

Når det gjelder prissetting er det nok mer komplekst enn at noen skal bli rikere. I motsetning til stater vi ikke liker å sammenligne oss med, er Norge en liten, åpen økonomi, med relativt fri konkurranse på markedene for varer og tjenester. Selger står derfor fritt til å velge pris på varer hen skal selge, men forhåpentlig er det konkurranse, slik at prisen reguleres ved at de dyreste ikke blir valgt. Dette var kanskje litt forenklet, i og med at staten går inn og påvirker markedene på ulike vis, men grovt sett er det slik. 

psykedeliker
Skrevet
UtakknemligDiva skrev (20 timer siden):

Men hvor har personen jeg snakket med i går dette fra da?

Den eneste måten å få svar på dette er å spørre personen direkte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...