Gå til innhold

Bør jeg gi opp læreryrket eller finnes det håp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer på barneskolen og har vært det de siste 10 årene. Det er ikke så lenge siden jeg utdannet meg til lærer, men føler nå at min kompetanse ikke strekker til lenger. Jeg greier ikke å stå i det lenger, det blir for mye og det går utover privatlivet mitt. Opplevelsen av utilstrekkelighet tar knekken på meg. Dagene består av mye vold og trakassering, og hver gang jeg skriver avvik på vegne av meg selv, eleven og medelever får jeg tilbake at jeg må bygge bedre relasjoner til elevene mine som er voldelige og trakasserer. Jeg har veldig gode relasjoner til 95% av elevene mine, men har store utfordringer med å bygge relasjoner til de 2-3 som utagerer mot lærere og elever. Jeg har bedt om råd og veiledning til å håndtere de elevene, men rådene jeg får fra PPT og ledelsen fungerer ikke i praksis.