Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 32 og ble allergisk mot hveps som 10-åring. De første årene ble jeg utstyrt med et enormt "sprøytesett" bestående av tre forskjellige stoffer jeg skulle ta hvis jeg ble stukket.

Etter noen år kom AnaGuard på markedet og var en kjekk liten, ferdigladet sprøyte som lå i et plasthylster. Denne var så liten at den var enkel for meg å ta med.

Menn går sjelden med veske og den var enkelt å putte denne i lommen....

Men i år har AnaGuard forsvunnet fra det Norske markedet og blitt erstattet av EpiPen.

PROBLEM 1

Dette er en sprøyte med autoinjektor, som i og for seg er kjekt, men det er diger !! Den ligger i et hylster som er 16 cm langt og 2,5 cm bredt... Hvordan skal en mann uten veske ta med en slik til enhver tid...???

PROBLEM 2

Jeg har opplevd å trenge en ekstra dose med adrenalin ved allergisjokk - noe som denne autoinjektoren ikke kan gi. Da må jeg for å være sikker alltid ha med meg TO..

SPØRSMÅL

Jeg har søkt mye på Internet for å finne ut om det finnes andre alternativer som er enkelt å ha med seg -og gjerne litt diskret- og som i tillegg kan gi mer enn en dose..

Da jeg ikke har klart å finne ut av dette tar jeg kontakt med dere.

Kan man f.eks. få adrenalin i slike penn-sprøyter som sukkersyke har ??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/49578-spr%C3%B8ytevalg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...