Gå til innhold

Rød Ungdom-lederen harselerte med drapet på Charlie Kirk på TikTok, nå ber Marie Sneve Martinussen henne om å gå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Familien hans er svært våpen-fikserte. Han har nok fått god våpentrening.

Anonymkode: a590f...ff2

I likhet med mange i USA. Men skarpskytter blir man ikke uten videre. Håper det kommer frem noe som gjør meg overbevist.

Anonymkode: 7455b...c97

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er nysgjerrig på selve drapshandlingen. Politiet sa i starten at den som sto bak ikke var noen amatør. Om skuddholdet sies det forskjellige ting, alt fra120 til 180 meter. Kirk ble drept med ett velrettet skudd, ingen andre skadet. Har ikke sett noe om hva slags våpentrening Tyler Robinson hadde. Om tilståelsen er det vage og motstridende uttalelser  Først fikk vi høre at han hadde tilstått, så kom det fram at et familiemedlem hadde inntrykk av at det var TR som sto bak drapet, og videre at TR hadde uttalt seg negativt om Kirk og var blitt mer "politisk" de siste årene. Et våpen ble funnet i et skogholt, og TR skal ha meldt noe om et skjult inngravert våpen på plattformen Discord. Rart. Håper politiet har mer enn dette i det tilfellet at han dømmes.

Jeg har ikke veldig mye erfaring med skyting, men jeg har litt. Bare i militæret og litt sportsskyting uten kikkertsikte. 

Det er en bra "prestasjon" å treffe noen på 180m, men det er helt innenfor det en amatør kan klare etter litt trening og opplæring. Særlig liggende med kikkertsikte og rifle med støtte.

Jeg mistenker at @nachnoo er eksperten her også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har du kilder på at han var sammen med en mann? Jeg har sett at de delte leilighet, men det eneste jeg har sett om trans-teorien er et bilde med filter fra noen år tilbake, og at personen hadde på seg en kigurumi. Han var jo en troende og aktiv mormoner, så at han var sammen med en mann høres meget usannsynlig ut.

Anonymkode: be4af...032

Gov. Spencer Cox bekreftet dette på meet the press (NBC)

Anonymkode: 58dd4...f20

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Gov. Spencer Cox bekreftet dette på meet the press (NBC)

Anonymkode: 58dd4...f20

Eneste jeg finner av han er fra Meet the press som du sier, hvor han ikke vil si hvor i undersøkelsen han har denne infoen fra. Altså er det ingen offisiell uttalelse enda, bare rykter. 

Personen er navngitt i ett dokumentsiden han viste myndighetene info, men de to andre romkameratene har de ikke navn på. Det står heller ikke noe i rapporten om at personen er trans. Å basere seg på ett bilde og ikke på info har lite for seg utenom å skape rykter som kan være skadelige. 

Det vi vet hittil er hva bestemoren har uttalt seg om, og det som sto på kulene. Bortsett fra dette har det kommet lite offisiel info ut dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eneste jeg finner av han er fra Meet the press som du sier, hvor han ikke vil si hvor i undersøkelsen han har denne infoen fra. Altså er det ingen offisiell uttalelse enda, bare rykter. 

Personen er navngitt i ett dokumentsiden han viste myndighetene info, men de to andre romkameratene har de ikke navn på. Det står heller ikke noe i rapporten om at personen er trans. Å basere seg på ett bilde og ikke på info har lite for seg utenom å skape rykter som kan være skadelige. 

Det vi vet hittil er hva bestemoren har uttalt seg om, og det som sto på kulene. Bortsett fra dette har det kommet lite offisiel info ut dessverre. 

Det er jo en offisiell uttalelse, når guvernøren deler informasjon som er kommet fram under avhør knyttet til etterforskningen? 

Han var samboer med en transperson og var blitt radikalisert den senere tiden. 

Anonymkode: 79b93...3ec

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (20 timer siden):

Jeg har ikke veldig mye erfaring med skyting, men jeg har litt. Bare i militæret og litt sportsskyting uten kikkertsikte. 

Det er en bra "prestasjon" å treffe noen på 180m, men det er helt innenfor det en amatør kan klare etter litt trening og opplæring. Særlig liggende med kikkertsikte og rifle med støtte.

Jeg mistenker at @nachnoo er eksperten her også.

Politiske drap er utfordrende fordi så mange ulike grupperinger kan tenkes å stå bak, foruten (som her?) den ensomme ulven.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så veldig sjokkerende at det kommer slike utsagn fra ett venstre ekstremt parti sin ungdomsgruppe. Vi har relativt få høyreekstreme i Norge 

Venstreekstemistene har derimot stor suksess og slipper billig unna.. Men det er jo ett lite lyspunkt at hun måtte gå nå som gammelkommunistene prøver å fremstå mere spiselig, i sin iver etter å oppnå makt.

Anonymkode: 8a25c...ade

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...