Gå til innhold

Teller psykisk sykdom som sykdom til å dekke reiseforsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har blitt i tvil på en reise pga psyken. Har diagnose og reist uten problemer uten at symptomene ble verre eller var særlig ille. Men har blitt ekstremt nedfor og blir enda mer nedfor av tanken på reisen men teller psykisk sykdom eller plutselig kraftig nedstemthet som akutt sykdom?

Anonymkode: fbe08...a35

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har blitt i tvil på en reise pga psyken. Har diagnose og reist uten problemer uten at symptomene ble verre eller var særlig ille. Men har blitt ekstremt nedfor og blir enda mer nedfor av tanken på reisen men teller psykisk sykdom eller plutselig kraftig nedstemthet som akutt sykdom?

du må lese i forsikringsavtalen din.

Anonymkode: 929c2...54e

AnonymBruker
Skrevet

"

AI-oversikt

Ja, en reiseforsikring dekker akutt og uventet psykisk sykdom som oppstår på reisen, men ikke psykisk sykdom som du kjente til eller fikk behandling for før du reiste. Kronisk eller kjent psykisk sykdom dekkes som regel ikke, men du bør likevel sjekke vilkårene for din spesifikke forsikring og kontakte forsikringsselskapet ditt for å få en medisinsk forhåndsvurdering dersom du er usikker, spesielt hvis du har en alvorlig eller kronisk tilstand. "

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

"

AI-oversikt

Ja, en reiseforsikring dekker akutt og uventet psykisk sykdom som oppstår på reisen, men ikke psykisk sykdom som du kjente til eller fikk behandling for før du reiste. Kronisk eller kjent psykisk sykdom dekkes som regel ikke, men du bør likevel sjekke vilkårene for din spesifikke forsikring og kontakte forsikringsselskapet ditt for å få en medisinsk forhåndsvurdering dersom du er usikker, spesielt hvis du har en alvorlig eller kronisk tilstand. "

Men jeg har ikke hatt alvorlig nedstemthet på lenge. Så jeg vet ikke om det går under uventet eller kronisk. Jeg trodde ikke jeg kunne bli sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men jeg har ikke hatt alvorlig nedstemthet på lenge. Så jeg vet ikke om det går under uventet eller kronisk. Jeg trodde ikke jeg kunne bli sånn. 

hører det til diagnosen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis legen din mener at din situasjon kan beskrives som akutt forverring av kronisk sykdom, så vil forsikringen vanligvis dekke. Men det må være en klar endring sammenlignet med de symptomer du pleier å ha. Bekymring for å reise, kvalifiserer nok ikke alene. 

Drømmeautomat
Skrevet

For reiseforsikring trenger du en attest fra legen. Han skriver bare at du ikke var i stand til å reise pga. sykdom, ikke hvorfor. Så jeg tror det kommer mer an på legen enn forsikringsselskapet her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...