Gå til innhold

Hvor lenge skal man akseptere at vold og trakassering er «normalen» på skolen?

Anbefalte innlegg

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Men hvem forventer at man finner seg i det?

Det er ganske mange som stilltiende aksepterer dette, ihvertfall så lenge det gjelder noen andre enn dem selv. Her er det nok store mørketall på grunn av manglende innrapportering.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2025 den 7.49):

Var det ikke du som hadde en lignende post for noen uker siden? Har du godt av å jobbe i skole egentlig? Syns det virker som om dette preger deg veldig og tror ikke skole er riktig sted for deg å jobbe

Anonymkode: dc441...21b

Ikke meg som hadde postet det andre innlegget du referer til. Men hvem er det som egentlig har godt av å jobbe der man blir utsatt for vold, krenkelser og trakassering daglig? Er det greit at en yrkesgruppe har det slik? Eller at barna våre blir tvunget til å sitte i klasserom der undervisningen blir sabotert, og de blir vitne til endeløse utagerende situasjoner av elever som egentlig ikke burde vært der? Hva med de som utagerer? Er det greit at de blir stuet sammen med normale barn og tvunget igjen en skolehverdag som rett og slett ødelegger dem? 

Dette handler ikke om meg og min hverdag. Men  om skolesystemet og fellesskolen, og hvor dårlig den er til å ivareta elever og lærere. Jeg som lærer har muligheten til å søke meg vekk fra yrket, og det er jeg i ferd med. Men hva med ungene våre? Her tenker jeg på både de vanlige og de med spesielle behov? De er de store taperne her. 

Anonymkode: 1f20a...4e3

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (På 22.9.2025 den 18.54):

Det er ganske mange som stilltiende aksepterer dette, ihvertfall så lenge det gjelder noen andre enn dem selv. Her er det nok store mørketall på grunn av manglende innrapportering.

Det tviler jeg ikke på. Mange på min jobb som ikke gidder å skrive avvik fordi de bare lukkes, ingen forebyggende tiltak settes i verk og de innebærer egentlig bare merarbeid for den som melder. Jeg gjør det av prinsipp, men en del av kollegaene mine gidder ikke det. De er jo ikke verdt noen ting.

Anonymkode: 1f20a...4e3

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg gjør det av prinsipp, men en del av kollegaene mine gidder ikke det.

I så fall er de en del av problemet selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...