Gå til innhold

Den beste Norske filmen du har sett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken film er det?

Anonymkode: e05e7...129

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lasse og Geir.  Men da var den veldig bra.  Ellers er jeg veldig glad i Elling.

AnonymBruker
Skrevet

Ni liv (orginalen).

Anonymkode: 7a4cd...cee

Skrevet

Tror kanskje Elling er den beste jeg har sett.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, Dorthe said:

Lasse og Geir.  Men da var den veldig bra.  

Snurp igjen smella di-filmen?

Anonymkode: b8919...cb7

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvilken film er det?

Thelma

AnonymBruker
Skrevet

Flåklypa :D 

Anonymkode: d5539...f98

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Døden på Oslo S som favorittfilm. ts.

Skrevet

Synes det er vanskelig å nevne bare en, man har jo Elling-filmene, Svidd neger (som nå er utgitt med navnet Ammrika), den nye filmen Heim og for ikke å glemme Alle hater Johan!

Skrevet

Veldig vanskelig å velge bare én. Det er jevnt i toppen.

Jeg tror jeg sier:

1. Flåklypa Grand Prix. Jeg tar i betraktning at den ble laget for lenge siden.

Andre som kanskje like gjerne kunne vært på topp:

- Elling

- Kurt blir grusom

- Trolljegeren

Jeg liker også "Slipp Jimmy fri", men satt litt med følelsen av at det var mange gode ideer slengt sammen. Veldig bra, men ikke så bra som jeg skulle ønske.

Skrevet

Flåklypa er jo i en klasse for seg. 

Ellers .. jeg likte veldig godt i sin tid «En håndfull tid». Ellers bl a: Salmer fra kjøkkenet, Orions belte, Trolljegeren, m fl. Jeg vet jo ikke om de gamle filmene står seg like bra i dag, da, bortsett fra Flåklypa. Jeg har ikke sett de siden de var nye. 

Skrevet

Jeg er enig med de som setter "Flåklypa Grand Prix" høyt på lista. Jeg var faktisk på kinopremieren i Oslo. Filmmakerne satt i salen, så publikum applauderte underveis, som om vi var på teater. Det var en fin opplevelse.

Hvis Hans Petter Molands filmer regnes som norske, selv om skuespillerne kan være utenlandske, rangerer jeg "The beautiful country" aller høyest. Jeg pleier å like filmene hans, men har nok ikke sett alle. 

Jeg har ikke all verdens hukommelse når det gjelder film, det er også mange norske jeg ikke har sett (f.eks. "Nord" og "En håndfull tid" som andre har nevnt). Men som korsanger vil jeg trekke fram "Heftig og begeistret". 

Skrevet
morsan skrev (1 time siden):

Ellers .. jeg likte veldig godt i sin tid «En håndfull tid». Ellers bl a: Salmer fra kjøkkenet, Orions belte, Trolljegeren, m fl. Jeg vet jo ikke om de gamle filmene står seg like bra i dag, da, bortsett fra Flåklypa. Jeg har ikke sett de siden de var nye. 

"Salmer fra kjøkkenet" var fantastisk! Trolljegeren ble så snodig for meg, for jeg klarte ikke å plassere Otto Jespersen i en forholdsvis seriøs rolle. :D 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Lillemus said:

Synes det er vanskelig å nevne bare en, man har jo Elling-filmene, Svidd neger (som nå er utgitt med navnet Ammrika),

Hvorfor måtte den filmen endre navn, mens rockebandet Turboneger fortsatt får lov til å beholde navnet?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor måtte den filmen endre navn, mens rockebandet Turboneger fortsatt får lov til å beholde navnet?

Vet ikke, vet heller ikke hvem det var som bestemte at den skulle bytte navn, det kan jo ha vært de som står bak den?

AnonymBruker
Skrevet
morsan skrev (3 timer siden):

Salmer er helt fantastisk fin :) 

Anonymkode: d5539...f98

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...