Gå til innhold

Kunne dagens woke holdninger løst 2 verdenskrig på en bedre måte ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I gamle dager var det menn som styrte, og ting som fremmedfrykt var i senter hos de som styrte. Mange menn fryktet fascismen, og mange kommunismen, en så fremmede farer over alt. Men kvinner hadde en litt annen tilnærming, når tyskerne kom ble mange kvinner, mulig så mange som 15% av dem, heller sammen med dem frivillig, de hadde en mer inkluderende og varm holdning til tyskerne, enn mannfolket hadde. Innerst inne var jo soldatene bare mennesker som deg og meg, og de var bare ofre for en dårlig ideologi og mange ble lurt og visste ikke hva de kom hit for engang, invadererne var ofre på sett og vis de også, mente kvinnene. Det fikk meg til å tenke, hva ville skjedd under 2.verdenskrig dersom woke var den dominerende ideologien da slik den er nå i 2025, kunne tyskerne blitt inkludert/integrert på en måte, slik vi gjør med fremmede tvilsomme kulturer idag, hvor de ved å bli nordmenn over tid sluttet å tro på de tyske slemme tingene og heller ble gode nordmenn, slik vi angivelig opplever i Norge nå under woke og inkluderingen vi nå bedriver ? Kunne Tyskland blitt beseiret innenfra, gjennom påvirkning av norsk kultur og andre kulturer. Var Rifler og bomber eneste mulige løsning ?

Tror dere det kunne gått på et vis? Hva ville skjedd om woke ideologi dominerte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere?

Anonymkode: bb9b9...823

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

I gamle dager var det menn som styrte, og ting som fremmedfrykt var i senter hos de som styrte. Mange menn fryktet fascismen, og mange kommunismen, en så fremmede farer over alt. Men kvinner hadde en litt annen tilnærming, når tyskerne kom ble mange kvinner, mulig så mange som 15% av dem, heller sammen med dem frivillig, de hadde en mer inkluderende og varm holdning til tyskerne, enn mannfolket hadde. Innerst inne var jo soldatene bare mennesker som deg og meg, og de var bare ofre for en dårlig ideologi og mange ble lurt og visste ikke hva de kom hit for engang, invadererne var ofre på sett og vis de også, mente kvinnene. Det fikk meg til å tenke, hva ville skjedd under 2.verdenskrig dersom woke var den dominerende ideologien da slik den er nå i 2025, kunne tyskerne blitt inkludert/integrert på en måte, slik vi gjør med fremmede tvilsomme kulturer idag, hvor de ved å bli nordmenn over tid sluttet å tro på de tyske slemme tingene og heller ble gode nordmenn, slik vi angivelig opplever i Norge nå under woke og inkluderingen vi nå bedriver ? Kunne Tyskland blitt beseiret innenfra, gjennom påvirkning av norsk kultur og andre kulturer. Var Rifler og bomber eneste mulige løsning ?

Tror dere det kunne gått på et vis? Hva ville skjedd om woke ideologi dominerte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere?

Virker som om du har misforstått det aller meste, antagelig kun for å gjøre narr av woke. Forumet her inne mangler jo ikke på den type innlegg :) 

Anonymkode: 27dab...0af

Drømmeautomat
Skrevet

Hvordan går det med deg og kvinner da TS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Virker som om du har misforstått det aller meste

Anonymkode: 27dab...0af

Skrev jeg noe feil ? Kan du utdype ? Mener du at de tyske soldatene, var onde folk av natur, og ikke kunne blitt endret gjennom å bli presentert for norsk kultur og norske verdier ? Det er nytt for meg jeg mener å ha hørt at alle er gode det er bare onde ideologier de blir manipulert av, så om en gir dem andre ideologier å vurdere vil de komme over til vår side. Stemmer ikke det ? Kan onde ideologier kun beseires gjennom makt ?

Drømmeautomat skrev (58 minutter siden):

Hvordan går det med deg og kvinner da TS?

images?q=tbn:ANd9GcSOOVo2bYNIJHNfzH6ccFQ

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva ville skjedd om woke ideologi dominerte Norge når Tyskerne invaderte oss, tror dere?

Hva tror du selv, Erasmus Montanus?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...