Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 9442c...cfa

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: 9442c...cfa

Mener du at ingen så den?

Skrevet

Jeg så ca halvparten. Det var sånn sett ikke en debatt, mer enn hyllest til kongeparet. Noe jeg ikke har noe i mot. Og når jeg tenker meg om så var det egentlig et godt valg å ikke gå inn i debatt omkring dokumentaren og Dureks påstander - det ville være å gå dem mer kred enn de fortjener. I stedet ble det som ble sagt i dokumentaren så grundig sablet ned i Debatten at det ikke er tvil om hvor fakta og det norske folk står. 

Ganske tilfredsstillende, egentlig.

Skrevet

Jeg gjorde som Vhanja, så omtrent halvparten, men det var ikke veldig interessant.

Skrevet

Jeg har ingenting mot kongeparet, men dette var ikke debatt.  En hyllest ef riktig ord på det.  At kongeparet og kronprinsen ikke vet hva rasisme er blir bare dumt.  Om de er rasister er noe annet og det er det ingen som tror på.  Jeg kunne ha tenkt meg en debatt om hvorvidt vi skal ha monarki eller republikk, og det uten å diskutere personer.

Hvorvidt skal Marta bli prinsesse videre?  Det var i hvert fall godt gjort hos kongefamilien å møte opp i tulleshowet i Geiranger.

Skrevet (endret)

Jeg merker at jeg gjennom årene har fått stadig mindre og mindre til overs for kongehuset.

For det første byr det meg imot å hylle noen bare fordi de er født inn i en kongelig familie. Jeg kan f.eks. hylle lederen min fordi hun etter min mening gjør en meget god faglig jobb, jeg kan hylle en artist som leverer en bra konsert eller bra musikk, osv - men det er hva vedkommende gjør eller leverer som etter mitt syn gjør en person verdig til hyllest, ikke hvilken familie vedkommende er født inn i. Med fare for å høres ekstremt kritisk ut, men jeg mener at det kongefamilien har "levert" av arbeid er et minimum av hva som forventes i stillingen og ikke noe ekstraordinært i det norske folks tjeneste. Jeg tror en president kunne levert det samme og mer til. Vedkommende har i det minste et leveransekrav for å bli gjenvalgt.

For det andre er jeg ekstremt kritisk til hvordan kongehuset møter folket. "Ingen kommentar" har blitt mantraet. Både fra de kongelige selv og fra presseorganisasjonen. Dette er en bevisst strategi fra kongehuset og meget kritikkverdig. De distanserer seg fra folket.

Kongehuset får ta ansvar og rydde opp internt. De kunne meget vel håndtert alle disse ubehagelige situasjonene på en langt bedre måte. At de nå betaler regningen ser jeg mer på som en naturlig konsekvens.

Endret av ISW
AnonymBruker
Skrevet
ISW skrev (2 timer siden):

Jeg merker at jeg gjennom årene har fått stadig mindre og mindre til overs for kongehuset.

For det første byr det meg imot å hylle noen bare fordi de er født inn i en kongelig familie. Jeg kan f.eks. hylle lederen min fordi hun etter min mening gjør en meget god faglig jobb, jeg kan hylle en artist som leverer en bra konsert eller bra musikk, osv - men det er hva vedkommende gjør eller leverer som etter mitt syn gjør en person verdig til hyllest, ikke hvilken familie vedkommende er født inn i. Med fare for å høres ekstremt kritisk ut, men jeg mener at det kongefamilien har "levert" av arbeid er et minimum av hva som forventes i stillingen og ikke noe ekstraordinært i det norske folks tjeneste. Jeg tror en president kunne levert det samme og mer til. Vedkommende har i det minste et leveransekrav for å bli gjenvalgt.

For det andre er jeg ekstremt kritisk til hvordan kongehuset møter folket. "Ingen kommentar" har blitt mantraet. Både fra de kongelige selv og fra presseorganisasjonen. Dette er en bevisst strategi fra kongehuset og meget kritikkverdig. De distanserer seg fra folket.

Kongehuset får ta ansvar og rydde opp internt. De kunne meget vel håndtert alle disse ubehagelige situasjonene på en langt bedre måte. At de nå betaler regningen ser jeg mer på som en naturlig konsekvens.

Et godt innlegg som jeg er fullstendig enig i.

Anonymkode: 2064e...61f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...