Gå til innhold

Hvorfor er det så vanskelig å knytte seg til mennesker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjærligheten er virkelig ikke lett. Jeg oppretter en ny tråd fordi den gamle er gammel, for de som skulle henge seg opp i det. 

Jeg er veldig redd for å bli såret så denne gangen har jeg bestemt meg for å kutte han jeg dater FØR han kutter meg ut. Har datet en nå 5 ganger ca, i en mnd's tid. Aner ikke når jeg skal spørre om eksklusivitet, at det kun er oss som dater. Etter hver gang vi har møtt hverandre føler jeg at det blir litt stille fra han, jeg vil jo helst unngå å treffe han om det kun er pga tilfredsstillelse og kos, så gå igjen. Etter vi har hatt det intimt er han veldig kosete med meg. Hva bør jeg spørre ha om eller kreve så jeg kan slippe å engste meg? 

Anonymkode: 66cd8...b1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du egentlig ønsker? For først skriver du at du tenker å kutte han ut og så skriver du at du tenker på å spørre han om dere er eksklusive? 

Anonymkode: bb9cf...0f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kjærligheten er virkelig ikke lett. Jeg oppretter en ny tråd fordi den gamle er gammel, for de som skulle henge seg opp i det. 

Jeg er veldig redd for å bli såret så denne gangen har jeg bestemt meg for å kutte han jeg dater FØR han kutter meg ut. Har datet en nå 5 ganger ca, i en mnd's tid. Aner ikke når jeg skal spørre om eksklusivitet, at det kun er oss som dater. Etter hver gang vi har møtt hverandre føler jeg at det blir litt stille fra han, jeg vil jo helst unngå å treffe han om det kun er pga tilfredsstillelse og kos, så gå igjen. Etter vi har hatt det intimt er han veldig kosete med meg. Hva bør jeg spørre ha om eller kreve så jeg kan slippe å engste meg? 

I tillegg til kommentaren over, synes jeg du skal reflektere litt over det jeg har uthevet også. Fremstår dette som modent av deg? 

Anonymkode: 93c30...b89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tillegg til kommentaren over, synes jeg du skal reflektere litt over det jeg har uthevet også. Fremstår dette som modent av deg? 

Nei så absolutt ikke. Det er mer for å beskytte meg for å bli såret tror jeg. 

Kommer dog ikke til å gjøre det. Jeg er så utrolig bekreftelsessyk etter jeg har vært med han. Prøver å ikke sende mye mld, prøver også å ikke ha så store forventninger. Hadde det vært feil av oss begge å date andre nå uten å si det til hverandre? 

psykedeliker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde det vært feil av oss begge å date andre nå uten å si det til hverandre? 

Dette er et verdispørsmål som ingen andre enn de involverte kan svare på.

AnonymBruker
Skrevet
psykedeliker skrev (2 timer siden):

Dette er et verdispørsmål som ingen andre enn de involverte kan svare på.

Sant så sant. Håper han er interessert og ikke dater andre damer. 

Drømmeautomat
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Sant så sant. Håper han er interessert og ikke dater andre damer. 

Du må kommunisere ønskene og behovene dine. Du kan si noe á la: Jeg liker deg og har ikke lyst å date andre. Hva tenker du?

Er det ikke mye bedre å få disse tingene avklart enn å gå og lure?

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Du må kommunisere ønskene og behovene dine. Du kan si noe á la: Jeg liker deg og har ikke lyst å date andre. Hva tenker du?

Jeg spurte rett ut på mld. Han gjorde ikke det. Jeg virker sikkert despo og usikker nå.

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (2 timer siden):

Spurte om han ville komme imorgen, han skrev da ; "Vi kan snakke om det imorgen 😇" . Følte ikke helt det var positivt. Føler seg litt liten etter en natt i samme seng. Håper du ser den 

AnonymBruker
Skrevet

Bare kjipt å bli dumpet etter en natt med mye kos og alt. Jeg har på følelsen han ikke vil mer nå. Hvorfor måtte jeg gi han det siste døgnet med han, stelte god mat og fin stemning. Hadde sex og så tie etter det 😏

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp.

Anonymkode: c14cd...22a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hjelp.

Anonymkode: c14cd...22a

Du ser den at det er en kjip følelse å bli dumpet etter en natt man har gitt alt av seg selv? Hatt sex og troa på det at det er riktig? 

Drømmeautomat
Skrevet

Du ser den at det er en kjip følelse å bli dumpet etter en natt man har gitt alt av seg selv? Hatt sex og troa på det at det er riktig? 

Sa han at han ikke ville at dere skulle møtes mer, eller sa han ikke var klar for at dere skulle være eksklusive?

AnonymBruker
Skrevet
Drømmeautomat skrev (13 minutter siden):

Sa han at han ikke ville at dere skulle møtes mer, eller sa han ikke var klar for at dere skulle være eksklusive?

Gir deg hele oppsummeringen jeg.

Han sov her fra fredag til lørdag, alt virket tipp topp, han viste stor interesse for meg. Fikk lyst på meg bare etter en time. Etter det var han fortsatt klengete og "på". Torsdagen i forkant ville han også ut på kaffe med meg uten å kose. Han virket veldig interessert. 

Etter han dro på lørdag ut på dagen hadde jeg ingen vond magefølelse. Jeg sendte han en snap etterhvert (3-4 timer) han reagerte bare på snappen. Men så dalte det veldig. Han sendte ingen snap lørdag kveld, noe han alltid gjør jevnlig. Jeg merker forskjellen fra tidligere. Jeg spurte han på mld igår " Glemte å spørre deg, men dater du andre" ? Han skrev bare da " Jeg dater ikke andre nei". Jeg skrev tilbake " Ikke jeg heller😊". Den åpnet han bare. Idag har han ikke åpnet snappen min i et hele tatt, flere timer. Så jeg sender ikke flere. Jeg ville igår bare vite om han datet andre ettersom vi har truffet hverandre endel nå. 

Jeg sa itillegg at han bare kunne komme ut her om han ville idag. 

Han skrev da bare "Vi får snakke om det imorgen😇". 

Mulig han fikk kalde føtter? Ghoster meg? 

Hva skjer🫥 ikke god følelse i det hele tatt. Kan ikke menn av og til bare være direkte? Bedre det enn å gå å tenke og tenke... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere kjent hverandre og holdt på med hverandre sånn in total, da?

Anonymkode: 35877...d4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Gir deg hele oppsummeringen jeg.

Han sov her fra fredag til lørdag, alt virket tipp topp, han viste stor interesse for meg. Fikk lyst på meg bare etter en time. Etter det var han fortsatt klengete og "på". Torsdagen i forkant ville han også ut på kaffe med meg uten å kose. Han virket veldig interessert. 

Etter han dro på lørdag ut på dagen hadde jeg ingen vond magefølelse. Jeg sendte han en snap etterhvert (3-4 timer) han reagerte bare på snappen. Men så dalte det veldig. Han sendte ingen snap lørdag kveld, noe han alltid gjør jevnlig. Jeg merker forskjellen fra tidligere. Jeg spurte han på mld igår " Glemte å spørre deg, men dater du andre" ? Han skrev bare da " Jeg dater ikke andre nei". Jeg skrev tilbake " Ikke jeg heller😊". Den åpnet han bare. Idag har han ikke åpnet snappen min i et hele tatt, flere timer. Så jeg sender ikke flere. Jeg ville igår bare vite om han datet andre ettersom vi har truffet hverandre endel nå. 

Jeg sa itillegg at han bare kunne komme ut her om han ville idag. 

Han skrev da bare "Vi får snakke om det imorgen😇". 

Hva skjer🫥 ikke god følelse i det hele tatt. Kan ikke menn av og til bare være direkte? Bedre det enn å gå å tenke og tenke... 

Det er klart du blir usikker når ting er så svevende at dere ikke vet om den andre ligger rundt. 

Nå har du spurt om han dater andre, og svaret var nei. Hva med å spørre om dere er i et fast forhold (aka kjærester)?

Jeg er gammeldags på den fronten, men hvis noen har sex over tid og er eksklusive så kaller jeg det "et forhold". Det er ikke et løfte om å holde sammen livet ut. 

Hvis han ikke ønsker å være eksklusiv så ville jeg nok gått ut ifra at forholdet deres kun er midlertidig. Hvis du vil ha noe seriøst bør du i så fall lete videre.

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg skjønner at du lurer. Du har fått svar på noe, men det du egentlig lurer på er vel om han er interessert i at dere blir et par/kjærester.

Jeg ville lagt opp til en samtale der jeg sa hva jeg la i det og hva jeg ønska (være eksklusive, bli kjærester) og spurt hva han la i det. Det koster, og du vil måtte vise deg sårbar, men det beste er å vite tidlig snarere enn seint.

Jeg har vært i en lignende situasjon der vi data lenge og premissene for situasjonen ikke var avklart. Det endte med kaos og smerte. Min lærdom etter det har vært: Hvis noe murrer, hvis du lurer på om dere burde snakke om noe — ikke utsett, bare gjør det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du legger alt for mye i det, det er vel heller det som er problemet. Det virker som om du forventer å bli gift etter sex, mens fyren kan like å date.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor lenge har dere kjent hverandre og holdt på med hverandre sånn in total, da?

Anonymkode: 35877...d4d

Ble kjent for 1.5 mnd siden. Har truffet hverandre nå 5-6 ganger. Ligget sammen 3 ganger. Jeg føler bare det er bortkastet tid å treffes om det kun er basert på kjedsomhet, eller kos uforpliktende. Jeg vil jo finne kjærligheten og ønsker at han vil det samme, så kan vi se hvordan det går. 

Blir lite prat om følelser og jeg har erfaring fra det at det ofte da er at de kun vil ha sex forhold. Å spørre han om det er jo aldri sikkert en får sannheten akkurat. 

AnonymBruker
Skrevet
Grendel skrev (På 21.9.2025 den 13.37):

Det er klart du blir usikker når ting er så svevende at dere ikke vet om den andre ligger rundt. 

Nå har du spurt om han dater andre, og svaret var nei. Hva med å spørre om dere er i et fast forhold (aka kjærester)?

Jeg er gammeldags på den fronten, men hvis noen har sex over tid og er eksklusive så kaller jeg det "et forhold". Det er ikke et løfte om å holde sammen livet ut. 

Hvis han ikke ønsker å være eksklusiv så ville jeg nok gått ut ifra at forholdet deres kun er midlertidig. Hvis du vil ha noe seriøst bør du i så fall lete videre.

Jeg fikk kontakt med han igår og han ville komme ut til meg. Også sove over faktisk. 

Han kysser meg med en gang han treffer meg. Jeg spurte han direkte om det var interesse for å date flere, det var det altså ikke. 

Jeg får bare svelge den kamelen med at han ikke snapper meg mye. Det har sikkert veldig lite å si så lenge jeg ser han gir meg mye når vi treffes. Jeg tviler på at han ville kommet ut her igår om han ikke var interessert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...