Gå til innhold

Forstoppelse-HJÆÆÆÆLP!


Gjest Fårikkebæsja

Anbefalte innlegg

Gjest Fårikkebæsja

Å hjelpe seg, jeg får ikke til å bæsje, hva skal jeg gjøre? H Helt stinn i magen. Nesten en uke siden jeg var på do.......ojojojjjjj.........

Noen som har gode råd mot forstoppelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (ikke undertegnet)

Beste svaret jeg kan gi deg er basert på egne "erfaringer"...På meg så hjelper der så spise noe jeg vet magen for sjokk av..For eksempel ett helt beger med pistajenøtter!! Da flytter jeg inn på badet dagen etter hvertfall....

Have fun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste svaret jeg kan gi deg er basert på egne "erfaringer"...På meg så hjelper der så spise noe jeg vet magen for sjokk av..For eksempel ett helt beger med pistajenøtter!! Da flytter jeg inn på badet dagen etter hvertfall....

Have fun

Kjøp et klyster eller et avføringsmiddel på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sviskesaft.

Evnt vodka og battery til verden synger trestemt. Da får du det dagen derpå skal jeg love deg....Dessuten er det mere gøy enn sviskesaft. Iaffall inntil virkninga, eller skal vi si BIVIRKNINGA kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at ikke Nyco foreslår seg selv.

Mitt råd er nemlig slik:

Ta to korker Nyco fruktsalt i et glass lunkent vann og drikk. Da begynner det å bli fest i indremisjonen etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig at ikke Nyco foreslår seg selv.

Mitt råd er nemlig slik:

Ta to korker Nyco fruktsalt i et glass lunkent vann og drikk. Da begynner det å bli fest i indremisjonen etter en stund.

Hmmmm, man lærer stadig noe nytt om seg selv...;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sjeldne gangene jeg har problem, bruker jeg Tab-lett, en tangtablett de selger på Helsekosten. Ta i tilfelle en nå straks og to før du legger deg. Er du like stinn i morgen, får du kjøpe en klysterpakke, som så vidt jeg husker også inneholder et par tabletter. En stor pakke lakriskonfekt vil nok også hjelpe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Windsong

Hei!

Jeg jobber på sykehjem, hvor forstoppelse er et vanlig problem blant beboerne. Vi har gode erfaringer med å blande en drøy t-skje linfrø i et glass Kultura. Ellers får du kjøpt forskjellige avføringsmidler på apoteket. Enten i form av klyster eller tabletter.

Håper du får bukt med problemet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thoughtful

Begynn og røyk - det forbedrer (faktisk) fordøyelsen..Eh

Uansett: Havregryn og melk får også fart på sakene.

Det samme gjør yoghurt.

Fysisk aktivitet er også bra. Gå deg en tur hver dag, f.eks. Sitter man for mye i ro, blir fordøyelsen deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffigrut

Jeg begynner dagen på fastende hjerte. deretter drikker jeg en kopp med sterk te eller kaffe. Og så venter jeg litt Dette får min mage til å funke iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest (ikke undertegnet)

Spis en pose svisker, drikk en kanne kaffe og avslutt med et par kjappe sigaretter.

Da blir det vei i vellinga!

Hmm....Åssen kan dere si d at sigaretter hjelper på å få igang systemet igjen?? Jeg røyker hver dag jeg, men d hender da at jeg er "tett i røra" for det......Forklar vær så snill....*lettere forvirret*

Schwupp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må røre på deg. Regelmessig. Evt ta en skikkelig fyllekule et par-tre ganger i uka.

Avføringsmidler på toppen av det du har i magen nå vil sikkert gi deg magesmerter av en annen verden... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må røre på deg. Regelmessig. Evt ta en skikkelig fyllekule et par-tre ganger i uka.

Avføringsmidler på toppen av det du har i magen nå vil sikkert gi deg magesmerter av en annen verden... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...