Gå til innhold

Vann knekkebrød og kokt torsk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er det du inntar i løpet av en dag har du ett sunt kosthold og ett gørrkjedelig liv.

Anonymkode: ff714...e42

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis dette er det du inntar i løpet av en dag har du ett sunt kosthold og ett gørrkjedelig liv.

Det er ikke sunt heller for du mangler fett, noe kroppen er helt avhengig av da det ikke klarer å lage essensielle fettsyrer selv. Knekkebrødet derimot, det klarer du deg fint uten.

AnonymBruker
Skrevet

Mangler også grønnsaker.

Men man kan ha et fint liv på andre områder selv om kostholdet er dårlig en dag.

Anonymkode: 810fc...704

Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (3 timer siden):

Det er ikke sunt heller for du mangler fett, noe kroppen er helt avhengig av da det ikke klarer å lage essensielle fettsyrer selv. Knekkebrødet derimot, det klarer du deg fint uten.

Til den siste setningen. Når du sier dette, så bør du jo i samme slengen nevne andre måter å få i seg fiber på . 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Men det er sunt og du går ned i vekt. Og det er viktig. 

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (2 minutter siden):

Men det er sunt og du går ned i vekt. Og det er viktig. 

Det er ikke viktig å gå ned i vekt hvis man er normalvektig. Det er kun viktig for de som er overvektige.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke viktig å gå ned i vekt hvis man er normalvektig. Det er kun viktig for de som er overvektige.

Og det gjelder veldig mange av oss, ikke alle er normalvektig. Flere hundretusen sliter med vekta. Og da ewr knekkebrød og vann bra. 

Skrevet
Nicklusheletida skrev (2 timer siden):

Til den siste setningen. Når du sier dette, så bør du jo i samme slengen nevne andre måter å få i seg fiber på . 

Det er masse fiber i grønnsaker f.eks. :) Joda, jeg burde sikkert skrevet det.

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (1 time siden):

Og det gjelder veldig mange av oss, ikke alle er normalvektig. Flere hundretusen sliter med vekta. Og da ewr knekkebrød og vann bra. 

Ikke hvis det er alt man spiser. Da mangler man både vitaminer fra grønnsaker og fett. Selv om man skal ned i vekt så må man ha rett næringsinnhold i det man spiser. 

Drømmeautomat
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis dette er alt du inntar dag etter dag har du et forferdelig og mangelfullt kosthold. Fisk er er en sunn proteinkilde vs. rødt kjøtt og inneholder omega 3, men det er stort sett alt fisk har å bidra med. Samme med knekkebrød — bedre enn brød, men bidrar med lite og kan ha mye karbohydrater.

Et sundt kosthold er variert og plantebasert (> 30 ulike plantebaserte matvarer i løpet av en uke).

Endret av Drømmeautomat
Nicklusheletida
Skrevet
Lillemus skrev (29 minutter siden):

Det er masse fiber i grønnsaker f.eks. :) Joda, jeg burde sikkert skrevet det.

Jeg vet det, men så ut som trådstarter ikke hadde greie på kosthold i det hele tatt. Derfor svaret mitt :)

Er jo dessuten ikke noe galt i å spise knekkebrød. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke hvis det er alt man spiser. Da mangler man både vitaminer fra grønnsaker og fett. Selv om man skal ned i vekt så må man ha rett næringsinnhold i det man spiser. 

Det er ikke ALT man spiser, men en stor del. Jeg gikk ned 10 kg. på denne kuren. Så det funker. 

AnonymBruker
Skrevet
erik123 skrev (2 minutter siden):

Det er ikke ALT man spiser, men en stor del. Jeg gikk ned 10 kg. på denne kuren. Så det funker. 

Ja, ingen tvil om at man går ned i vekt med å spise for det meste bare knekkebrød og torsk. Men spesielt sunt er det ikke.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja, ingen tvil om at man går ned i vekt med å spise for det meste bare knekkebrød og torsk. Men spesielt sunt er det ikke.

Poenget er at vekten minker, når du har for høy BMI er det utrolig viktig. 

Skrevet
erik123 skrev (12 minutter siden):

Poenget er at vekten minker, når du har for høy BMI er det utrolig viktig. 

Det er livsviktig å få i seg de esenssielle fettsyrene og proteinene + vitaminer, mineraler og sporstoffer. Med for ensidig kosthold vil man fort mangle en del av dette. Det er usunt uansett om du har en bmi på 18, 22 eller 40.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ikke bedre med spinat neper og tran heller. 

AnonymBruker
Skrevet

Poenget mitt var at å leve veldig sunt og På mat man ikke kan nyte, er utrolig trist.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Poenget mitt var at å leve veldig sunt og På mat man ikke kan nyte, er utrolig trist.

Men det trenger man jo ikke. Det er masse sunn mat som også er godt.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Men det trenger man jo ikke. Det er masse sunn mat som også er godt.

Den beste måten å gå ned på er å spise normal mat, men i mindre porsjoner.

Anonymkode: 65c53...56f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den beste måten å gå ned på er å spise normal mat, men i mindre porsjoner.

Anonymkode: 65c53...56f

Det er hva jeg gjør. Går foreløpig ned litt over ett kg i uka. Har ikke noen nei-mat. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...