Gå til innhold

Takk! Det er faan så sant!


musikeren

Anbefalte innlegg

Siterer:

22.04 kl.00:07

"Eric Clapton mest overvurdert

Eric "Slowhand" Clapton har i en avstemning blitt kåret til verdens mest overvurderte gitarist.

Det er gitarfabrikanten Ibanez som har fått over tusen gitarfans til å stemme.

Jimi Hendrix ble samtidig kåret til tidenes beste gitarist, mens Pink Floyd-gitarist Dave Gilmours innsats på låten "Comfortably Numb" vant i klassen for tidenes beste gitarsolo.

(NTB Pluss)"

http://www.aftenposten.no/kul_und/article.jhtml?articleID=316877

Se også http://www.ananova.com/entertainment/story/sm_572518.html?menu=entertainment.latestheadlines

Det er visst ikke bare jeg som synes Clapton stinker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Clapton er ikke så mye å mase med. Cream var derimot tøft når det kom, men det var vel i første rekke Ginger Baker sin skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clapton er ikke så mye å mase med. Cream var derimot tøft når det kom, men det var vel i første rekke Ginger Baker sin skyld.

Enig der, men Cream var ett _Band_ som så mange av de samtidige, sjøl om "The Proffesor of Drums" stjal litt av showet og oppmerksomheten.

Og Clapton gjorde mye bra (låtmessig/musikkmessig) på sine soloplater og med Derek & The Dominos t.o.m. 461 Ocean Boulevard.

Men eg mener Jack Bruce og Eric Clapton var like viktige for Cream, som Ginger Baker.

Ååååå.....mimrer om heltene fra seint 60 tidlig 70 tall, Mountain, Free, Humble Pie, Faces, Led Zeppelin, Fleetwood Mac, Bad Company osv.osv....

Å snakk om gitarister !!!!!!

Leslie West, Peter Green, Jimmi Page m.fl.

IDIOTENE som har stemt (for møkkaprodusenten Ibanez) har satt opp Keith Richards som en av de mest overvurderte gitarister !?

Hadde de i tillegg satt opp mine gitarhelter Chuck Berry og Robert Johnsen, så hadde eg sprengt hele fabrikken ! :-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, men Cream var ett _Band_ som så mange av de samtidige, sjøl om "The Proffesor of Drums" stjal litt av showet og oppmerksomheten.

Og Clapton gjorde mye bra (låtmessig/musikkmessig) på sine soloplater og med Derek & The Dominos t.o.m. 461 Ocean Boulevard.

Men eg mener Jack Bruce og Eric Clapton var like viktige for Cream, som Ginger Baker.

Ååååå.....mimrer om heltene fra seint 60 tidlig 70 tall, Mountain, Free, Humble Pie, Faces, Led Zeppelin, Fleetwood Mac, Bad Company osv.osv....

Å snakk om gitarister !!!!!!

Leslie West, Peter Green, Jimmi Page m.fl.

IDIOTENE som har stemt (for møkkaprodusenten Ibanez) har satt opp Keith Richards som en av de mest overvurderte gitarister !?

Hadde de i tillegg satt opp mine gitarhelter Chuck Berry og Robert Johnsen, så hadde eg sprengt hele fabrikken ! :-)

Mvh

Noe av problemet til Clapton og Dave Gilmour er at det låter for fint etter min smak. Jeg liker det litt rustent og brutalt. Slik sett scorer Jimmy Page høyt.

Ellers synes jeg slike gitarkåringer stort sett er litt flaue. De er flinke nok alle sammen - det gjelder bare å finne sin sound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av problemet til Clapton og Dave Gilmour er at det låter for fint etter min smak. Jeg liker det litt rustent og brutalt. Slik sett scorer Jimmy Page høyt.

Ellers synes jeg slike gitarkåringer stort sett er litt flaue. De er flinke nok alle sammen - det gjelder bare å finne sin sound.

"Noe av problemet til Clapton og Dave Gilmour er at det låter for fint etter min smak."

100% enig med deg i det, for meg blir det for akademisk og pertentlig, akkurat det stikk motsatte av det Rock`n Roll handler om.

"Jeg liker det litt rustent og brutalt."

JEPP! Innenfor den definisjonen skulle vel Keith Richards passe ganske godt !? :)

"Ellers synes jeg slike gitarkåringer stort sett er litt flaue."

Det er helt på "trynet" hele greia, en _kan_ ikkje konkurere i musikk, det blir det samme som å skulle avgjøre hvem som var den beste maleren av Pablo Picasso og Leonardo Da Vinci.

Eller..... hvem som var/er den beste gitaristen av fks. Bo Didley og Joe Satriani.

Eller.....hvem som var den beste komponisten av Wolfgang Amadeus Mozart og John Lennon......*håpløst* :-)

"De er flinke nok alle sammen - det gjelder bare å finne sin sound."

Ja alle er mer enn "flinke" nok, det det handler om er å _tro_ 100% på det du gjør, gi alt av seg sjøl i sin musikkfortolkning, det handler også om mot, integritet og oppriktighet !!!!!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der, men Cream var ett _Band_ som så mange av de samtidige, sjøl om "The Proffesor of Drums" stjal litt av showet og oppmerksomheten.

Og Clapton gjorde mye bra (låtmessig/musikkmessig) på sine soloplater og med Derek & The Dominos t.o.m. 461 Ocean Boulevard.

Men eg mener Jack Bruce og Eric Clapton var like viktige for Cream, som Ginger Baker.

Ååååå.....mimrer om heltene fra seint 60 tidlig 70 tall, Mountain, Free, Humble Pie, Faces, Led Zeppelin, Fleetwood Mac, Bad Company osv.osv....

Å snakk om gitarister !!!!!!

Leslie West, Peter Green, Jimmi Page m.fl.

IDIOTENE som har stemt (for møkkaprodusenten Ibanez) har satt opp Keith Richards som en av de mest overvurderte gitarister !?

Hadde de i tillegg satt opp mine gitarhelter Chuck Berry og Robert Johnsen, så hadde eg sprengt hele fabrikken ! :-)

Mvh

Vel, Keith Richards har kommi med enkelte tøffe riff, men bortsett fra det er han jo faktisk en godt under middels gitarist. De soloene han presterer er ganske bedrøvelige greier. Ikke uten grunn at Stones har to gitarister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av problemet til Clapton og Dave Gilmour er at det låter for fint etter min smak. Jeg liker det litt rustent og brutalt. Slik sett scorer Jimmy Page høyt.

Ellers synes jeg slike gitarkåringer stort sett er litt flaue. De er flinke nok alle sammen - det gjelder bare å finne sin sound.

Ikke sammenlign Gilmour og Clapton, det er for dumt. Clapton speller mekanisk, mens Gilmour har følelse og nerve. Jeg trur du burde høre litt mer på Floyd, Gilmour speller ikke typisk pent.

Selvfølgelig er alle sånne kåringer tull, og det kan en vel si om sånne diskusjoner også. Hvis en da ikke, som jeg, liker å diskutere og skjelle ut folk på usaklig grunnlag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sammenlign Gilmour og Clapton, det er for dumt. Clapton speller mekanisk, mens Gilmour har følelse og nerve. Jeg trur du burde høre litt mer på Floyd, Gilmour speller ikke typisk pent.

Selvfølgelig er alle sånne kåringer tull, og det kan en vel si om sånne diskusjoner også. Hvis en da ikke, som jeg, liker å diskutere og skjelle ut folk på usaklig grunnlag.

Njaaa..... Ok, Clapton spiller ganske mekanisk nå de siste årene, men hører man på en del gamle blueslåter finner du definitiv følelse og nerve her også. Har bare opplevd Clapton live en gang, men det var stort! Men klart, han er nok ganske overvurdert av enkelte fans ja. Nå tror han ikke selv heller han er noen spesielt god gitarist...

Gilmours gitarsolo på Comfortably Numb er bare helt enorm. Gode gitarsoloer med stor innlevelse over flere minutter liker vi!

Keith Richards? Han kan tøffe, råe riff men det er det. Til å leve av å spille gitar kan man ikke si han er en av de store akkurat. Men det er likevel noe med han også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...