AnonymBruker Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober Eller er det en rar gave? Anonymkode: 1dc44...b94 0 Siter
laban Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober Til en litt teknisk interessert og oppegående 75-åring, som forstår poenget, kan det være helt greit. Er det en lite teknisk/digital 75-åring som ikke vil forstå når og hvordan den skal brukes, uten å bli forklart en hel masse alt fra mulige krisesituasjoner til forskjellen på DAB og FM, hadde jeg funnet på noe annet. Selv om det kanskje er de minst teknisk oppegående som har størst behov for sånt, er risikoen høy for at de ikke vil røre ting de ikke forstår. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober Jeg synes det er en veldig fin gave! Anonymkode: ff257...229 0 Siter
Osten Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober (endret) Absolutt fin gave. De fleste eldre vil godt forstå å bruke en dab-radio. Husk på at det må være batteri-tilgang da. Endret 10. oktober av Osten 0 Siter
bibben Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober Osten skrev (5 minutter siden): Absolutt fin gave. De fleste eldre vil godt forstå å bruke en dab-radio. Husk på at det må være batteri-tilgang da. Nødtadioene kommer ofte med solcellepanel og sveiv; altså uten behov for batterier. Kjempefin gave! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober bibben skrev (3 minutter siden): Nødtadioene kommer ofte med solcellepanel og sveiv; altså uten behov for batterier. Kjempefin gave! Har undersøkt litt, og sveiv og solceller er visst ikke så "flott" som det høres ut. Blant annet leste jeg at man måtte sveive i to timer for å få ladet mobilen 10% 😅 Og solcelle var ikke til å stole på, for man må ha den mange timer i sola for å få ladet nok. Så det er nok lurt å går for en med mulighet for batteri, selv om det også er for svakt til å lade mobilen. Men idet minste er man trygg på at radioen funker som radio og lommelykt. Anonymkode: 1dc44...b94 1 Siter
Worriesome Plenty 2 Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober Jeg ville kjøpt noe annet. Vanlig radio hvis hn ikke har. 1 Siter
Osten Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober bibben skrev (56 minutter siden): Nødtadioene kommer ofte med solcellepanel og sveiv; altså uten behov for batterier. Kjempefin gave! Da ville jeg gått for en vanlig dab med batteri-alternativ. 0 Siter
Osten Skrevet 10. oktober Skrevet 10. oktober laban skrev (2 timer siden): Til en litt teknisk interessert og oppegående 75-åring, som forstår poenget, kan det være helt greit. Er det en lite teknisk/digital 75-åring som ikke vil forstå når og hvordan den skal brukes, uten å bli forklart en hel masse alt fra mulige krisesituasjoner til forskjellen på DAB og FM, hadde jeg funnet på noe annet. Selv om det kanskje er de minst teknisk oppegående som har størst behov for sånt, er risikoen høy for at de ikke vil røre ting de ikke forstår. Skjønner meningen din bedre, jeg visste om de med sveiv, men ikke med solcellepanel. Det kan bli litt mye 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.