AnonymBruker Skrevet 15. oktober Skrevet 15. oktober Jeg er ikke sterk nok til å bli noe annet. Dagene på jobb går bra. Men hele tiden på kvelden er jeg litt redd for at noen merker noe. Og så blir jeg sint på meg selv for at jeg er sånn. Og redd at en dag kommer noen til å konfrontere meg om noe fordi noe har gått galt som jeg ikke har merket har gått galt. Det er ting som går galt på feks jobb, men det virker som vanlige folk klarer å slippe unna med det, nettopp fordi de har noe andre liker. Mens med denne diagnosen her så er det vanskelig å bli likt, isåfall av mange. Jeg er glad lei av kommentaren rundt utseendet. Fordi jeg vet at ingen hadde hatt et snev av interesse for meg om de viste om diagnosen min og jeg så annerledes ut. Det får meg til å føle at jeg kunne hatt veldig stort nettverk og være mye mer suksessfull, men så kom denne dritt diagnosen da. Overført fra den jævla faren min. Genene hans kom og ødela alt. Anonymkode: f7b90...54d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. oktober Skrevet 15. oktober 14 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg er ikke sterk nok til å bli noe annet. Dagene på jobb går bra. Men hele tiden på kvelden er jeg litt redd for at noen merker noe. Og så blir jeg sint på meg selv for at jeg er sånn. Og redd at en dag kommer noen til å konfrontere meg om noe fordi noe har gått galt som jeg ikke har merket har gått galt. Det er ting som går galt på feks jobb, men det virker som vanlige folk klarer å slippe unna med det, nettopp fordi de har noe andre liker. Mens med denne diagnosen her så er det vanskelig å bli likt, isåfall av mange. Jeg er glad lei av kommentaren rundt utseendet. Fordi jeg vet at ingen hadde hatt et snev av interesse for meg om de viste om diagnosen min og jeg så annerledes ut. Det får meg til å føle at jeg kunne hatt veldig stort nettverk og være mye mer suksessfull, men så kom denne dritt diagnosen da. Overført fra den jævla faren min. Genene hans kom og ødela alt. Anonymkode: f7b90...54d Du skal være glad du ikke er stygg. Der har du en fordel. Anonymkode: 096ae...cad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du skal være glad du ikke er stygg. Der har du en fordel. Anonymkode: 096ae...cad Hadde passet bedre med diagnosen. For nå bare blir påminnet alt jeg kunne vært men så sløser jeg bort alt på å ha denne. Men det er andre som mener jeg ser bra ut, selv vet jeg ikke. og så vil jeg ikke være lik foreldrene mine. Anonymkode: f7b90...54d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober 3 hours ago, AnonymBruker said: Hadde passet bedre med diagnosen. For nå bare blir påminnet alt jeg kunne vært men så sløser jeg bort alt på å ha denne. Anonymkode: f7b90...54d Hva er det du ikke får til? Anonymkode: 096ae...cad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober Jeg har også dette og er ufør. Liker det og dette livet. Jeg kan bruke tiden min på akkurat det jeg vil, når jeg vil. Jeg er glad jeg ikke lever som vanlige folk flest, disse a4-folkene. Jeg styrer livet helt selv og liker det. Tenker kun på meg selv, for jeg er viktigst i mitt liv Anonymkode: 1d4a7...11d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg har også dette og er ufør. Liker det og dette livet. Jeg kan bruke tiden min på akkurat det jeg vil, når jeg vil. Jeg er glad jeg ikke lever som vanlige folk flest, disse a4-folkene. Jeg styrer livet helt selv og liker det. Tenker kun på meg selv, for jeg er viktigst i mitt liv Anonymkode: 1d4a7...11d Jeg mener du da skal vite du har flaks som er født i norge. Jeg hadde skammet meg skikkelig. Hadde følt meg veldig svak. De har ikke denne muligheten mange steder, så de MÅ derfor enten bare lære seg å finne en måte å overleve på, eller leve på andres skattepenger. Det kan hende du har veldig lite ønsker for livet ditt da. Ikke rart du gjør hva du vil hvis du bare vil sitte hjemme. Hvis du vil reise osv så har du mest sannsynlig ikke så veldig god råd. Anonymkode: f7b90...54d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg mener du da skal vite du har flaks som er født i norge. Jeg hadde skammet meg skikkelig. Hadde følt meg veldig svak. De har ikke denne muligheten mange steder, så de MÅ derfor enten bare lære seg å finne en måte å overleve på, eller leve på andres skattepenger. Det kan hende du har veldig lite ønsker for livet ditt da. Ikke rart du gjør hva du vil hvis du bare vil sitte hjemme. Hvis du vil reise osv så har du mest sannsynlig ikke så veldig god råd. Anonymkode: f7b90...54d Men hvorfor skal jeg bruke tid på å tenke over "hva om jeg var født der" osv? Hva hjelper det med? Nei, jeg har ikke god råd, er ung ufør, men jeg klarer å bruke økonomien til min fordel. Jeg studerer nå, men kun fordi jeg liker emnene jeg studerer men også fordi jeg bor billig i studentbolig. Klarer å spare masse hver månde og reiser på turer om eller når jeg vil det. Så jo, jeg har ikke verdens beste inntekt, men jeg klarer å bruke den til min fordel ved å tenke smart og langsiktig. Jeg lurer på hvor på spekteret du er, siden du jobber osv. Husk at vi på spekteret er alle forskjellige og har ulike forutsetninger. Så når du sier jeg har lite ønsker for mitt liv så er det jo faktisk motsatt: Jeg gjør livet til det jeg vil det skal være, med mine forutsetninger. Du derimot, bruker tiden på jobb, for så å komme hjem å gruble. Det høres ikke ut som et liv, men som et fengsel du er fanget i. Anonymkode: 1d4a7...11d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober Hva er «dette»? Hvorfor er det vanskelig å bli likt? Det er mange sykdommer man kan leve godt med, men da gjelder det å ikke grave seg ned i bitterhet og selvmedlidenhet. Skal jeg gå rundt og være sint på min far fordi jeg arvet hans store nese og svake kjeveparti? Anonymkode: 92e9f...351 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober 41 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg mener du da skal vite du har flaks som er født i norge. Jeg hadde skammet meg skikkelig. Hadde følt meg veldig svak. De har ikke denne muligheten mange steder, så de MÅ derfor enten bare lære seg å finne en måte å overleve på, eller leve på andres skattepenger. Det kan hende du har veldig lite ønsker for livet ditt da. Ikke rart du gjør hva du vil hvis du bare vil sitte hjemme. Hvis du vil reise osv så har du mest sannsynlig ikke så veldig god råd. Anonymkode: f7b90...54d Hva slags ønsker har du for livet? Anonymkode: 096ae...cad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Men hvorfor skal jeg bruke tid på å tenke over "hva om jeg var født der" osv? Hva hjelper det med? Nei, jeg har ikke god råd, er ung ufør, men jeg klarer å bruke økonomien til min fordel. Jeg studerer nå, men kun fordi jeg liker emnene jeg studerer men også fordi jeg bor billig i studentbolig. Klarer å spare masse hver månde og reiser på turer om eller når jeg vil det. Så jo, jeg har ikke verdens beste inntekt, men jeg klarer å bruke den til min fordel ved å tenke smart og langsiktig. Jeg lurer på hvor på spekteret du er, siden du jobber osv. Husk at vi på spekteret er alle forskjellige og har ulike forutsetninger. Så når du sier jeg har lite ønsker for mitt liv så er det jo faktisk motsatt: Jeg gjør livet til det jeg vil det skal være, med mine forutsetninger. Du derimot, bruker tiden på jobb, for så å komme hjem å gruble. Det høres ikke ut som et liv, men som et fengsel du er fanget i. Anonymkode: 1d4a7...11d I motsetning til mange andre elsker jeg å være på jobb. Du kan ikke bo i studentbolig resten av livet, så hvor fort vil sparepengene gå ut da? Anonymkode: f7b90...54d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I motsetning til mange andre elsker jeg å være på jobb. Du kan ikke bo i studentbolig resten av livet, så hvor fort vil sparepengene gå ut da? Anonymkode: f7b90...54d Så hvorfor lager du denne posten da? Og nei, jeg sparer ikke i kontanter.. Sparer som sørger for at pengene mine faktisk vokser.. Anonymkode: 1d4a7...11d 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 16. oktober Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva slags ønsker har du for livet? Anonymkode: 096ae...cad Å være mer lykkelig og lett, bli annerledes enn det jeg er. Det er litt kjipt å leve når man er født med sånt søppel i seg. Jeg klarer ikke å se at jeg har en verdi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober Skrevet 17. oktober 11 hours ago, UtakknemligDiva said: Å være mer lykkelig og lett, bli annerledes enn det jeg er. Det er litt kjipt å leve når man er født med sånt søppel i seg. Jeg klarer ikke å se at jeg har en verdi. Tror du bruker for mye tid på sosiale medier. Folk flest har ikke så fantastiske liv som man kan få inntrykk av. Anonymkode: 096ae...cad 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. oktober Skrevet 17. oktober UtakknemligDiva skrev (11 timer siden): Å være mer lykkelig og lett, bli annerledes enn det jeg er. Det er litt kjipt å leve når man er født med sånt søppel i seg. Jeg klarer ikke å se at jeg har en verdi. Å, var det deg ja..... Anonymkode: 1d4a7...11d 0 Siter
Babette Skrevet 17. oktober Skrevet 17. oktober UtakknemligDiva skrev (16 timer siden): Å være mer lykkelig og lett, bli annerledes enn det jeg er. Det er litt kjipt å leve når man er født med sånt søppel i seg. Jeg klarer ikke å se at jeg har en verdi. Jeg tror ikke det er diagnosen din som problemet, men det at du bruker så mye unødvendig energi på å være misfornøyd og sint. 2 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober Babette skrev (På 17.10.2025 den 13.03): Jeg tror ikke det er diagnosen din som problemet, men det at du bruker så mye unødvendig energi på å være misfornøyd og sint. Men hele tiden det er noe negativt så spør folk gjerne «har du asperger?» Føler da at alt ved meg er asd. Jeg klarer bare ikke se noen verdi i meg og jeg har null å gi til andre, noe som gjør at jeg tar avstand. Jeg vil jo helst ha kontakt, men jeg føle folk har det bedre uten meg. Og jeg føler ikke jeg har oppnådd det andre på min alder har. Så jeg klarer ikke se verdien i meg. Når jeg var yngre så jeg frem til det stadiet i livet der jeg ville bli mer fri og forandre meg. Bli mer motsatt enn hva jeg var (og hatet å være). Men jeg har fremdeles trekk og det er demotiverende når jeg vet at det har å gjøre med diagnosen. Jeg er født med en feil og føler at det at jeg eksisterer er helt bortkastet. Folk lurer noen ganger på om jeg har date og sånn, og blir helt sjokkert når jeg sier nei. Det er heller ikke sikkert jeg noen gang kommer til å ha. Jeg føler meg aldri bra nok, hverken pen nok eller godt nok likt til å tørre å bli noe med noen. Får jeg følelser for noen så bare forsøker jeg heller å bli kvitt følelsene, og så synes folk dette er veldig spesielt. Men jeg ser på det som å redde dem fra meg. Jeg føler heller dypt inne at jeg ikke fortjener noe bra. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober UtakknemligDiva skrev (29 minutter siden): Men hele tiden det er noe negativt så spør folk gjerne «har du asperger?» Føler da at alt ved meg er asd. Jeg klarer bare ikke se noen verdi i meg og jeg har null å gi til andre, noe som gjør at jeg tar avstand. Jeg vil jo helst ha kontakt, men jeg føle folk har det bedre uten meg. Og jeg føler ikke jeg har oppnådd det andre på min alder har. Så jeg klarer ikke se verdien i meg. Når jeg var yngre så jeg frem til det stadiet i livet der jeg ville bli mer fri og forandre meg. Bli mer motsatt enn hva jeg var (og hatet å være). Men jeg har fremdeles trekk og det er demotiverende når jeg vet at det har å gjøre med diagnosen. Jeg er født med en feil og føler at det at jeg eksisterer er helt bortkastet. Folk lurer noen ganger på om jeg har date og sånn, og blir helt sjokkert når jeg sier nei. Det er heller ikke sikkert jeg noen gang kommer til å ha. Jeg føler meg aldri bra nok, hverken pen nok eller godt nok likt til å tørre å bli noe med noen. Får jeg følelser for noen så bare forsøker jeg heller å bli kvitt følelsene, og så synes folk dette er veldig spesielt. Men jeg ser på det som å redde dem fra meg. Jeg føler heller dypt inne at jeg ikke fortjener noe bra. Hadde ønsket du hadde kunnet gå i behandling for å klare å se at du har verdi akkurat sånn som du er i deg selv. Du teller, du betyr noe! Du er verdifull! ❤️ Anonymkode: d6655...87c 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde ønsket du hadde kunnet gå i behandling for å klare å se at du har verdi akkurat sånn som du er i deg selv. Du teller, du betyr noe! Du er verdifull! ❤️ Anonymkode: d6655...87c hva gjør man i behandling? du betaler bare andre for å være tilstede i en jobb du må gjøre selv. Her kreves omvending av kjernen, hjernen. Det er det jeg ser frem til, men vet ikke om det vil skje eller om jeg finner noen metode. 0 Siter
UtakknemligDiva Skrevet 18. oktober Skrevet 18. oktober og jeg skulle ønske det ble formet på en annen måte. Oppdragelse spiller også en rolle i personlighet. Jeg setter IKKE pris på sånn jeg ble oppdratt. skulle ønske man kunne «slette»det man ble lært av foreldre 0 Siter
Grendel Skrevet 19. oktober Skrevet 19. oktober AnonymBruker skrev (På 16.10.2025 den 1.19): Jeg er ikke sterk nok til å bli noe annet. Dagene på jobb går bra. Men hele tiden på kvelden er jeg litt redd for at noen merker noe. Og så blir jeg sint på meg selv for at jeg er sånn. Og redd at en dag kommer noen til å konfrontere meg om noe fordi noe har gått galt som jeg ikke har merket har gått galt. Det er ting som går galt på feks jobb, men det virker som vanlige folk klarer å slippe unna med det, nettopp fordi de har noe andre liker. Mens med denne diagnosen her så er det vanskelig å bli likt, isåfall av mange. Jeg er glad lei av kommentaren rundt utseendet. Fordi jeg vet at ingen hadde hatt et snev av interesse for meg om de viste om diagnosen min og jeg så annerledes ut. Det får meg til å føle at jeg kunne hatt veldig stort nettverk og være mye mer suksessfull, men så kom denne dritt diagnosen da. Overført fra den jævla faren min. Genene hans kom og ødela alt. Anonymkode: f7b90...54d Det virker som du er akseptert på jobben, men at du er redd for å bli "avslørt". Det er såpass vanlig at det har et navn: "imposter syndrom". Du får prøve å legge det vekk. En ting jeg lurer på: Hvorfor ønsker du et "veldig stort nettverk"? Er du så glad i å være rundt mennesker eller mener du at du burde være glad i det? Jeg tenker det beste du kan gjøre for å bli bedre likt er å være litt mindre fiksert på alt det negative. Litt mindre sint på alt og alle. Du kan ikke gi diagnosen hele skylden for det. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.